More stories

Opletten geblazen met online BTW-kortingsacties

Onlangs heeft de Reclame Code Commissie (RCC) zich gebogen over de“BTW Vrij Markt-actie” van Praxis. De commercial suggereert dat men 21 procent korting krijgt. Bij de kassa blijkt de korting echter achttien procent te zijn. De RCC acht de reclame misleidend. Op 6 maart 2013 oordeelde de RCC nog dat de “21% BTW weg ermee” actie van Media Markt wel is toegestaan.

Customer Loyalty

Waar is de online verkoper? Het belang van goed advies

Voor sommige consumenten is het een groot voordeel van het kopen van producten online: in de webshop geen opdringerige verkoper die in je nek staat te hijgen. Toch zijn er situaties waarin zo’n verkoper wel heel handig is. Bijvoorbeeld wanneer je hulp nodig hebt bij het kiezen van het juiste product. En dat is nu net waar online winkels de consument vaak in de kou laten staan.

Customer Loyalty

Onderzoek: Veel aandacht voor loyalty, maar strategie ontbreekt

Zeventig procent van de mediabureaus ervaart meer aandacht voor loyalty marketing in de branche. Toch heeft de helft van de opdrachtgevers geen loyaliteitsstrategie geformuleerd. Dit zijn enkele resultaten uit de DM Barometer Special: De stand van loyalty van DDMA, NIMA, Online Marketing Group en Tijdschrift voor Marketing.

Customer Loyalty

Trends eFinancials 2013: luisteren naar de klant of juist niet?

Wat zijn de online trends in de financiële sector? Rianne van Koot en Mark le Noble bezochten eFinancials en zetten de belangrijkste trends op een rijtje.

Customer Loyalty

Loyaliteit is niet te koop, maar moet verdiend worden

Diverse studies onderstrepen de zorgelijke trend: de consument wordt steeds minder loyaal en wisselt steeds vaker van merk. Dat rechtvaardigt de vraag of marketeers nog wel moeten investeren of juist extra moeten investeren in loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Infographic: Hoe Starbucks zijn gevoel in online legt

94 procent van alle Facebook gebruikers is ofwel een Starbucks fan of een vriend van een Starbucks fan. Dat vertaalt zich in 54 miljoen Facebook fans. Daarnaast zijn er ook nog eens 3,4 miljoen volgers op Twitter en 900.000 op Instagram. Maar Starbucks bindt ook klanten via zijn bonuskaart, goed voor 3 miljard dollar aan transacties in 2012.

Customer Loyalty

Bol.com gaat Airmiles accepteren

De zes miljoen spaarders van Airmiles kunnen hun punten gaan inwisselen bij bol.com. De winkel verwacht dat tienduizenden klanten dat komende weken gaan doen.

Customer Loyalty

CRM moet op de schop. Uitgebreider, socialer, persoonlijker

Klantrelatiebeheer ondergaat momenteel een stormachtige ontwikkeling, die eigenlijk een heel nieuwe bedrijfsvisie vereist. Het probleem is dat veel bedrijven niet ambitieus genoeg zijn met hun Customer Relationship Management. Dat is ook niet zo verwonderlijk, want CRM beperkte zich tot nu toe vooral tot B2B, terwijl het nu meer richting B2C gaat.

Customer Loyalty

Webcare anno 2013: Zalando onbetwiste winnaar

Er wordt op marketingsites enorm veel over de inzet van social media en webcare gesproken, maar het onderbouwen met statistieken is vaak lastig en wordt dan ook zelden gedaan. Het bedrijf Coosto geeft met het Kwantitatief Webcare Onderzoek (#KWO13) een aanzet.

Customer Loyalty

De toekomst van ‘social listening’

Iedereen weet inmiddels dat je via sociale media conversaties tussen consumenten kunt volgen. Diverse bedrijven investeerden in eenvoudige tot complexe systemen op dit gebied of zijn gestart met het monitoren van online conversaties. Veel organisaties zijn erop ingericht om vragen en klachten van klanten goed en snel te beantwoorden. De komende jaren zal social listening volwassen worden, en wordt het naar een hoger niveau getild. In dit artikel bekijken we de fundamenten van social listening in de toekomst.

Customer Loyalty

Showroomers: wie zijn het en wat willen ze?

Menige winkel ziet het met lede ogen aan: shoppers die jouw mooie spullen komen bewonderen, maar dan eerst de smartphone uit de broekzak halen om te kijken of de Smart TV bij de concurrent niet veel goedkoper is. Wie zijn deze showroomers?

Customer Loyalty

Hoe gratis wordt het mobieltje van Amazon?

Amazon baas Jeff Bezos ontkent in alle toonaarden, maar technologiejournaliste Jessica Lin wist de afgelopen dagen te melden dat retailer Amazon overweegt een gratis smartphone uit te brengen. Amazon zou voldoende inkomsten kunnen genereren met de verkoop van apps, ebooks, muziek en video op de smartphone. Het afsluiten van een abonnement zou niet eens verplicht zijn. De hamvraag: bind je er klanten mee?

Customer Loyalty

Infographic: help, mijn klanten lopen weg!

Voor veel bedrijven staat het werven van klanten voorop, maar het behouden van klanten is nog veel belangrijker. Tachtig procent van de ondernemingen denkt dat ze een uitmuntende dienstverlening leveren, maar slechts acht procent van de klanten kan zich in die beschrijving vinden. En wanneer klanten niet gelukkig zijn, is er al veel schade aangericht. Alleen al Amerikaanse bedrijven verliezen 83 miljard per jaar door slechte ondersteuning aan klanten.

Customer Loyalty

Hoe nfc de klantenkaart nieuw leven inblaast

Deze week begint eindelijk de proef met contactloos betalen in Leiden. Duizend particuliere klanten van ABN AMRO, ING en Rabobank kunnen hun portemonnee thuislaten als ze de stad ingaan. Hun telefoon fungeert dan als portefeuille, te gebruiken bij 150 winkels. Maar een nog grotere uitdaging worden loyaliteitsprogramma’s in combinatie met deze technologie.

Customer Loyalty

Infographic: wat de klant verwacht van customer service

De klant is veeleisend in zijn behoefte aan customer service, maar wat wil hij nou echt? Een infographic van VISA verzamelt een handvol feiten over wat de klant belangrijk vindt in dienstverlening.

Customer Loyalty