More stories

Is de beste interface een ‘conversational’ interface?

Vrijdag 6 oktober 2017 is de tweede editie van Emerce Dare. In een serie blogartikelen bijt dagvoorzitter Alain Dujardin (Greenberry) zich vast in een aantal onderwerpen en spreekt alvast enkele sprekers. In deel 1 ‘Is de beste interface een conversational interface?’ is dat Murat Ozmerd van Flow.ai.

Customer Experience

Usabilla opent drie internationale kantoren

Technologiebedrijf Usabilla opent drie nieuwe kantoren in het buitenland om de lokale klanten beter te kunnen bedienen. Vorige maand ging Berlijn live, vorige week Londen en volgende maand Sydney.

Marketing

Booking test optimale sterrenclassificatie

Booking.com heeft geëxperimenteerd met de sterrenclassificatie van een hotel om te zien welke optie de voorkeur heeft van klanten. Dit meldt de website MoneySavingExpert.com. Daarbij werden verschillende prijzen gerekend voor dezelfde kamer en reisdata.

Marketing

Baidu integreert e-commerce van JD.com

Chinese gebruikers van Baidu-apps moeten met een enkele vingerbeweging items kunnen kopen bij JD.com. Dat vloeit voort uit de niet-exclusieve samenwerking tussen de twee partijen uit het Verre Oosten.

E-commerce

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Customer Experience

Stembediening proberen waard voor uBUTLER

Anders dan weleens wordt gedacht gaat conversational commerce niet automatisch over chatbots en kunstmatige intelligentie. ‘Het is een manier van klantcontact’, zegt Laurens de Preud’homme van de startup uBUTLER. Hij vertelt op E-Commerce Live! over de mogelijk volgende stap daarin: de toevoeging van stembediening.

Customer Experience

Novotel: smartphone in bruikleen levert betere recensies op

Novotel Amsterdam Schiphol Airport biedt gasten een smartphone aan om tijdens hun verblijf te gebruiken. Hiervoor is het hotel een samenwerking aangegaan met het in Hong Kong gevestigde bedrijf Handy.

Innovatie

Customer engagement: hoe goed wil je zijn?

Het belang van customer engagement is voor iedereen duidelijk, maar als je niet weet waar je naartoe wilt, verdwaal je gemakkelijk. Een praktische handleiding.

Customer Engagement

Transavia gebruikt neuro-onderzoek om digitale ervaring te meten

Transavia zet neuro-onderzoek in om vast te stellen hoe de digitale kanalen van de vliegmaatschappij worden ervaren. De hersenonderzoeken zijn een structureel tweewekelijks ingezet middel om de gebruikerservaring in kaart te brengen. Dat vertelt Bart Luttikhuis, Product Owner bij ‘Team Shop’ – verantwoordelijk voor Transavia’s e-commerceactiviteiten.

Customer Experience

Building Blocks doet Nederlandse overname

Het Engelse bureau Building Blocks neemt zijn Nederlandse tegenhanger Tricode over, een partij die is gespecialiseerd in techniek voor customer experience management.

Customer Experience

KLM helpt passagiers in Amsterdam via GPS-bagagelabel

Vanaf september helpt KLM passagiers die Amsterdam bezoeken met op hun locatie gebaseerde tips via de KLM Care Tag. Dit bagagelabel is voorzien van een offline GPS-module en speaker. Wie door de stad loopt of fietst, krijgt op bepaalde plekken nuttige informatie.

Customer Experience

Bol.com krijgt aparte servicebalie in Albert Heijn

Bol.com begint met Albert Heijn een proef waarbij zijn afhaalpunten worden uitgebreid tot een volwaardig, apart servicepunt. Concreet houdt dat in dat bol.com eigen balies krijgt in filialen van de supermarkt.

Retail

Cannes Lions: blik op de transformatie van de digitale wereld

Het Lions Festival in Cannes is dé plek om de transformatie van tegen elkaar aan schurende werelden van dichtbij te bekijken. In een tijdperk waarin we duidelijk in een shift zitten van traditionele advertising via traditionele kanalen als TV, print en radio naar marketing via customer experience en digital touchpoints.

Cannes Lions

Ondanks e-commerce forse groei directe verkoopbranche

Ondanks de concurrentie van internet noteerde de Nederlandse directe verkoopbranche afgelopen jaar voor het derde jaar op rij een forse groei, zowel in omzet als het aantal business partners. Dit blijkt uit cijfers van de Vereniging Directe Verkoop Nederland.

Customer Experience

Starred.com opent kantoor in Spanje

Het Nederlandse technologiebedrijf Starred.com opent na Londen nu ook een kantoor in Barcelona. Oprichter Lars van Wieren gaat de leiding over Engeland overdragen om zich te richten op verdere Europese expansie en, eind 2017, mogelijk een eerste grote investeringsronde.

Customer Experience