Een succesvol webinar organiseren in 12 stappen (Infographic)
Webinars: een must tijdens lockdowns, maar ook in ‘normale’ tijden nuttig om je boodschap over te brengen. Alle do’s en en don’ts in een handig stappenplan.
Webinars: een must tijdens lockdowns, maar ook in ‘normale’ tijden nuttig om je boodschap over te brengen. Alle do’s en en don’ts in een handig stappenplan.
In korte tijd is de B2B-markt overgestapt naar digitaal werken. Hoe ga je daar in je sales-werk mee om? Vijf vragen over digitale salestrajecten.
PR- en communicatiebureau Yellow Communications, vooral gespecialiseerd in de promotie van IT-gerelateerde bedrijven, gaat verder als Clarity. In september maakten beide bureaus de overname al bekend.
Het inzetten van influencers en andere content creators om maatschappelijke kwesties, zoals vaccineren of Covid-19-maatregelen, aan te kaarten bij moeilijk bereikbare online doelgroepen werkt. Tot die conclusie komt Roel Lutkenhaus van de Erasmus Universiteit.
Met de overname van PR-bureau Glasnost en diens dochterlabel Fitzgerald geeft Born05 Group verder gestalte aan zijn plan om te groeien tot een multidisciplinaire bureaugroep.
Jij en ik kunnen ons een leven zonder internet nauwelijks meer herinneren of voorstellen, maar zo’n vier miljard anderen zijn de afgelopen maanden niet online geweest.
Nederlanders hebben zich massaal neergelegd bij de maatregelen rond het coronavirus en beoordelen de kwaliteit van leven in deze periode op een dikke voldoende. Dat blijkt uit onderzoek van IPG MediaBrands. De holding van Initiative, Reprise, Thrive, UM en YUNE peilde waar Nederland staat en onderzocht hoe de bevolking denkt over thuiswerken, coronastress, vertrouwen in overheid en journalistiek, koopgedrag, acceptatie van de crisismaatregelen en reclame en media.
Acht Europese PR-, marketing- en communicatiebureaus bundelen de krachten op het gebied van jongerenkennis in het We Are Family-netwerk. Voor de Benelux is LVTPR een van de medeoprichters.
Teamsport en het bedrijfsleven, de parallellen zijn eindeloos. Alleen spelen teams vaker in wisselende samenstellingen en op verschillende velden tegelijk.
Op Schiphol heerst grote drukte, zowel voor als achter de douane. De een zoekt met haast zijn gate voor vertrek, terwijl de ander het vliegtuig uitstapt en graag de weg naar zijn bagage wil vinden. Deze verschillende flows van bezoekers bewegen zich door dezelfde ruimtes van Schiphol en moeten toch ieder hun eigen weg zien te vinden. Hoe zorgt Schiphol ervoor dat dit mogelijk is? En wat kunnen we ervan leren op het gebied van online navigatie?
Tweede Kamerleden zijn vaak slecht bereikbaar. Dit terwijl de Kamerleden het unaniem eens zijn over het belang van het (laagdrempelig) benaderbaar zijn voor burgers. Dit blijkt uit een enquête van Wallaart en Kusse Public affairs en Open State Foundation, die door bijna een derde van de Tweede Kamerleden is ingevuld.
Samsung Nederland slaat naar eigen zeggen een nieuwe communicatieweg in met de selectie van drie communicatiebureaus: HvdM, Glasnost en De Issuemakers.
Vodafone Ziggo sleept T-Mobile voor de rechter wegens misleidende uitspraken over de prijsverhogingen van het kabelbedrijf.
Sanoma begint in Nederland een eigen fullservice marketingcommunicatiebureau onder de naam Sanoma SYNC.
Na dertien jaar gewerkt te hebben voor Nederlandse multinationals, besloot Orchidea Teljeur het roer om te gooien. Ze richtte Exsite Media op, een online marketingbureau voor het midden- en kleinbedrijf. “Ik ben geen schakel meer in het grote geheel, maar verantwoordelijk voor het hele traject.”