More stories

Zo wint woonwinkel Flinders dankzij online reviews vertrouwen bij klanten

Online reviews zijn een belangrijk en sterk wapen in online marketing, dat bewijst Flinders. Deze Zaanse winkel in designmeubels en verlichting laat de beoordeling van zijn klanten terugkomen in vrijwel de hele customer journey.

Customer Engagement
Premium

‘Salesforce economie leidt tot 4,2 miljoen nieuwe banen in 2025’

De anders tot in de puntjes voorbereide keynote van CEO Marc Benioff tijdens Dreamforce, het jaarcongres van Salesforce in San Francisco, werd gisteren voor het eerst in jaren verstoord door vertegenwoordigers van de Democratic Socialists of America (DSA). Die zijn niet gelukkig met het contract dat het bedrijf afsloot met de omstreden US Customs and Border Protection agency.

E-commerce

UXlab Groningen derde Happy Labs onderzoekslocatie

Happy Labs gaat een nieuw UX lab aanbieden in Groningen, krap twee jaar geleden nadat Happy Labs van start ging in het centrum van Amsterdam.

Customer Experience

Digitalisering in de praktijk brengen: zo ga je van ambitie naar ROI

Het belang van digitalisering is welbekend, maar hoe ga je als bedrijf nou praktisch aan de gang met digitalisering en verbeter je je ROI?

Customer Engagement

Thuiswinkel Talk: Retouren horen bij e-commerce, maar kunnen worden gereduceerd

In de tweede aflevering van Thuiswinkel Talk, de podcast voor en over de Nederlandse e-commercebranche, werd dieper ingegaan op het onderwerp retouren, een hot topic onder webwinkeliers. Host Richard van Welie ontving Margreeth Pape (beleidsadviseur logistiek) en Roland van Kortenhof (manager operations en voorzitter van de ShoppingTomorrow-expertgroep Get Rid of Returns) en samen gingen zij het gesprek aan over dit actuele onderwerp.

E-commerce platforms

Reviews zijn niet erg, als je ze heel goed managet (en zó doe je dat)

Alles draait online om cijfers en statistieken? Niks lijkt minder waar, want meningen van ‘echte’ mensen worden vooral als betrouwbaar ervaren.

Retail

Onderschat het niet: personalisatie is nu al noodzaak

One-size-fits-all telt in de e-commerce niet meer, alles draait om de individuele wensen. Hoe zorg je dat personalisatie ook bovenaan de to-do-lijst van jouw bedrijf komt?

Customer Engagement

Essent, HEMA en KLM naar Emerce Engage

Maak kennis met het Concertgebouw; wat is zijn roemrijke geschiedenis en welke aanpak is gekozen voor persoonlijke campagnes die via diverse online kanalen worden ingezet? Hoofd marketing Job Noordhoff vertelt op Emerce Engage, eind novemb er, over de keuzes die het Concertgebouw heeft gemaakt.

Customer Engagement

Zo bouw je een test and learn culture

Klantverwachtingen veranderen zo snel dat je als bedrijf niet meer kunt vertrouwen op meningen en onderbuikgevoel. Dat vraagt om een bedrijfscultuur waarin data verzamelen, ideeën testen en continu optimaliseren de norm zijn. Oftewel een test and learn culture, essentieel voor bedrijven om te overleven in de digitale wereld van nu. 

Online marketing

Doorloop deze stappen om een veerkrachtige omnichannel retailer te worden

Er zijn weinig industrieën in de afgelopen jaren zo radicaal veranderd als de retail industrie. V&D was nog niet failliet of Coolcat legd het loodje.

Customer Engagement

Mediabureaus: De nieuwe KPI’s voor koopgedrag

Koopgedrag is meer dan ooit een morele en zelfs ‘politieke’ daad die uitspreekt hoe consumenten denken over merken. Dit zijn dé nieuwe KPI’s.

Customer Engagement

Strategieën voor circulariteit en drie consumententrends

In een circulaire economie worden grondstoffen steeds opnieuw ingezet, zonder hierbij restafval te creëren. Dit zijn de trends op dat vlak.

Customer Engagement

Customer centricity: tips, tricks and tools

In welke branche je ook zit, je doet het allemaal voor de klant. Eigenlijk dus heel logisch dat je die klant betrekt bij je business.

Customer Engagement

Mastercards Steve Flinter: ‘AI is gedemocratiseerd, the time is now’

Dr. Steve Flinter is Mastercards Labs’ Artificial Intelligence Practice Lead. Hij is verantwoordelijk voor de Artificial Intelligence (AI)- en Machine Learning (ML)-strategie.

Customer Engagement

Klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.

Customer Engagement