PLUS start digitaal spaarprogramma op
Na een proef met digitaal sparen breidt supermarkt PLUS haar loyaliteitsstrategie structureel uit via de PLUS app.
Na een proef met digitaal sparen breidt supermarkt PLUS haar loyaliteitsstrategie structureel uit via de PLUS app.
McDonald’s ontwikkelt zich op digitaal vlak. Behalve in de VS, zijn er ook in Duitsland stappen gezet. Een mobiele bestelapp, bezorgservice en personalisatie zijn belangrijke ingrediënten voor het fastfoodrestaurant van de toekomst. Dat vertelde Susan Schramm, CMO van de Duitse vestiging op het marketingcongres Dmexco.
Tibbaa, vooral bekend van tickets voor evenementen in Nederland, debuteert als aanbieder van mobiele diensten en producten.
Merkentrouw, bestaat dat anno 2017 nog wel? De loyaliteit is onder invloed van online in elk geval flink veranderd. Millennials zijn leidend in deze trend. Zij vertrouwen reclame minder snel dan voorgaande generaties, terwijl ze ook veel meer keuze hebben aan producten die ze met een druk op de knop kunnen bestellen.
Gebruikers van de AH to go-app krijgen vanaf deze week een gratis maand Blendle Premium cadeau. Zo’n zes maanden na de lancering wil Albert Heijn de app meer onder de aandacht brengen bij klanten. Dat vertelt Janine Voerman, Manager loyalty & online marketing bij Albert Heijn to go.
Digitale portemonnees zijn bij consumenten vooral geliefd als marketingkanaal. En niet – zoals je zou verwachten – vanwege het betaalgemak. Dat is de belangrijkste conclusie uit een onderzoek naar ‘digital wallets’ en consumentengedrag.
Of een online advertentie ook meetbaar effect heeft op het gedrag in de winkelstraat is voor veel adverterende bedrijven dé te beantwoorden vraag. In de VS en Engeland steekt Google de helpende hand toe: het koppelt het offline gebruik van betaal- en klantkaarten aan het surfgedrag.
De Belgische app voor digitale spaarkaarten Joyn haalt 2 miljoen euro op bij de bestaande aandeelhouders.
Gebruikers van Apple iPhones of smartphones van Samsung stappen minder snel over naar een ander merk dan gebruikers van smartphones van andere fabrikanten. Dat blijkt uit onderzoek in het Telecompaper Consumer Insights-panel.
De grote retail- en horecaketens realiseren zich dat ze een mobiele strategie nodig hebben om de klantloyaliteit te vergroten. McDonald’s en Starbucks zetten recent belangrijke stappen.
Vroeger bestond de relatie tussen klanten en bedrijven vooral uit de aankoopgeschiedenis van de klant. Klanten waren zo betrokken bij een bedrijf als ze betrokken waren met het personeel. Door online ontwikkelingen zijn er tegenwoordig meer manieren om in contact te treden met een bedrijf. Heb jij bijvoorbeeld nog gestemd op jouw favoriete zak chips van Lays? Of heb jij ooit een review achter gelaten over een product of dienst? Er is nu ook wetenschappelijk bewijs dat klanten buiten het moment van aankoop betrekken loont!
ANWB wil graag de betrokkenheid van leden vergroten door logische samenwerkingen aan te gaan die zorgen voor relevante content en aanbod. Zo werd Smart Parking samen met Schiphol Parking succesvol aangejaagd.
Dat er behoefte was aan een klantenpas was HEMA wel bekend. Maar dat het zo snel zo’n succes zou zijn, verbaasde zelfs CMO Adriana Hoppenbrouwer. Dat vertelde ze op Digital Marketing Live!. In slechts vijf maanden tijd vroegen twee miljoen Nederlanders een ‘meer HEMA’ pas aan of hebben die gedownload.
Anders dan weleens wordt aangenomen zijn millennials net zo trouw aan bedrijven als de generaties daarvoor. Wel willen ze op een heel nieuwe manier worden beloond. In plaats van alleen de transactie (de uiteindelijke koop) zou ook de interactie centraal moeten staan.
Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?