More stories

Vijf voorbeelden van gevatte campagnes: doe eens leuk tegen je klant

Soms lijkt het of Nederlandse marketeers professionaliteit verwarren met onpersoonlijkheid. Geestigheid en gevatheid in campagnes zijn spaarzaam, vaak uit angst een deel van het publiek kwijt te raken. Vijf voorbeelden van merken die hun doelgroep goed genoeg kennen om ze uitgesproken te benaderen.

Customer Loyalty

Wil je meer loyale klanten? Geef ze een voorsprong!

Een loyaliteitsprogramma kan wonderen verrichten voor je merk. Als je het goed aanpakt, komen nieuwe consumenten bij je terug en veranderen trouwe klanten in echte merkambassadeurs. Maar als je het níet goed aanpakt, wordt datzelfde loyaliteitsprogramma een vloek in plaats van een zegen.

Customer Loyalty

Klantenservice als omzetmachine

In de Apple Stores werken niet zo maar mensen, het zijn Geniuses. Zij regelen cursussen voor klanten, lossen hun problemen op en… verkopen heel veel. De Genius is fan van Apple, en dat levert euro’s op. Hoe haal je als bedrijf meer uit je werknemers en (bestaande) klanten? Conversieverbetering in acht stappen.

Customer Loyalty

Negen manieren om kortingscoupons in te zetten

De kortingscoupon lijkt nog altijd een zeer geschikte manier om nieuwe klanten te werven of te verleiden tot een nieuw bezoek. Toegegeven, ze kunnen bijdragen aan bereik, verkeer en verkopen. Toch is er ook scepsis te bespeuren. Winkeliers zien de marge onnodig krimpen.

Customer Loyalty

Hoe Starbucks loyale klanten straft

Loyaltyprogramma’s kunnen ook averechts werken. Ondanks de hoge score op klanttevredenheid laat Starbucks een grote kans liggen met haar loyaltyprogramma. In plaats van klanten te eren voor het klantzijn bij Starbucks, straft Starbucks haar klanten hard af als ze een tijdje minder in hun vestigingen komen.

Customer Loyalty

Landelijke uitrol mobiel betalen in V.S. nog dit jaar

De mobiele operators AT&T, T-Mobile en Verizon rollen voor het einde van het jaar hun landelijke mobiele betaalsysteem in Amerika uit. Een kwart van de grootste retailers in de V.S. heeft inmiddels terminals staan die met NFC-technologie overweg kunnen.

Customer Loyalty
Premium

Starbucks: tien procent mobiele betalingen

Het klinkt als de perfecte winkel. Je hoeft er nooit je portemonnee te trekken, er is gratis WiFi, draadloos stroom en je komt er om je smaakpapillen te laten verwennen. Bij Starbucks, want daar gaat het over, wordt inmiddels tien procent van de betalingen per mobiel gedaan.

Customer Loyalty

Danone zet QR in voor loyalty

QR-codes worden nog steeds niet massaal gebruikt door consumenten. Ook niet in Spanje. Toch heeft Danone in Spanje een loyaltyprogramma opgestart waarvan het succes van een groot deel afhankelijk is van deze technologie. Elk Danone-product in Spanje is namelijk voorzien van een QR-code.

Customer Loyalty

Service is het nieuwe verkopen in de klantcontactstrategie

Vorig jaar heeft Oracle opdracht gegeven voor een gedetailleerd onafhankelijk onderzoek naar customer experience onder 1.400 mannen en vrouwen. Doel van het onderzoek was om inzicht te krijgen in hoe mensen in Europa de interactie met bedrijven ervaren.

Customer Loyalty

Subb.me met b2b-abonnementsdienst voor winkeliers

De makers van Curated.nl starten vandaag een nieuw bedrijf waarmee (web)winkeliers en merken abonnementen op verrassingsboxen kunnen verkopen.

Customer Loyalty

Vergelijk.nl zet shop met beste service in het zonnetje

Een kleine, specialistische webwinkel kan een van de beste van Nederland blijken wanneer Vergelijk.nl eind volgende maand zijn eerste Award gaat uitreiken.

Customer Loyalty

Topman Ahold: Bonuskaart wordt vervangen door mobiele app

Topman Dick Boer van Ahold denkt dat loyatykaarten zoals de Bonuskaart uiteindelijk worden vervangen door nieuwe technologie. Het ligt voor de hand dat dat een eigen app of integraties met apps van derde partijen zijn.

Customer Loyalty

Bijenkorf start loyaltyprogramma social media

De Bijenkorf gaat zijn klanten belonen voor sociale interactie met het merk. Voor iedere tweet, like, share, of comment sparen ze punten.

Customer Loyalty
Premium

Onderzoek: Hoe logistieke ervaring klanttevredenheid beinvloedt

De rek lijkt er voorlopig nog niet uit te zijn. Er werd vorig jaar voor maar liefst vijftien procent meer online uitgegeven dan het jaar daarvoor. Een groei die zeven keer groter is dan die werd gemeten voor retail.

Customer Loyalty

De selfservice economie vindt ‘customer’ service opnieuw uit.

De consument wil zelf de controle in handen houden. Zowel bij het plannen van een aankoop, de aankoop zelf als bij vragen achteraf, gaat de voorkeur uit naar self service oplossingen. Slimme bedrijven spelen hier op in. Het zorgt immers voor een voordeel voor de klant als een voordeel voor het bedrijf.

Customer Loyalty