More stories

Expedia gaat in treinen

Expedia heeft een meerderheidsbelang genomen in SilverRail Global, een technologieprovider die zich richt op de spoorwegen. Hoeveel Expedia neertelt is niet bekendgemaakt.

Travel

Hoger beroep TradeYourTrip om hoge wijzigingskosten KLM

De klanten van TradeYourTrip die hun citytrip wilden doorverkopen maar door KLM geconfronteerd werden met hoge kosten, gaan in hoger beroep. Dit betekent dat KLM, TUI en ANVR opnieuw voor de rechter moeten verschijnen.

Travel

Donkere wolken boven Uber Europa, taxiregulering dreigt

Donkere wolken pakken zich samen boven Ubers activiteiten in Europa nu een adviseur van het Europees Hof van Justitie het bedrijf aanmerkt als taxibedrijf, niet puur als bemiddelaar in vervoersdiensten.

Logistics

TripAdvisor vernieuwt functionaliteit direct boeken

TripAdvisor heeft in het eerste kwartaal van 2017 een 55 procent lagere netto winst gerealiseerd. De recensiesite wil daarom de directe hotelboekingen nieuw leven inblazen. Dit meldt de Financial Times.

Travel

ACM wil meer transparantie bij online beoordelingen

Toezichthouder ACM wil meer transparantie bij alle partijen die betrokken zijn bij het verzamelen, publiceren en beheren van online beoordelingen.

Conversie

NS International: proeftuin van digitale innovatie

NS International is de digitale proeftuin van de spoorwegen geworden. In drie jaar tijd is het bedrijfsonderdeel veranderd van business-centric naar een agile werkend, klantgedreven distributeur van internationale treintickets. Jos Blok (manager e-commerce) en Sofie Drijver (hoofd marketing) vertellen hoe deze transformatie tot stand is gekomen.

Travel

‘Efteling vaakst genoemd op Instagram’

Van alle Nederlandse attracties worden op Instagram het vaakst foto’s geplaatst van de Efteling. Dit blijkt uit onderzoek van TravelBird. Internationaal is Disneyland in Californië het populairst.

Travel

‘Millennials trappen vaker in reisfraude’

Met name millennials zijn het slachtoffer van fraude met reizen. Dit meldt de Britse politie. Afgelopen jaar is het aantal meldingen van oplichting bovendien gestegen met 20 procent.

Travel

Botendeelplatform Barqo haalt met crowdfunding 225.000 euro op

Botendeelplatform Barqo heeft naar eigen zeggen een vliegende start gemaakt met zijn crowdfunding-campagne. Het Nederlandse botendeelplatform start op de eerste dag met een investering van 225.000 euro.

Start-ups

Samenwerking Stromma en Hoteliers.com voor last-minute hotelkamers

Hoteliers.com gaat een samenwerking aan met Stromma Nederland, dat vroeger Canal Company heette. In de ticketshops van het bedrijf kunnen bezoekers van Amsterdam last-minute hotelkamers boeken.

Travel

Nu ook eten bestellen via TripAdvisor

TripAdvisor en Grubhub, een Amerikaanse site voor het bestellen van eten, gaan samenwerken. Wie in Amerika op vakantie is en op TripAdvisor tips zoekt kunnen maaltijden bestellen bij restaurants die bij Grubhub zijn aangesloten.

Food

Amerikaanse hotelketens openen aanval op Expedia en Priceline

De Amerikaanse hotellerie is van plan om een lobby- en PR-campagne te starten die consumenten en de regering-Trump moet overtuigen van het monopolistische karakter van Priceline en Expedia. Dit meldt Bloomberg.

Travel

Riksja Travel zet in op één merknaam

Riksja Travel wil de merknaam versterken en daarom verdwijnt de online-toevoeging van de landensites. Thailand online, Costa Rica online en Zuid-Afrika online gaan vanaf nu door het leven als Riksja Thailand, Riksja Costa Rica en Riksja Zuid-Afrika. Vooralsnog blijven de websites wel gewoon apart bestaan, vertelt managing partner Fenny Breek.

Travel

VW’s taxidienst Gett doet overname in New York

Uberconcurrent Gett koopt zijn concurrent Juno in New York voor tweehonderd miljoen dollar en onderstreept Volkswagens ambities om zo vanuit de Amerikaanse oostkust de rest van de VS te veroveren.

Start-ups

Ryanair: vliegticket is bijzaak

Bij de presentatie van de vierde jaargang van het Always Getting Better-plan benadrukte Ryanair eens te meer de ambitie om de Amazon van de reiswereld te worden. Centraal daarbij staat nog altijd de online verkoop van vliegtickets en aanverwante diensten, stelt Yann Delomez, sales- & marketingmanager Benelux van Ryanair.

Travel