More stories

Premium

Dax Dasilva (Lightspeed) wil online en fysieke retail beter integreren

Lightspeed mag een groot aantal retailers en horecabedrijven tot de klantenkring rekenen. Bedrijven die stuk voor stuk kijken hoe een fysieke vestiging de groei kan versnellen, vertelt Dax Dasilva, de CEO van het Canadese bedrijf. In ieder land leidt dat in zijn ervaring weer tot andere uitdagingen.

E-commerce platforms
Premium

AH.nl gaat automatisch boodschappenlijstje invullen

Klanten van Albert Heijn die online boodschappen doen, doen daar tegenwoordig iets minder lang over. De grootgutter gaat namelijk een deel van het boodschappenlijstje al automatisch invullen.

E-commerce

‘ANWB, bol.com, Efteling, Yourmastercard, Greenchoice en Ziggo bieden beste digitale klantervaring’

ANWB, bol.com, de Efteling, Greenchoice, YourMastercard.nl en Ziggo bieden online de allerbeste digitale klantervaring. Dat stelt onderzoeksbureau WUA in zijn Digital Excellence Monitor die voor de tweede keer verschijnt.

Marketing

Column: ‘Ik kap ermee’

Nog maar kort geleden leek het adagium ‘de klant is koning’ nog fier overeind te staan. Maar banken, verzekeraars, loterijen en autofabrikanten blijken jarenlang erop los te hebben gesjoemeld. Elk vanuit zijn ivoren toren. Ver weg van de consument.

Customer Experience

Waarom zijn de meeste chatbots zo waardeloos?

Hoeveel positieve ervaringen heb jij met chatbots? En waarom zijn de conversaties met chatbots meestal zo houterig? In dit artikel zal ik kort de verschillende soorten chatbots beschrijven en mijn visie delen op de vraag waarom de meeste bots op dit moment ondermaats presteren. Daarnaast zal ik ingaan op waarom consumenten binnen twee jaar teleurgesteld zullen zijn als ze een mens treffen aan de andere kant van de chat in plaats van een chatbot.

Customer Experience

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

Publicis.Sapient en Capgemini maken McDonald’s’ restaurant van de toekomst

Publicis.Sapient en Capgemini krijgen van McDonald’s meerdere jaren de tijd om de multinational door een digitale transformatie heen te laveren. De opdracht brengt technologische en wellicht ook organisationele veranderingen met zich mee.

Strategy

Amazon zet kleine stappen richting inspiratie in winkel

Amazon werkt stilletjes aan een meer visuele winkelomgeving. Sinds het begin van deze zomer brengt het retailbedrijf de ‘Interesting Finds’-pagina actief onder de aandacht. De sectie doet denken aan visuele sociale media als Pinterest en Instagram.

Customer Experience

Uit Getty’s data: dit zijn de belangrijke trends voor visuele content

Wat zijn op dit moment de trends op het vlak van visuele content en hoe maken bedrijven hier gebruik van? Een van ’s werelds grootste fotosites zocht het uit.

Contentmarketing

Efteling test reserveren voor achtbanen

De Efteling start in september een proef met het reserveren van achtbanen. Via de app van het attractiepark kunnen bezoekers een instaptijd kiezen en reserveren voor de Python, meldt Omroep Brabant. 

Innovatie

Is de beste interface een ‘conversational’ interface?

Vrijdag 6 oktober 2017 is de tweede editie van Emerce Dare. In een serie blogartikelen bijt dagvoorzitter Alain Dujardin (Greenberry) zich vast in een aantal onderwerpen en spreekt alvast enkele sprekers. In deel 1 ‘Is de beste interface een conversational interface?’ is dat Murat Ozmerd van Flow.ai.

Customer Experience

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing

Booking test optimale sterrenclassificatie

Booking.com heeft geëxperimenteerd met de sterrenclassificatie van een hotel om te zien welke optie de voorkeur heeft van klanten. Dit meldt de website MoneySavingExpert.com. Daarbij werden verschillende prijzen gerekend voor dezelfde kamer en reisdata.

Marketing
Premium

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience