More stories

Waarom stenen winkels winnen (en webwinkels verliezen)

Recent verscheen het boek ‘Waarom Stenen Winkels Winnen (en webwinkels verliezen)’. De belangrijkste les: de stenen winkel heeft nog steeds toekomst.

Retail

Slim toilet: ‘Meer dan een stunt’

Een slimme wc die je adviseert wat je moet eten. Zet hem neer op Lowlands en je hebt gegarandeerd aandacht. Voor Rabobank was het een test met een knipoog, maar ook met een serieus doel.

Health

Zo ontwikkel je een B2B selfcare portal | De Grolsch case

De verwachtingen voor service van zakelijke dienstverleners zijn geleidelijk aan het veranderen. De verbeterde gebruikservaring, service, personalisatie en de transparantie die we steeds vaker en in hogere mate terugzien in de B2C-wereld, is ook voor B2B-bedrijven steeds belangrijker. Om zakelijke klanten beter te bedienen zetten steeds meer B2B-bedrijven een digitaal selfcare portal in. Met deze portal kunnen bedrijven gerichter zaken doen en efficiënter groeien.

Customer Experience

Branded commerce: Zo creëer je merkvoorkeur en strategische differentiatie

Het is een understatement dat de dagen voorbij zijn dat je online explosief groeit door simpelweg een webshop te starten. Een moderne e-commercestrategie omvat meer dan het digitaliseren van je productcatalogus en het delen van je nieuwste producten via social media. Het e-commercelandschap is de afgelopen jaren sterk veranderd en draait steeds meer om het bieden van de optimale klantbeleving en het verenigen van branding en e-commerce. Dit noem je branded commerce. Maar wat is dit eigenlijk? En hoe integreer je dit in je e-commercestrategie?

Customer Experience

De beste customer experience komt van mens én machine 

De snelle ontwikkeling van AI en machine learning zorgt voor spannende mogelijkheden voor het verbeteren van de ervaring van zowel […]

Artificial Intelligence

Voice: je klant is er klaar voor, maar is je bedrijf dat ook?

Een pasklaar antwoord op al je vragen. Direct en zonder dat je er echt moeite voor hoeft te doen. Dát gebruiksgemak is precies wat je met voice kan bereiken.

Customer Experience

Augmented Empathy; what the f*ck?!

Pamela Pavliscak opende afgelopen donderdag Eday 2019 met een betoog over empathie in deze tijd van automatisering. Gefascineerd heb ik zitten luisteren en nu een paar dagen later denk ik nog steeds na over het onderwerp. Er zitten namelijk zoveel discrepanties in dat een filosofisch gesprek hierover best op zijn plek is. Al is het maar om ervoor te zorgen dat het woord ‘empathie’ niet uitgehold wordt in onze zucht om hypes te creëren.

Customer Experience

Vijf manieren om als Payment Service Provider merchants digitaal beter te onboarden

Toegenomen regeldruk zorgt er voor dat Payment Service Providers hun klanten beter moeten leren kennen. Om als PSP zaken te kunnen doen met een verkoper is het dus noodzakelijk het bedrijf en de bijbehorende personen te identificeren. Welke opties zijn er om de digitale onboarding te optimaliseren?

Payment

Klantbeoordelingen en het aankoopgedrag van consumenten

Ook al ben je als bedrijf zelf niet bezig met je online imago, consumenten delen hun ervaringen en bouwen zo je online reputatie op.

Customer Engagement

Ontwikkel succesvolle contentformats in zes stappen

Vind jij dat de content die jouw organisatie maakt beter kan? Dan ben je niet de enige! Liefst 72% van de marketeers vindt hun eigen content beperkt.

Customer Service

Unified Commerce: fysieke winkels onmisbaar in digitale strategie

Met steeds meer vertrouwde merken die hun vestigingen sluiten, lijkt de fysieke winkel een uitstervend fenomeen. Niets is minder waar, stelt betaalplatform Adyen. Een transformatie van die winkels is echter wel nodig,

Customer Experience

Cookies plaatsen, toestemming vragen? 

Cookies houden de gemoederen flink bezig. Een tijd geleden verbood de Autoriteit Persoonsgegevens de cookiewall. En recentelijk heeft het Europees Hof van Justitie bepaald dat websites met een Facebook vind-ik-leuk knop medeverantwoordelijk zijn voor de gegevensverwerking. Hoe zit het nou, mogen er zomaar cookies worden geplaatst op een website? Moet er toestemming worden gevraagd, en zo ja, hoe doe je dat dan?

Legal

De tegenstrijdigheden van customer experience

82 procent van de consumenten is teleurgesteld in de ervaringen die merken hen bieden blijkt uit een nieuwe studie uitgevoerd door Oracle in samenwerking met Jeanne Bliss, pionier op het gebied van klantervaring en oprichter van Customer Bliss. In de huidige wereldmarkt is een optimale customer experience van het grootste belang. Maar hoe bouw je een hechte klantrelatie op met baby boomers, Gen X, Gen Z en millennials? Lees het antwoord in dit onderzoeksrapport “De tegenstrijdigheden van customer experience”.

B2B Digital

Productaanbevelingen in de cloud: de onvermijdelijke stap voor webshops met ambitie

De inzet van personalisatie door webshops is inmiddels gemeengoed geworden. Dat is logisch; wanneer je tegenwoordig nog dezelfde website aan al je bezoekers toont, mis je binnen afzienbare tijd de boot. 

Customer Experience

Dé personalisatiegids voor de moderne CMO

Slechts 51% van de managers zegt dat het testen en meten van de impact van personaliseringsprogramma’s een belangrijke prioriteit is voor hun bedrijf blijkt uit cijfers van Sitecore. Dat gepersonaliseerde ervaringen van toegevoegde waarde zijn is inmiddels wel duidelijk. Elke marketeer heeft personalisatie hoog op de prioriteitenlijst staan. Toch weten veel merken niet waar ze moeten beginnen. Lees in deze personalisatiegids voor de CMO hoe bekende merken zoals L’Oreal, IBM&X en Avanade dit aanpakken.

Customer Experience