More stories

Nike zet tandje bij: met innovatie dichter op de klant

Nike zet een tandje bij. De ambitie is helder: twee jaar geleden kondigde het bedrijf aan de omzet uit e-commerce te willen laten groeien van een miljard dollar in 2015 naar zeven miljard dollar in 2020. De totale omzet moet dan zijn toegenomen tot 20 miljard. Hoewel Nike op digitaal vlak nog altijd hard groeit voelt het de druk van merken als Adidas en Under Armour. Het bedrijf wil de digitale klantervaring daarom naar een hoger plan tillen.

Customer Experience

eTravel Europe 2017: wees voorzichtig met technologie

Van kunstmatige intelligentie tot virtual reality, er zijn genoeg nieuwe technologieën die interessant zijn voor de reisbranche. Maar hoe gebruik je digitale tools zo dat gasten zich welkom voelen? Die vraag stond centraal tijdens eTravel Europe 2017 dat op 3 oktober in Amsterdam werd gehouden.

Travel

EasyJet test in-flight entertainment

EasyJet gaat voor het eerst in haar bestaan in-flight entertainment aanbieden. Hiervoor is de luchtvaartmaatschappij een samenwerking aangegaan met Rakuten en Immfly. De nieuwe dienst heet Air Time.

Media

De beste customer experience begint met de juiste data

De data die je in een CRM-systeem verzamelt zijn niet genoeg om te voldoen aan de wensen en behoeften van de klant. Met een datamanagementplatform (DMP) kun je wél de verwachte optimale customer experience creëren, als je de juiste data gebruikt tenminste.

Marketing

Straks ook bestellen bij Albert Heijn via Google Home

Albert Heijn werkt aan een app om boodschappen te bestellen via Google Home. Het wachten is op een Nederlandse versie van Google Assistant.

Customer Experience

Alibaba’s winkelcentrum: online en offline versmelt

Alibaba’s samensmelting van online en offline retail krijgt vorm. Betaalgemak speelt hierin een belangrijke rol, zo blijkt uit de aankondigingen. Dat zal een hoop consumenten bevallen, maar het idee van een volledig mobiele en cashloze winkelomgeving zorgt zelfs in China voor wat kritiek.

Payment

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel

Walmart bezorgt boodschappen tot in de koelkast

De Amerikaanse supermarktketen Walmart houdt een proef waarbij het de online bestelde boodschappen van zijn klanten letterlijk in de koelkast aflevert.

Logistics

Airbnb integreert Resy-aanbod in app en op site

Airbnb heeft een volgende stap gezet in de strategie om een one-stop-shop voor reizigers te worden. Restaurantapp Resy wordt geïntegreerd in de app van Airbnb, zodat gebruikers daar meteen een tafel in een restaurant kunnen reserveren.  

Marketing

Univé start test met robot in winkel

Univé is een test gestart met robot Pepper in een Univé-winkel in Heerhugowaard. Pepper heet klanten bij binnenkomst welkom en probeert een gesprekje met ze te voeren over hun afspraak.

Marketing

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Customer Experience

Eerste partner voor ontwikkelplatform Build van Zalando

Het Israëlische Bllush wordt de eerste partner voor het nieuwe platform Build dat Zalando heeft opgezet om nieuwe (interactieve) winkelervaringen te ontwikkelen.

Customer Experience

BMW en Microsoft: de auto als digitaal kanaal

Een auto lijkt al lang geen voertuig alleen meer. De auto belooft je inmiddels een ‘digitale ervaring’, het is een platform. Maar wat betekent dat concreet? In ieder geval dat de auto een nieuw digitaal ‘touchpoint’ is waarop bedrijven hun klanten kunnen bereiken. Dat vertelt Dieter May, SVP Digital Services & Business Models bij BMW Group.

Customer Experience

‘Toevoeging beeldanalytics verbetert voorspelling consumentengedrag’

Retailers die met algoritmes de smaak en productvoorkeur van hun klanten voorspellen laten vaak een heel belangrijke informatiebron links liggen. Door beeldherkenning en de analytics die hieruit voortkomen in te zetten, is consumentengedrag veel nauwkeuriger te voorspellen. Dat zegt Dennie van den Biggelaar, Data Scientist bij Building Blocks.

Analytics

MyOrder slaat nieuwe strategische koers in

MyOrder, een venture van Rabobank, lanceert 1 oktober zijn nieuwe app ‘On the GO!’ en begint daarmee het afscheid van de bestel-app waarmee het bekend is geworden.

Digital Wallets