Zo vind je de juiste balans in schaal en nauwkeurigheid bij verrijking van klantprofielen
Wanneer het over profielverrijking van je klanten gaat, wordt de werkelijkheid voor marketeers gekenmerkt door gebroken beloften.
Wanneer het over profielverrijking van je klanten gaat, wordt de werkelijkheid voor marketeers gekenmerkt door gebroken beloften.
Handig, al die technologie om klanten te kunnen contacteren, maar leidt dat tot inniger connecties of zelfs ‘klantrelaties’? Presentaties op Emerce Engage verraden dat het lastig blijkt de mens aan de andere kant van de lijn te raken.
Een van de hoogtepunten van Emerce Engage, komende donderdag in Amsterdam, is zonder twijfel de presentatie van Job Noordhof, hoofd marketing, communicatie en verkoop van Het Concertgebouw. Na zijn studie Communicatiewetenschap aan de UvA werkte hij als projectmanager bij consultancybureau Dutch. In 2013 maakte hij de overstap naar de culturele sector en werd hij Hoofd Marketing, Verkoop en Sponsoring bij het Nederlands Philharmonisch Orkest. Welke uitdagingen kent de marketing van klassieke muziek?
Retailers bereiden zich massaal voor op Black Friday. En terecht: vorig jaar werd er in Nederland 27% meer uitgegeven dan in een normale week.
Online reviews zijn een belangrijk en sterk wapen in online marketing, dat bewijst Flinders. Deze Zaanse winkel in designmeubels en verlichting laat de beoordeling van zijn klanten terugkomen in vrijwel de hele customer journey.
De anders tot in de puntjes voorbereide keynote van CEO Marc Benioff tijdens Dreamforce, het jaarcongres van Salesforce in San Francisco, werd gisteren voor het eerst in jaren verstoord door vertegenwoordigers van de Democratic Socialists of America (DSA). Die zijn niet gelukkig met het contract dat het bedrijf afsloot met de omstreden US Customs and Border Protection agency.
Happy Labs gaat een nieuw UX lab aanbieden in Groningen, krap twee jaar geleden nadat Happy Labs van start ging in het centrum van Amsterdam.
Het belang van digitalisering is welbekend, maar hoe ga je als bedrijf nou praktisch aan de gang met digitalisering en verbeter je je ROI?
In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.
Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.
One-size-fits-all telt in de e-commerce niet meer, alles draait om de individuele wensen. Hoe zorg je dat personalisatie ook bovenaan de to-do-lijst van jouw bedrijf komt?
Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.
Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu.
Er zijn weinig industrieën in de afgelopen jaren zo radicaal veranderd als de retail industrie. V&D was nog niet failliet of Coolcat legd het loodje.
Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.