More stories

Premium

Born05 Group koopt PR-bureau Glasnost

Met de overname van PR-bureau Glasnost en diens dochterlabel Fitzgerald geeft Born05 Group verder gestalte aan zijn plan om te groeien tot een multidisciplinaire bureaugroep.

Communicatie

Starlink, op weg naar een wereldomvattend telecomnetwerk

Jij en ik kunnen ons een leven zonder internet nauwelijks meer herinneren of voorstellen, maar zo’n vier miljard anderen zijn de afgelopen maanden niet online geweest.

Communicatie
Premium

Nederlanders tijdens crisistijd: wennen aan het nieuwe normaal

Nederlanders hebben zich massaal neergelegd bij de maatregelen rond het coronavirus en beoordelen de kwaliteit van leven in deze periode op een dikke voldoende. Dat blijkt uit onderzoek van IPG MediaBrands. De holding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE peilde waar Nederland staat en onderzocht hoe de bevolking denkt over thuiswerken, coronastress, vertrouwen in overheid en journalistiek, koopgedrag, acceptatie van de crisismaatregelen en reclame en media.

Communicatie

PR- en marketingbureaus bundelen kennis jongeren en hun gezinnen

Acht Europese PR-, marketing- en communicatiebureaus bundelen de krachten op het gebied van jongerenkennis in het We Are Family-netwerk. Voor de Benelux is LVTPR een van de medeoprichters.

Communicatie

Samenwerken hoef je niet te leren. Daar zijn tools voor

Teamsport en het bedrijfsleven, de parallellen zijn eindeloos. Alleen spelen teams vaker in wisselende samenstellingen en op verschillende velden tegelijk.

Communicatie

Navigeren met succes: wat websites kunnen leren van Schiphol

Op Schiphol heerst grote drukte, zowel voor als achter de douane. De een zoekt met haast zijn gate voor vertrek, terwijl de ander het vliegtuig uitstapt en graag de weg naar zijn bagage wil vinden. Deze verschillende flows van bezoekers bewegen zich door dezelfde ruimtes van Schiphol en moeten toch ieder hun eigen weg zien te vinden. Hoe zorgt Schiphol ervoor dat dit mogelijk is? En wat kunnen we ervan leren op het gebied van online navigatie? 

Customer Experience

‘Tweede Kamerleden vaak online onbereikbaar’

Tweede Kamerleden zijn vaak slecht bereikbaar. Dit terwijl de Kamerleden het unaniem eens zijn over het belang van het (laagdrempelig) benaderbaar zijn voor burgers. Dit blijkt uit een enquête van Wallaart en Kusse Public affairs en Open State Foundation, die door bijna een derde van de Tweede Kamerleden is ingevuld.

Communicatie

Samsung kiest voor vernieuwde bureaustructuur

Samsung Nederland slaat naar eigen zeggen een nieuwe communicatieweg in met de selectie van drie communicatiebureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers.

Communicatie

Vodafone Ziggo sleept T-Mobile voor rechter vanwege misleidende propaganda

Vodafone Ziggo sleept T-Mobile voor de rechter wegens misleidende uitspraken over de prijsverhogingen van het kabelbedrijf.

Breedband

Sanoma begint eigen marketingcommunicatiebureau

Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.

Online marketing

Exsite Media: ‘Flexibel ondernemen is voor mij altijd aan staan’

Na dertien jaar gewerkt te hebben voor Nederlandse multinationals, besloot Orchidea Teljeur het roer om te gooien. Ze richtte Exsite Media op, een online marketingbureau voor het midden- en kleinbedrijf. “Ik ben geen schakel meer in het grote geheel, maar verantwoordelijk voor het hele traject.”

Online marketing

‘Het is tijd dat techbedrijven openheid en transparantie omarmen’

Ik weet nog goed hoe geïntrigeerd ik was, toen ik voor de eerste keer de woorden van John Perry Barlow hoorde: “Regeringen van de industriële wereld, jullie vermoeide reuzen van vlees en staal, ik kom uit Cyberspace. Uit naam van de toekomst verzoek ik jullie om ons met rust te laten. Jullie zijn niet welkom hier, jullie hebben hier geen soevereiniteit.”

Communicatie

Merijn Doggen verruilt Bright voor Glasnost

Journalist Merijn Doggen vertrekt bij Bright en gaat aan de slag voor PR-bureau Glasnost.

Communicatie

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

Dit is de rol van copywriting in User Experience

Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.

Customer Experience