More stories

Apple mag niet zonder meer namen van werknemers Apple Stores in klanttevredenheidenquêtes vermelden

Werknemers van de drie Nederlandse Apple winkels zijn niet te spreken over de klanttevredenheidenquêtes waarin hun voornamen worden opgevoerd. De ondernemingsraad is zelfs naar de rechter gestapt.

Customer Experience

Google zoekt tekstschrijver voor Google Assistent in het Nederlands

Google Nordics zoekt een tekstschrijver voor Google Assistent in het Nederlands. Het is de eerste concrete aanwijzing dat er een Nederlandse versie van de Assistant op komst is.

Tech

Sabre: ‘Zoektocht naar vliegticket duurt 3,5 uur’

Reizigers hebben gemiddeld 3,5 uur nodig voor het vinden van de perfecte vlucht. Dit blijkt uit onderzoek van reisdistributiesysteem Sabre, die stelt dat de complexiteit van tarieven en voorwaarden in de luchtvaart hieraan ten grondslag ligt. De oplossing: meer personalisatie.  

Customer Experience

Column: Get the data right

Ik verbaas me er elke keer weer over hoe Netflix mij films en series weet voor te schotelen die me echt kunnen bekoren. Ook Alibaba schijnt de online winkelervaring per consument aan te passen. En als klant van Starbucks krijg je tegenwoordig op de persoon afgestemde spelletjes in je mobiele app.

Customer Experience

Airbnb brengt officiële API: waarom doen bedrijven dit?

Een lang gekoesterde wens van Airbnb-gebruikers is in vervulling gegaan: het bedrijf heeft eindelijk een officiële API geïntroduceerd. Wat beweegt Airbnb dat te doen?

Disruptie

Column: American Made

In 2016 ging het heel goed met de Nederlandse bioscopen. Zo steeg het aantal bezoekers met vier procent naar ruim 34 miljoen Nederlanders en werd er opgeteld bijna 290 miljoen euro aan tickets verkocht. Gezien de enorme groei die Netflix in ons land doormaakt, is dat op z’n minst opmerkelijk te noemen. Zet je de bioscoopcijfers ook nog eens af tegen het dalend aantal tv-aansluitingen en de vijftig procent minder winst en vier procent lagere reclameomzet van RTL Nederland, dan vraag je je af wat hun succesformule is.

Customer Experience

Marktplaats werkt aan beeldherkenning en chatbot voor advertentieadvies

Marktplaats wil gebruikers via een chatinterface en beeldherkenningstechniek advertentie-advies geven. Dat vertelt Jeroen Jonker Roelants op Emerce eDay.

Customer Experience

TUI Destination Services: innovatie betekent niet te ver vooruitkijken

Hoe doorbreek je het ‘zo hebben we het altijd gedaan’ denken en word je een innovatief reisbedrijf? Chris Carmichael is Innovation Lab Manager bij TUI Destination Services, de organisatie die de luchthaventransfers, lokale vertegenwoordiging en excursies regelt voor TUI-gasten. Tijdens eTravel Europe 2017 gaf hij een interessant kijkje in zijn keuken.

Travel

Claus Rødgaard (Valtech): WiFi-beacons voor offline analytics

Valtech heeft een nieuwe beacontechnologie ontwikkeld op basis van WiFi. Adviseur Claus Rødgaard vertelde erover op Emerce eDay. De ‘offline analytics’ die bedrijven ermee verzamelen, zijn zeer bruikbaar in de retailwereld, zo verwacht hij.

Analytics

Digitaliseren in traditionele B2B-sector: Royal Brinkman groeit online

Groothandel Royal Brinkman heeft in een kleine zeven jaar een significant deel van verkoop weten te verplaatsen naar het online kanaal. In Nederland is dat zo’n derde van de omzet van de leverancier voor glastuinbouw. Dat vertelt E-commerce Manager Rob Helderman. Het percentage kan wat hem betreft nog ruim omhoog. Met content volgens het ‘They ask you answer-principe’ wil hij inkopers in de glas- en tuinbouw verder ondersteunen in hun aankoopproces.

B2B Digital

Drie redenen waarom prijsvergelijkingssites ontevreden zijn over Google Shopping

In juni van dit jaar ontving Google een recordboete van 2,42 miljard euro vanwege het misbruiken van haar machtspositie. Google was namelijk de enige die als vergelijker kon adverteren via Google Shopping. Het bedrijf kreeg van de Europese Commissie de opdracht om te stoppen met het profiteren van haar eigen machtspositie anders zou het nog hogere boetes kunnen verwachten.  Inmiddels is Google Shopping aangepast, maar prijsvergelijkingssites zijn nog steeds ontevreden. Lees gauw verder waarom.  

Search

Albert Heijn koppelt Siri aan boodschappenlijstje

Klanten van Albert Heijn kunnen vanaf vandaag hun boodschappenlijstje in de Appie app maken met Siri: de persoonlijke assistent op je iPhone en iPad die werkt met spraakherkenning. Nog geen enkele andere retailer in Nederland heeft Siri gekoppeld aan haar eigen apps, benadrukt de supermarkt.

Customer Experience

Onderzoek: Kijker verdwaalt in aanbod content

Consumenten zijn dagelijks steeds meer tijd kwijt aan het zoeken van ‘kijkbare video’, wat voorheen ‘tv kijken’ heette.

Video

ReD Associates: ‘Succesvolle digitalisering heeft menselijke kant’

NASA deed jaren over het ontwikkelen van een pen die het in de ruimte ook doet, de Russen gebruikten een potlood. Oftewel: technologische innovatie is niet het antwoord op alles. Vandaar het thema van de eerste editie van CMO Connect, onderdeel van EDAY en georganiseerd in samenwerking met Mirabeau: ‘to be digital, be human’. 

Strategy

‘Airbnb start pilot met WeWork’

Airbnb is een samenwerking aangegaan met WeWork, het wereldwijde netwerk van vergaderruimtes. Hiermee hoopt Airbnb zakenreizigers aan te spreken, meldt Bloomberg.

E-commerce