More stories

Sundio koopt JAM! Reisen als springplank naar Duitsland

De Sundio Group, bekend van onder andere Sunweb en Elizawashere, heeft de Duitse jongerenreisorganisatie JAM! Reisen gekocht voor een onbekend bedrag. Volgens Sundio past de acquisitie in de Europese expansiestrategie.

Travel

De tien startups van Booking.com

Booking.com heeft bekendgemaakt welke tien startups zijn uitverkoren om deel te nemen aan het acceleratorprogramma Booster. Deze komen in juni drie weken naar Amsterdam en maken kans op kapitaalinjecties tot 500.000 euro.

Travel

Sluiting dreigt voor Uber in Italië

De Italiaanse rechter gebiedt Uber zijn activiteiten te staken vanwege oneerlijke concurrentie. Dat kan betekenen dat, als hoger beroep niets oplevert, Uber zijn biezen definitief per eind mei moet pakken.

Travel

‘Reisbranche moet nadenken over unieke VR-content’

De voorzichtige experimenten die de reisbranche doet met Virtual en Augmented Reality, gaan CEO Avinash Changa van productiebedrijf WeMakeVR niet ver en snel genoeg. “Nu is het moment om na te denken welke unieke content je te bieden hebt, zodat je straks koploper bent als VR mainstream is geworden.”

Travel

Helft hoteliers niet op de hoogte van verdwijnen rate parity-clausule

Het Europese verbod op de laagsteprijsgarantie die online reisagenten Expedia en Booking.com contractueel aan hotels oplegden, heeft geleid tot meer variatie in het prijsbeleid en meer concurrentie tussen de verschillende platforms.

Travel

Skift Forum: meta’s zoeken naar de volgende stap

Metazoekmachines Skyscanner, Trivago, Kayak en Momondo zijn naarstig op zoek naar de next step in hun businessmodel. Wat die volgende zet is, daarover verschilden de meningen nogal tijdens het Skift Forum dat op 4 april jl. in Londen werd gehouden.

Travel

Accor koopt Availpro

Accor heeft na FastBooking opnieuw een digitale speler aangekocht, Availpro. Het samengaan van FastBooking en Availpro levert de derde grootste speler op het gebied van sales-, distributie- en analysetools voor de hotellerie op.

Travel

‘Blockchain zal ook de reisbranche drastisch veranderen’

Het staat nog in de kinderschoenen en toch wordt er heel veel geschreven over blockchain, de technologie die veel huidige businessmodellen zal transformeren, óók in de reisbranche.

Travel

Travel Bricks: zelf online rondreizen samenstellen

Het nieuwe Nederlandse reismerk Travel Bricks is gestart met een grootscheepse campagne op radio, tv en online. De OTA wil een one-stop-shop zijn voor reizigers en zet vooral in op de mogelijkheid zelf rondreizen samen te stellen, vertelt Jan-Rikke Mulder, COO van Travel Bricks.

Travel

‘Google test verkoop van reizen’

Google test hoe ze via de zoekresultaten vluchten en hotels los of als pakket kan verkopen in Duitsland en Engeland. Dit meldt Skift.

Travel

Eerste succesvolle exit voor Walvis Participaties

De eerste succesvolle exit van venture capital fonds Walvis Participaties is een feit: ticketdistributiesysteem Ingresso is voor een onbekend bedrag verkocht aan Accesso, een bedrijf dat toegangscontrolesystemen bouwt voor attractieparken.

Travel

‘Steeds meer extra’s boekbaar in apps van airlines’

Het aantal airlines dat betaalde opties aanbiedt in hun mobiele app, neemt toe. Dit zijn voor de hand liggende diensten zoals het reserveren van een stoel en het bijboeken van ruimbagage, maar ook het meenemen van een huisdier in de cabine kan soms mobiel worden geregeld.

Travel

Zo zet je je merk op de kaart met Instagram Stories

Hoewel het idee van Instagram Stories een regelrechte kopie is van Snapchat, zijn er wel verschillen tussen de twee, en vraagt Instagram Stories om een andere benadering. In deze blog lees je waarom Instagram Stories perfect geschikt is om opvallende content te creëren en hoe je je merk hiermee op de kaart zet.

Social

Marriott: in 3D een meeting plannen

Hotelketen Marriott International heeft een nieuwe mobiele virtual reality-technologie geïntroduceerd voor organisatoren van evenementen. De zogeheten VPViewer is ontwikkeld door het digitale bureau Zebra Design SD.

Travel

Laptopban leidt tot creativiteit bij Golfmaatschappijen

Het verbod op tablets en laptops in de cabine dat de VS heeft opgelegd aan tien luchthavens in het Midden-Oosten en Noord-Afrika heeft tot creatieve oplossingen geleid van de betrokken luchtvaartmaatschappijen.

Travel