Eerste nationale user experience (UX) report gebaseerd op emoties
Het eerste nationale user experience rapport is uit en gebaseerd op het feit dat 95% van onze beslissingen door ons onderbewuste worden beïnvloed en zelfs gemaakt.
Het eerste nationale user experience rapport is uit en gebaseerd op het feit dat 95% van onze beslissingen door ons onderbewuste worden beïnvloed en zelfs gemaakt.
Wereldspeler FrieslandCampina heeft naast Europa, China, Zuidoost-Azië, het Midden-Oosten en Afrika ook zijn aanwezigheid in Amerika versterkt met de overname van twee kaasimporteurs- en distribiteurs. Met zoveel diverse markten is het flink aanpoten om één van hun doelen, ‘zijn waar de klant is’, steeds weer te bereiken.
Thuiswinkel.org waarschuwt voor misleidende afbeeldingen op websites. De Reclame Code Commissie heeft onlangs uitspraak gedaan in een zaak over een advertentie op een website waarin een deurdranger wordt aangeboden. Bij de aanprijzing is een afbeelding van een metalen blok met scharnierende arm te zien. Bij ontvangst van de deurdranger bleek geen arm te zijn meegeleverd.
De anders tot in de puntjes voorbereide keynote van CEO Marc Benioff tijdens Dreamforce, het jaarcongres van Salesforce in San Francisco, werd gisteren voor het eerst in jaren verstoord door vertegenwoordigers van de Democratic Socialists of America (DSA). Die zijn niet gelukkig met het contract dat het bedrijf afsloot met de omstreden US Customs and Border Protection agency.
Happy Labs gaat een nieuw UX lab aanbieden in Groningen, krap twee jaar geleden nadat Happy Labs van start ging in het centrum van Amsterdam.
De impact van een goede of slechte klantervaring is inmiddels zo groot dat het tijd is om met een nieuw model te werken: de Return on Experience (ROX). Naast de veelgebruikte traditionele metrics om een ROI en het bedrijfssucces vast te stellen, helpt deze ROX om de aandacht te vergroten voor verbeteringen van de klantervaring.
OV-bedrijven kunnen nog veel leren van de luchtvaartsector waar het de online ticketverkoop betreft. Het boeken van internationale treintickets kan eenvoudiger en transparanter als het gaat om de tarieven.
Het internet voorziet in allerlei informatie, waardoor de klant nauwelijks nog iets wijs gemaakt kan worden. Volgens Forrester bevinden we ons in “The Age of the Customer”, waarbij de klant in control is. Hoe zorg je voor een optimale digitale customer experience? Door alle afdelingen binnen je organisatie als één team te laten samenwerken voor een connected customer experience. Maar hoe realiseer je deze ambitie?
Loyaliteitsprogramma’s zijn er in alle soorten en maten. Je kan punten sparen, miles of gaan voor korting. Dat is althans het eerste waar consumenten direct aan denken wanneer je het over dergelijke programma’s hebt: ze zijn namelijk veelal transactiegedreven. Bedrijven geven een consument voor elke aankoop iets en daarmee hoopt het merk die consument voor een langere periode te binden. Toch zien we een kentering ontstaan.
In de aandachtseconomie is de onderliggende kracht van het consumentenkoopgedrag duidelijk: iedereen wil gemak.
Hoe goed het idee of het businessmodel ook is, als de eindgebruiker het niet begrijpt of de digitale dienst lastig te gebruiken vindt zal het geen succes worden. Het is belangrijk om de eindgebruiker centraal te stellen bij het ontwikkelen van digitale producten, van proof of concept naar minimum viable product tot en met de continue doorontwikkeling. In dit rapport lees je niet alleen hoe men als bedrijf omgaat met CX, maar ook waar de meeste uitdagingen zitten om als bedrijf in de huidige dynamische markt te overleven. Succesvolle customer experience is noodzakelijk voor een succesvolle strategie; de weg ernaartoe vraagt echter aanpassingen aan diepgewortelde bedrijfskenmerken als cultuur en processen.
Recent verscheen het boek ‘Waarom Stenen Winkels Winnen (en webwinkels verliezen)’. De belangrijkste les: de stenen winkel heeft nog steeds toekomst.
Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.
De verwachtingen voor service van zakelijke dienstverleners zijn geleidelijk aan het veranderen. De verbeterde gebruikservaring, service, personalisatie en de transparantie die we steeds vaker en in hogere mate terugzien in de B2C-wereld, is ook voor B2B-bedrijven steeds belangrijker. Om zakelijke klanten beter te bedienen zetten steeds meer B2B-bedrijven een digitaal selfcare portal in. Met deze portal kunnen bedrijven gerichter zaken doen en efficiënter groeien.
Het is een understatement dat de dagen voorbij zijn dat je online explosief groeit door simpelweg een webshop te starten. Een moderne e-commercestrategie omvat meer dan het digitaliseren van je productcatalogus en het delen van je nieuwste producten via social media. Het e-commercelandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd en draait steeds meer om het bieden van de optimale klantbeleving en het verenigen van branding en e-commerce. Dit noem je branded commerce. Maar wat is dit eigenlijk? En hoe integreer je dit in je e-commercestrategie?