De beste customer experience komt van mens én machine
De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]
De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]
Een pasklaar antwoord op al je vragen. Direct en zonder dat je er echt moeite voor hoeft te doen. Dát gebruiksgemak is precies wat je met voice kan bereiken.
Pamela Pavliscak opende afgelopen donderdag Eday 2019 met een betoog over empathie in deze tijd van automatisering. Gefascineerd heb ik zitten luisteren en nu een paar dagen later denk ik nog steeds na over het onderwerp. Er zitten namelijk zoveel discrepanties in dat een filosofisch gesprek hierover best op zijn plek is. Al is het maar om ervoor te zorgen dat het woord ‘empathie’ niet uitgehold wordt in onze zucht om hypes te creëren.
Toegenomen regeldruk zorgt er voor dat Payment Service Providers hun klanten beter moeten leren kennen. Om als PSP zaken te kunnen doen met een verkoper is het dus noodzakelijk het bedrijf en de bijbehorende personen te identificeren. Welke opties zijn er om de digitale onboarding te optimaliseren?
Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.
Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.
Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,
Cookies houden de gemoederen flink bezig. Een tijd geleden verbood de Autoriteit Persoonsgegevens de cookiewall. En recentelijk heeft het Europees Hof van Justitie bepaald dat websites met een Facebook vind-ik-leuk knop medeverantwoordelijk zijn voor de gegevensverwerking. Hoe zit het nou, mogen er zomaar cookies worden geplaatst op een website? Moet er toestemming worden gevraagd, en zo ja, hoe doe je dat dan?
82 procent van de consumenten is teleurgesteld in de ervaringen die merken hen bieden blijkt uit een nieuwe studie uitgevoerd door Oracle in samenwerking met Jeanne Bliss, pionier op het gebied van klantervaring en oprichter van Customer Bliss. In de huidige wereldmarkt is een optimale customer experience van het grootste belang. Maar hoe bouw je een hechte klantrelatie op met baby boomers, Gen X, Gen Z en millennials? Lees het antwoord in dit onderzoeksrapport “De tegenstrijdigheden van customer experience”.
De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot.
Slechts 51% van de managers zegt dat het testen en meten van de impact van personaliseringsprogramma’s een belangrijke prioriteit is voor hun bedrijf blijkt uit cijfers van Sitecore. Dat gepersonaliseerde ervaringen van toegevoegde waarde zijn is inmiddels wel duidelijk. Elke marketeer heeft personalisatie hoog op de prioriteitenlijst staan. Toch weten veel merken niet waar ze moeten beginnen. Lees in deze personalisatiegids voor de CMO hoe bekende merken zoals L’Oreal, IBM&X en Avanade dit aanpakken.
Het creëren en bieden van een effectieve gepersonaliseerde klantervaring afgestemd op de behoeften van uw bedrijf is allesbehalve eenvoudig. Personalisatie is tegenwoordig een belangrijk onderdeel van een moderne digital marketingstrategie.De waarde van personalisatie snapt iedereen wel, toch worstelen velen met de uitvoering hiervan. Deze whitepaper beschrijft de basisprincipes van personalisatie, hierbij worden Progress® SitefinityTM CMS and Digital Experience Cloud (DEC) als uitgangspunt genomen. Ook als geen van deze systemen hebt kun je de geboden handvatten gebruiken voor het optimaliseren van je personalisatiestrategie.
Volgens onderzoek van EMarketer wordt 37,7 procent van alle online bestedingen in de VS op Amazon gedaan. In Groot-Brittannië heeft de retailgigant volgens Euromonitor International inmiddels een marktaandeel van 31 procent terwijl het marktaandeel in Duitsland zelfs op meer dan vijftig procent wordt geschat. Hier is hun rol momenteel nog bescheiden, op termijn zal het bedrijf van Jeff Bezos vrijwel zeker ook hier zijn deel van de taart komen opeisen.
Op Schiphol heerst grote drukte, zowel voor als achter de douane. De een zoekt met haast zijn gate voor vertrek, terwijl de ander het vliegtuig uitstapt en graag de weg naar zijn bagage wil vinden. Deze verschillende flows van bezoekers bewegen zich door dezelfde ruimtes van Schiphol en moeten toch ieder hun eigen weg zien te vinden. Hoe zorgt Schiphol ervoor dat dit mogelijk is? En wat kunnen we ervan leren op het gebied van online navigatie?
Action, een gigantisch succes. Een formule die niet alleen fors uitbreidt maar ook enorme winsten behaalt. Action is in feite een warenhuis. Want ‘alles’ kun je er kopen. Zelfs kleding. Het concept slaat aan. ‘Grabbelen en graaien’. Dát is de kracht van het warenhuis. Zeker als de prijzen belachelijk laag zijn. Zou dat ook kunnen lukken voor het middensegment?