More stories

‘Het is tijd dat techbedrijven openheid en transparantie omarmen’

Ik weet nog goed hoe geïntrigeerd ik was, toen ik voor de eerste keer de woorden van John Perry Barlow hoorde: “Regeringen van de industriële wereld, jullie vermoeide reuzen van vlees en staal, ik kom uit Cyberspace. Uit naam van de toekomst verzoek ik jullie om ons met rust te laten. Jullie zijn niet welkom hier, jullie hebben hier geen soevereiniteit.”

Communicatie

Merijn Doggen verruilt Bright voor Glasnost

Journalist Merijn Doggen vertrekt bij Bright en gaat aan de slag voor PR-bureau Glasnost.

Communicatie

Buyers regret: hoe je twijfels van je klanten wegneemt

Je hebt een paar sneakers gekocht die eigenlijk te prijzig zijn. Diezelfde dag heb je je vrienden op het hart gedrukt dat je die sneakers echt nodig hebt omdat het een limited edition betreft. Of je hebt een nieuwe televisie gekocht, maar twijfelt of je toch niet voor dat andere model had moeten kiezen. Herkenbaar? Cognitieve dissonantie speelt hierbij een rol.

Customer Engagement

Dit is de rol van copywriting in User Experience

Hoewel de term UX copywriting nog relatief nieuw is, bestaat het concept al sinds de allereerste menu- en navigatieknoppen. Van ruw en ongepolijst in zijn oertijd, is UX copywriting geëvolueerd tot een dynamisch en genuanceerd creatief hulpmiddel. Een hulpmiddel dat bovendien een essentieel onderdeel vormt van en een drijvende kracht kan zijn in het succes of falen van een website, app of product.

Customer Experience

Social Travel 30: de eindsprint van 2018 – Corendon en Skyscanner grootste stijgers

2018 is ten einde en we maken de balans voor dat jaar op: welke Nederlandse reismerken hebben in het laatste kwartaal het best gepresteerd op het gebied van online berichtgeving?

Social

Bereikbaarheid reisbedrijven op Facebook zwak

Hoe reageren bedrijven uit toerisme, leisure en hospitality als je een concrete vraag stelt op Facebook? Of een comment zet bij een post van het bedrijf? Voor het derde jaar op rij is dit onderzocht, met dank aan 27 studenten van de minor eTravel van Breda University of Applied Sciences (NHTV).

Social

WhatsApp newsletter: de nieuwe manier van nieuws consumeren

Je mailbox wordt dagelijks overspoeld door nieuwsbrieven, maar echt de moeite nemen om je af te melden doe je niet. We zien door de deze mailings onze inbox niet meer. Hoe relevant is een nieuwsbrief dan eigenlijk nog? Eigenlijk gaat het niet zozeer om de inhoud ervan, maar om het medium en de wijze van content tonen. WhatsApp biedt hierin uitkomst. Snelle nieuwtjes, korte berichten en altijd bij de hand: het hoe en waarom van een Whatsapp Newsletter.

Social

UPR Nederland verzorgt influencer marketing Zalando

Zalando selecteert creatief communicatie bureau UPR Nederland voor influencer marketing, PR- en communicatie. UPR België met vestigingen in Antwerpen en Brussel vertegenwoordigde Zalando al.

Communicatie

Waarom het nastreven van een tevreden klant onzin is

Emotionele connectie is een betere indicatie van klantloyaliteit dan tevredenheid. Echter blijven bedrijven zich onnodig focussen op het optimaliseren van de customer journey, zelfs wanneer de klanttevredenheid al hoog is en het zelden een onderscheidende factor is. Bedrijven vinden het vaak lastig om op een betekenisvolle manier een emotionele connectie te creëren met hun klanten. Maar wat houdt een emotionele connectie nou precies in en hoe kun je het creëren?

Customer Engagement

Vier tips om meer sollicitanten te krijgen en afhakers te voorkomen

Waarom verdwijnen kandidaten op je recruitmentsite of werken-bij-site? In Google Analytics zie je misschien dat ze geweest zijn, maar je wilt natuurlijk ook weten waarom iemand die geïnteresseerd is, toch niet overgaat tot solliciteren. In dit artikel lees je vier praktische tips om je site te optimaliseren én een gouden tip waarmee je direct aan de slag kan.

Recruitment

Dit zijn de trends in webdesign in 2019

Ze zeggen dat over smaak valt niet valt te twisten. Nou, in dit artikel over de webdesign trends voor 2019 zijn de experts het lang niet altijd met elkaar eens. Gelukkig delen ze in totaal maar liefst 18 interessante webdesign trends voor 2019 met ons. Nieuwsgierig? Lees dan snel dit uitgebreide artikel en je bent weer helemaal klaar voor het komende jaar.

Web-design

Vijf cruciale stappen voor impactvolle customer-journeycontent

Klinkt goed hè, deze titel? En wekt duidelijk nieuwsgierigheid op, want je leest al verder. Maar wat verstaan we onder impactvolle customer-journey content? En over welke customer journey hebben we het eigenlijk? Alles dient gedefinieerd te worden. Definities: een cruciale stap binnen contentmarketingstrategie. Want contentmarketing is een stappenplan.

Contentmarketing

‘Hé AI, hoe kan ik de ‘customer gap’ op mijn supportafdeling dichten?’

Zoals gebruikers van Alexa en Google Home weten, is een AI-assistent enorm handig. Je kunt haar vragen jouw favoriete Spotify-lijst aan te zetten, wat het weer wordt, of op zoek te gaan naar een recept voor appeltaart. Er zijn ook legio mogelijkheden om AI op de werkvloer in te zetten. Bij een klantenservice kan AI bijvoorbeeld prima bestaande lacunes dichten, om een ‘customer gap’ te voorkomen.

Customer Service

Honderden meldingen van WhatsApp-fraude

Fraudehelpdesk ziet een stijging van het aantal nieuwe meldingen van WhatsApp-fraude. Het gaat om een vorm van oplichting waarbij een ‘familielid’ om geld vraagt. In werkelijkheid komt het verzoek van een oplichter die zich voordoet als het familielid.

Social

Hoe online video de ICT-sector vooruit helpt

De omzet van de Nederlandse ICT-sector stijgt dit jaar twee keer harder dan het wereldwijde gemiddelde. De omzet groeit in 2018 naar verwachting met 6% en met nog eens 5% in 2019. Dit blijkt uit de ‘Market Monitor ICT’ van Atradius, verschenen in juni van dit jaar. Maar! De ICT-sector kent ook vele uitdagingen. Zo is er een groeiend personeelstekort binnen de sector en moeten ICT-bedrijven voldoen aan allerlei wet- en regelgeving op het gebied van cybersecurity en privacy. Online video kan van grote waarde zijn voor een complexe sector als deze. We bespreken 3 manieren waarop online video succesvol toegepast kan worden binnen de ICT-sector, ICT-bedrijven en bedrijven met een ICT-afdeling.

Recruitment