More stories

Premium

Consumenten én vakexperts bepalen winnaars Shopping Awards 2020

De Shopping Awards zijn vernieuwd! In de nieuwe opzet van 2020 worden de winnaars van de Shopping Awards bepaald volgens het Songfestival model en het Wisdom of the Crowd principe.

E-commerce

Happyslider wint ‘Beste Reisidee 2020’

Start-up Happyslider uit Amersfoort heeft gisteren op de Vakantiebeurs-vakdag de prijs ‘Beste Reisidee 2020’ gewonnen na een eindbeoordeling door een jury.

E-commerce

Maak de transitie naar Customer Experience Optimization (CXO)

Conversieoptimalisatie richt zich op het optimaliseren van de conversieratio op een website. De customer journey van tegenwoordig bestaat uit meerdere touchpoints waardoor CRO alleen niet meer genoeg is. Je moet de ideale mix creëren tussen user experience (UX), pakkende advertenties en call to actions (CTA) en aansluitende persuasion tactieken. Dit noem je customer experience optimization (CXO).

Conversie

Van slimme displays tot zelfrijdende auto’s: hoe innoveer je om de consument van morgen te bedienen? 

Technologische ontwikkelingen leiden tot veranderend consumentengedrag. De verwachtingen worden bijgesteld, omdat technologieën meer mogelijk maken.

Customer Experience

In vier stappen een goede user experience creëren op verschillende apparaten

User experience design is de afgelopen vijftien tot twintig jaar een enorm belangrijke factor geworden binnen het medialandschap.

Customer Experience

PGGM: ‘Wij willen de Bol.com van de pensioensector zijn’

Het pensioenstelsel is aan verandering toe en de trend naar individualisering zet door. De consument verwacht steeds vaker excellente klantbediening.

Customer Experience

‘Online opzeggen vaak moeilijk gemaakt’

Bedrijven maken het vaak te moeilijk om online accounts of abonnementen op te zeggen. Dat stelt de Consumentenbond, die het opzeggemak van 125 populaire diensten onder de loep nam.

Customer Experience

Digitaal sparen Albert Heijn: meer convenience, engagement én insights

Albert Heijn lanceerde onlangs haar digitale spaarprogramma. Daarmee biedt Appie zijn klanten talrijke voordelen, zowel in de winkel als online.

Customer Experience

Gemak dient de mens | De moderne winkelervaring: Modern, eenvoudig en consistent

Alles draait tegenwoordig om de klant, als retailer wil je consumenten aan je merk binden en hen een moderne en consistente klantbeleving bieden. Om de klanttevredenheid en beleving te verbeteren hebben retailers de afgelopen jaren geïnvesteerd in moderne technologie. Technologieën dragen bij aan snelheid en efficiëntie van het shoppen. Online retailers zijn trendsetters wat logistieke processen, gemak en klantbeleving betreft. Hoe maak je als traditionele retailer een inhaalslag?

Customer Experience

Waarom je het niet redt met alleen e-commerce

Vergeet e-commerce en omarm unified commerce. Dit is de enige manier om je klant dat te bieden wat nodig is: een customer centric experience.

Customer Service

Testresultaten koppelen aan customer-journeys

Hoe koppel je ’The big picture’ aan al je testresultaten met het Mental-journey Model? Hoe voorkom je dat testresultaten verloren raken tussen alle andere learnings van testen die je hebt gedaan?

Customer Experience

Heere Blokhuis (SAS Benelux) ‘Privacynormen zijn aan verandering onderhevig’

In de achtste aflevering van OnBrandScan gaat podcast-host Stef Heutink in gesprek met Heere Blokhuis, Managing Director van SAS Benelux.

Privacy

Ook de B2B klant wil maar één ding: meer tijd

In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?

Customer Experience

Topman MediaMarkt: winkels moeten kleiner

De nieuwe topman van Ceconomy, moederbedrijf van Mediamarkt, Bernhard Düttmann, zegt in zijn eerste interview dat de fysieke winkels gemiddeld eenderde in omvang moet krimpen. Kleinere winkels moet meer sfeer brengen en daarmee wat meer koophonger opwekken.

Retail

Vanderlande en UX: met een conceptcar zet je visie tastbaar neer

ij een internationaal, technisch bedrijf de UX verbeteren. Dat is de uitdaging waarvoor Odeke Lenior zich gesteld ziet als manager UX Design bij Vanderlande.

Customer Experience