More stories

Het belang voor SEO van een goede interne linkstructuur

Content, backlinks, pagespeed, etc. Veel zaken binnen SEO bepalen hoe goed je website scoort. Maar voor de interne linkstructuur is vaak te weinig aandacht.

SEO

Brand Lift Study: zo meet je de impact van je brand-media

Het meten van de effecten van branding-activiteiten is niet altijd eenvoudig. Weinig tijd of financiële middelen? Een Brand Lift Study is een goede optie.

Analytics

Waarom je nu een overstap naar Google Analytics 4 moet overwegen

Updaten of niet? Ook bij Google Analytics 4 zie je dat niet iedereen meteen overstapt. Toch is het verstandig dat voor het einde van het jaar wel te doen.

Analytics

E-mail traffic meten: weet wat je precies meet

Bij e-mailcampagnes is informatie over aantallen clicks belangrijk. Daarvoor zijn twee bronnen, die soms verschillen. Lees hier meer over de meetmethodes.

Marketing automation

SEO: Wat we kunnen leren van de Amerikaanse zoekresultatenpagina

Google’s pagina met zoekresultaten verandert. Een blik op de VS laat zien wat er nog aankomt. Vijf veranderingen en de consequenties voor je SEO-strategie.

SEO

Bereid je voor op het aanstaande shoppingseizoen: De user experience (3/4)

Hoe zit het met de UX van je website? Maak je webshop klaar voor het shoppingseizoen. Ook als die onder druk staat door veel verkeer en transacties.

Customer Experience

Nieuwe regels gaan marketplaceverkopers omzet kosten, tenzij ze direct ingrijpen 

Regels met nadelige gevolgen voor zichtbaarheid en conversie op marketplaces komen eraan. Beperk nu de schade en zorg juist voor concurrentievoordeel. 

Marketplaces

Marketingdata via server-side tracking: Ben je er klaar voor?

Dataverzameling en tracking worden steeds lastiger. Een deel van de oplossing is server-side tracking. Lees verder en beoordeel of je er klaar voor bent.

Web performance

E-commercepaginering, SEO en canonieke URL’s bij Google: Een experiment

Een experiment: paginering aanbieden aan Google op een SEO-vriendelijke manier, zonder dekkingsfouten of onlogische SERP’s op diepergelegen pagina’s.

SEO

Experimenteren: wat is het precies en hoe zet je het in?

Dit whitepaper helpt je om experimenteren onderdeel te maken van alle processen en elementen van je website of webshop om er zoveel mogelijk uithalen en je content continue optimaliseren.

Web performance

Contentmarketing voor B2B: Hoe het moet en wat er vaak (toch) misgaat

Een goede contentstrategie bij B2B vereist content die écht interessant en onderscheidend is, maar ook goede verspreiding en een consistente aanpak.

Contentmarketing

AMP niet langer vereist voor Google Voorpaginanieuws

Bij Google Voorpaginanieuws bepalen de structuur en kwaliteit van je pagina mede of je bij het belangrijkste nieuws verschijnt. Daarin is nu iets veranderd.

SEO

De koek(ie) is op! Tijd om je performance measurement te herevalueren!

Het einde van third-party cookies. Veel wordt nu ingezet op first-party data. Daarbij is schaalgrootte een punt. Overweeg daarom allianties en samenwerking.

Online marketing

CRO: In vijf stappen naar een evidence-based prioriteringsmodel

Conversieoptimalisatie: voor statistiek, psychologie, server-side testen, etc. is ruim aandacht. Voor prioritering niet. Hoog tijd om dat te veranderen.

Conversie

Is Growth Marketing geschikt voor elk bedrijf?

Growth Marketing is populair. Maar wat betekent dit nu eigenlijk echt? En is deze werkwijze geschikt voor elk bedrijf? De randvoorwaarden en werkwijzen.

Strategy