NS International ‘versmelt’ klantenservice en ticketing
Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.
Klantenservice en ticketing zijn bij NS International binnenkort voor de reiziger geen gescheiden kanalen meer.
SNSgooithetroerdrastischomengaathaardienstverleningdecentralisereneninzettenoppersoonlijkcontactmetdeklant,zomaaktedebankafgelopenweekbekend.Debankgaathiermeetegendeheersendetrendinomklantcontactalleenmaartedigitaliserenentecentraliseren.
De reisbranche is bij uitstek gericht op persoonlijk en gastvrij ontvangen van reizigers. Reisorganisaties zoeken nog wel naar de manier waarop ze hun klanten het beste persoonlijke aanbiedingen kunnen doen via digitale platforms.
Herinner je je nog de eerste keer dat je de boarding pass bij het vliegveld via een mobieltje liet zien? Of dat je de eerste keer via een paar klikken in de Uber-app een taxi kon bestellen? Wat een gemak was dat. Nu verwachten zakelijke reizigers technologische toepassingen en ervaringen die naadloos, betrouwbaar, veilig en persoonlijk zijn. Dit zijn de technologische trends die steeds meer een intrede zullen vinden in de zakelijke reismarkt.
We zijn superloyaal aan een merk waarvan we écht houden. Maar in hoeverre hebben brand managers en marketeers invloed op hoe de consument het merk ervaart? Betekenisvolle merken die een gevoel kunnen losmaken bij consumenten maken het verschil en onderscheiden zich van de rest in deze drukke wereld waarin we ontelbare mogelijkheden hebben. Dit zijn de lessen van branding experts die tijdens SXSW inspirerende presentaties gaven.
“Voor ons is dit het vehikel om de toekomst te laten zien”, zegt Jeroen van Glabbeek over zijn sponsoring van de Formule 1 in Zandvoort. “Als bedrijf maken we de overstap van eenwegverkeer met sms naar directe interactie en conversational commerce met nieuwe systemen.”
Een klantreis inzichtelijk maken: Dat betekent dat je allereerst de touchpoints in kaart brengt. Vervolgens achterhaal je bij elk moment wat de behoefte is van de klant, hoe je het de klant zo gemakkelijk mogelijk kan maken en op welke momenten je écht onderscheidend wilt zijn door een onvergetelijke ervaring te creëren. Dit zijn de stappen om dat voor elkaar te krijgen.
Zo’n vijf procent van het besteedbaar inkomen van consumenten gaat naar abonnementen. Van Spotify tot kranten. Een markt die ING vorig jaar voor Europa al op 350 miljard dollar geschatte. Tijd dus om daar als retailer op in te springen.
Festivalchart introduceert een slimme chatbot voor festivalbezoekers. Hij geeft antwoord op vragen als elke festivals zijn er bij mij in de buurt? Gaat het vandaag regenen? Waar staan mijn vrienden?
Telecombedrijf Voys en klantenservicedienst Robin verbinden elkaars diensten. De helpdesken van de webwinkels kunnen daardoor beter geïnformeerd hun klanten helpen, en de contacten sneller afhandelen.
Door op een originele manier co-creatie aan te moedigen, is de merkbetrokkenheid bij het merk Kiosk en de populariteit en omzet bij de productgroep ‘sappen en smoothies’ verhoogd. Waar bestaat zo’n campagne uit, wie is je doelgroep en via welk kanaal zet je je boodschap uit?
Nyenrode Business Universiteit kampte met een wildgroei aan websites, waardoor datagedreven marketing niet mogelijk was. Rogier Peters, Senior Online Marketing Manager, vertelt hoe de universiteit van die situatie naar één platform is gegaan en wat dat concreet heeft opgeleverd.
Recent onderzoek van de Consumentenbond laat zien dat er bedrijven zijn die bewust het systeem van online reviewing willen misbruiken om zichzelf beter voor te doen dan ze zijn. Bij Trustpilot is dat in dit onderzoek niet gelukt, betoogt het bedrijf. Waarom niet?
Hyperpersonalisatie valt of staat in de eerste plaats met het hebben van data om te kunnen segmenteren en om de effectiviteit van je personalisatie-activiteiten te meten. Daarnaast vraagt personalisatie om een always-on benadering, wat betekent dat je continu zult moeten testen, leren en verbeteren.
Technologiebedrijf Maxwell uit Amsterdam gaat zijn chatbotsysteem koppelen aan e-commerceplatformen. Shopify is de eerste, meer moeten volgen.