More stories

Laptopban leidt tot creativiteit bij Golfmaatschappijen

Het verbod op tablets en laptops in de cabine dat de VS heeft opgelegd aan tien luchthavens in het Midden-Oosten en Noord-Afrika heeft tot creatieve oplossingen geleid van de betrokken luchtvaartmaatschappijen.

Travel

ConversionMob splitst technologie af

Marketingbureau ConversionMob splitst zijn data-analyticsexpertise en -technologie af in een nieuw bedrijf, FasterIntel.com

Analytics

Booking.com: gesteggel om Turkse vergunning

Een Turkse rechtbank heeft de activiteiten van Booking.com tijdelijk verboden, omdat deze in strijd zouden zijn met de mededingingsregels. De zaak was aanhangig gemaakt door de branchevereniging van reisagenten in Turkije, TÜRSAB.

Travel

Roompot Vakanties lanceert progressive web app

Roompot Vakanties staat aan de vooravond van de lancering van een eigen progressive web app, onderzoekt de mogelijkheden van on-site personalisatie en is bezig met het verbeteren van de mobiele conversie. “We proberen het de gast zo makkelijk mogelijk te maken,” zegt e-commerce manager Wesley Koolen.

Travel

‘Hoteliers zijn niet bang voor Airbnb, onderschatten mobiel’

De grootste uitdaging voor hoteliers is het aantrekken van meer online boekingen. Het minst maken zij zich zorgen over de concurrentie van deelconcepten zoals Airbnb.

Travel

Skyscanner: metazoekmachines zijn logische distributiepartner van airlines

Metazoekmachines worden de etalage waar luchtvaartmaatschappijen hun tickets en extra’s gaan verkopen. Dat is althans de visie van Skyscanner op de toekomst van de distributie van vluchten.

Travel

TUI: minder ‘reclamebureau denken’, focus op klantbetrokkenheid

Nu TUI een eigen ‘digitaal hart’ heeft, is het in staat klanten beter te volgen en ze te betrekken bij organisatie. Dat vertelt Edwin Hof, verantwoordelijk voor de e-commerce en digitale marketing bij de reisorganisatie. “We hebben externe bureaus meer losgelaten en silo’s doorbroken. Klantbetrokkenheid en het genereren van user generated content spelen daardoor een steeds grotere rol.”

Customer Engagement

René Louter nieuwe directeur Emesa

Emesa begint met René Louter aan zijn derde directeur in iets meer dan twee jaar omdat Günther Vogelpoel de onderneming verlaat. Hij gaat naar mobiel intertainmentbedrijf Creative Group.

Travel

‘Technologie kan vliegen weer leuk maken’

Met het drukke zomerseizoen in zicht waarschuwt Schiphol voor lange rijen. Reizigers moeten drie uur van tevoren aanwezig zijn, is het advies. Professor Sicco Santema van de TU Delft vindt dat onbegrijpelijk. “Door de inzet van technologie kunnen de wachtrijen juist korter worden gemaakt.”

Travel

Infographic: waar zit je doelgroep op sociale media?

Maar liefst 2,8 miljard mensen maken gebruik van sociale media, 37 procent van de wereldbevolking. Maar welke platforms moet je inzetten voor bepaalde doelgroepen? Tracx heeft dat voor je op een rij gezet, Facebook is ideaal voor het aanspreken van Millennials en Gen X, YouTube trekt meer mannen dan vrouwen vanaf 18 jaar en Instagram is meer een vrouwending.

Social

KLM: geen papieren kranten meer in economy

Met ingang van het zomerseizoen op 26 maart a.s. deelt KLM geen papieren kranten meer uit in de economy class. Passagiers zijn daar aangewezen op de KLM Media App, waarin twintig titels worden aangeboden.

Travel

User-generated content: wat spreekt reizigers aan?

Recensiesites en social media zijn de belangrijkste bron die reizigers raadplegen wanneer ze een vakantie plannen. Hoe kun je als reismerk deze user-generated content in je voordeel gebruiken?

Travel

Conversie-optimalisatie: kansen voor websites met weinig traffic

Wat doe je als het een jaar duurt voordat je A/B-test significant is? Als je zo weinig verkeer hebt dat testen nutteloos lijkt? Juist. Gewoon blijven optimaliseren! Elke website is geschikt voor conversie-optimalisatie. Ook als je weinig traffic hebt, zijn er optimalisatiekansen.

Conversie

Vliegtickets.nl evalueert WhatsApp

Vliegtickets.nl heeft drie maanden geleden WhatsApp als servicekanaal ingevoerd en evalueert deze pilot nu. Twintig procent van de klanten maakt gebruik van de messaging app om contact op te nemen en de responstijd is twee keer sneller dan via e-mail.

Travel

UX-onderzoekscentrum voor ANWB: ‘Elk onderzoek beter dan geen onderzoek’

Zo’n drie jaar geleden richtte de ANWB een intern ‘UX Center’ op voor onderzoek. Het verving daarmee de gebruiksonderzoeken die door externe bureaus werden verricht. Waarom deed de organisatie dat? En wat levert zoiets op?

Customer Experience