More stories

‘Online recensies belangrijkste keuzefactor vakantie’

Online recensies zijn voor de reisbranche de belangrijkste marketing tool. Dit stelt WebsiteBuilder.org. Een punt meer op een schaal van een tot vijf betekent bijvoorbeeld dat een hotel tot 11,2 procent meer kan vragen voor een kamer.

Travel

Online vervoersbedrijf Tinker wankelt na schuld van 2,5 miljoen euro

Online vervoersbedrijf Tinker zit in de problemen. Op de site staat nu al geruime tijd dat door een technische fout het niet mogelijk is om een TinkerTransfer te boeken, ook telefonisch is dat de mededeling, maar achter de schermen is er meer aan de hand.

Travel

Reclamecode Social Media: ‘Travel vloggers moeten sponsor noemen’

Bij meer dan driekwart van de vlogs is het onduidelijk dat er reclame wordt gemaakt, blijkt uit onderzoek van het Commissariaat voor de Media. Dit terwijl er al sinds 2014 een Reclamecode Social Media van kracht is. Wat moeten travel vloggers en adverteerders doen om overtredingen te voorkomen?

Travel

Zoektrends in travel: traditionele citytrips blijven populair

In het eerste kwartaal van 2017 zochten Europese reizigers vooral op citytrips. De populairste bestemmingen waren golden oldies Londen, Barcelona, Amsterdam, Rome en Parijs. Dit blijkt uit onderzoek van meetbureau Sojern.

Travel

‘Hotelsites betalen minder voor meer verkeer bij meta’s en Google’

Hotels die minder afhankelijk willen zijn van online reisagenten (OTA’s) moeten ervoor zorgen dat er meer verkeer naar de eigen website gaat. Maar welk kanaal is daarvoor het meest geschikt? Fastbooking vergelijkt TripAdvisor, Trivago, Google Hotel Ads, HotelsCombined en Google Adwords.

Travel

Big data in de reisbranche: hoe kan de kleine organisatie mee?

Big data in de reisbranche. De mogelijkheden lijken eindeloos en toch is nog lang niet iedere reisorganisatie toe aan de transformatie of wordt er nog veel te weinig mee gedaan. Daar komt verandering in onder druk van de grote online reisagenten. Hoe kan een kleine organisatie mee in de steeds sneller veranderende online wereld waar data een steeds belangrijkere rol krijgt? En hoe kunnen zij op een slimme manier gebruik maken van eigen data en OTA-data?

Travel

Adobe: ‘VR en wearables in travel steeds populairder’

In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal berichten op social media over reisgerelateerde AR/VR-ervaringen gestegen met 13 procent. Dit meldt Adobe Digital Insights (ADI) op basis van de Amerikaanse markt.

Travel

‘1,7 miljoen Airbnb overnachtingen in Amsterdam’ (update)

In een jaar tijd is het gebruik van Airbnb in Amsterdam met 125 procent gegroeid. Niet minder dan 1,7 miljoen overnachtingen zijn vorig jaar in de hoofdstad geboekt via de site, zo blijkt uit onderzoek van vastgoedadviseur Colliers International en Hotelschool The Hague. Airbnb spreekt de cijfers tegen.

Travel
Premium

‘Conversie van 20 procent voor beste landingspagina’s travel’

Bijna de helft van de travel marketeers heeft minstens één slecht converterende landingspagina onder hun hoede. Optimalisatie die te wensen overlaat kost de marketeer 905 conversies per kwartaal. Dit heeft conversiespecialist Unbounce berekend.

Travel

Bebsy wil massatouroperator worden met maatwerk

Na twee jaar bouwen is het online reisboekingssysteem Bebsy sinds augustus vorig jaar live. De site gaat de concurrentie aan met de grote allround touroperators. Sleutelwoord daarbij is volgens medeoprichter Daan van Luipen technologie.

Travel

Facebook Dynamic Ads nu ook voor vluchten

Facebook heeft Dynamic Ads for Travel nu ook opengesteld voor vluchten. Dit betekent dat luchtvaartmaatschappijen en andere vliegticketverkopers potentiële klanten kunnen retargeten op Facebook, Instagram en daarbuiten via het Audience Network.

Travel

Flixbus: ‘We zijn geen busboer’

Drieënhalf miljoen Nederlanders hebben de afgelopen tweeënhalf jaar gebruikgemaakt van Flixbus, dat goedkope busverbindingen binnen Europa verkoopt. Reden om een kantoor in Amsterdam te openen en Jesper Vis per maart aan te stellen als directeur. “Tachtig procent van wat we doen draait om e-commerce.”

Travel

Navitaire maakt reizen zoeken en boeken in virtual reality mogelijk

Navitaire heeft een virtual reality-oplossing voor het zoeken en boeken van reizen ontwikkeld. Volgens de dochteronderneming van Amadeus is de 3D-beleving een ‘natuurlijker’ manier van winkelen.

Travel

Gites.nl vernieuwt site en verdienmodel

Vakantiehuisjessite Gites.nl verandert zijn verdienmodel van een abonnementenstructuur naar commissiebasis. Verhuurders lijken de wijziging te waarderen, want ondernemer Marijn Bom ziet de grootste groei sinds jaren.

Travel

Travix en Bohemian Birds op Emerce eTravel

Paul van Breugel van Travix en Jasper Mutsaerts van Bohemian Birds zijn bevestigd als sprekers op Emerce eTravel op 20 juni. Hét evenement voor de online reisbranche wordt voor de achtste keer gehouden in Amsterdam.

Travel