More stories

Nederland belangrijke afzetmarkt voor AliExpress

Nederland behoort tot de kopgroep van landen waar het Chinese AliExpress aan levert. Dat zegt CTO Guo Dongbai in het jongste nummer van Emerce. Een van de grootste afzetmarkten is Brazilië. “Brazilianen blijken simpelweg een grote behoefte te hebben aan het soort producten dat we aanbieden en de prijs die we ervoor vragen.”

E-commerce
Premium

H&M lanceert nieuwe multichannel formule

H&M Group zet morgen een nieuwe winkelformule in de markt: Arket. De webwinkel gaat met een beperkt assortiment op 23 augustus open, de eerste flagshipstore gaat vrijdag in Londen open. Daarna worden assortiment en winkelnetwerk uitgebreid.

E-commerce

Duitsers en Britten klagen het vaakst over Europese e-commerce

Om de cross border e-commerce te stimuleren is er een Europees platform opgericht voor bemiddeling bij klachten. Consumenten kunnen daarvoor sinds begin vorig jaar terecht bij de Online Dispute Resolution. In welke landen zijn de klanten nu het meest kritisch? Of in welke landen laten winkeliers de meeste steken vallen? Bedrijven hebben vooral veel te duchten van Britten en Duitsers.

Cross Border

Hollandse webwinkel op platform JD.com

Bart IJlst, directeur van Follow Ltd in de Zuid Chinese stad Guangzhou, is de Holland for China webshop gestart op het platform van Alibaba rivaal JD.Com. Hier kunnen Nederlandse retailers eigen merkproducten verkopen op de Chinese markt. Op dit moment bieden acht bedrijven hun producten in de webshop aan.

Cross Border
Premium

Omzet Alibaba Group groeit 53 procent

Veel meer Chinezen zijn veel meer verschillende artikelen via internet gaan kopen, overwegend via de mobiele telefoon. Dat is in het kort de simpele verklaring voor de robuuste omzetgroei die Alibaba Group. De verkopen stegen met 53 procent 6,4 miljard euro.

E-commerce

Chinese klant steeds makkelijker te bedienen: WeChat zet voet aan grond

Voor Europese e-commerce en retailbedrijven wordt het steeds eenvoudiger om te verkopen aan Chinezen. Via samenwerkingen met bedrijven hier zetten de nu nog typisch Aziatische betaalmethoden Alipay en WeChat Pay voet aan de grond.

Payment

‘Nederland moet zich sterk maken voor breed verbod op geo-blocking’

De Nederlandse overheid toont te weinig ambitie om een einde te maken aan geo-blocking in Europa. Dat stelt de Consumentenbond. Die roept minister Kamp op zich in te zetten voor een breed verbod op geo-blocking – en andere vormen van discriminatie op grond van nationaliteit, woonplaats of plaats van vestiging.

Cross Border

Ook EU erkent obstakels bij grensoverschrijdende e-commerce

Het vertrouwen van Europese consumenten om online in andere landen te bestellen, is verder toegenomen, zo blijkt uit gisteren gepresenteerde cijfers van de EU. Toch aarzelen detailhandelaren nog om hun onlineactiviteiten uit te breiden en blijven ze wantrouwig staan tegenover onlineverkopen aan consumenten in andere EU-landen.

Cross Border
Premium

Omzet dierenwinkel Zooplus groeit tot 517 miljoen

De Europees werkende online dierenwinkel Zooplus zag de omzet in het eerste half jaar van 2017 met 21 procent groeien tot 517 miljoen euro.

E-commerce

Ingenico koopt betaalbedrijf Bambora voor 1,5 miljard

Het Franse Ingenico, ooit de koper van Ogone, neemt voor 1,5 miljard euro de Zweedse verwerker van digitale betalingen Bambora over van investeerder Nordic Capital.

Payment

Permira neemt belang in Klarna

Private equity-partij Permira verwerft een belang van tien procent in het Zweedse betaalbedrijf Klarna tegen een waardering van 2,5 miljard euro.

Payment

‘Betalen op rekening wint, PayPal verliest terrein in Duitsland’

Duitse webwinkels omarmen weliswaar nieuwe betaalmethoden, de consument zelf geeft echter nauwelijks thuis. Die hebben nog altijd de voorkeur voor het betalen op rekening. PayPal is het kind van de rekening: het betaalbedrijf verliest weer wat marktaandeel.

Payment

ASOS groeit sterkst buiten thuismarkt Engeland

Luxemodewinkel ASOS ziet de verkopen op de buitenlandse markt met 44 procent groeien waar die op thuismarkt Engeland met 16 procent toenemen. De resultaten liggen in lijn met de eerder uitgesproken verwachtingen.

Fashion

G-Star: van opvallende internationalisering naar groei in China

G-Star heeft een opvallende internationaliseringsstrategie. Vanuit vijf eigen magazijnen bezorgt het de producten voor 55 eigen webwinkels. De tweehonderd winkelvestigingen die het bedrijf ook nog heeft, dienen daarnaast als mini-magazijn. Met dat uitgebreide logistieke netwerk wil het nu inzetten op groei in China. Een samenwerking met Tmall is al gesloten.

Cross Border
Premium

Media Markt krijgt beursnotering

Metro Group heeft Media Markt en Saturn afgesplitst naar de beurs gebracht onder de naam CECONOMY.

E-commerce