More stories

‘Chat vult gat dat apps achterlaten’

Chat vult het gat dat apps achterlaten. Dat stelt Wim La Haye van Bluebird Day op E-Commerce Live!. Chat heeft als groot voordeel dat het via verschillende kanalen kan lopen en precies aansluit op de plekken waar een klant toch al aanwezig is. De belangrijke vraag die hem de komende tijd bezighoudt is wat chatbots – die steeds vaker worden ingezet om de gesprekken te automatiseren – doen voor de customer lifetime value.

Customer Engagement

Realisme over chatbots doet intrede na successen en teleurstellingen

Na de explosieve groei van aandacht, volgen de kritische vragen. Dragen chatbots daadwerkelijk bij aan de ‘engagement’, de betrokkenheid van gebruikers en klanten? Zorgen ze voor minder vragen die de telefonische helpdesk krijgt voorgeschoteld? Of is een bot in staat het aantal verkopen op te krikken?

Customer Engagement

Apple maakt iMessage geschikt voor klantcontact

Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.

Customer Engagement

Wat kan een merk in het tijdperk van de human interface?

Wanneer hersenmodificatie de ‘next big thing’ is, en de augmented robot-man ook dichterbij komt, kun je jezelf afvragen: hoe ga je in godsnaam met deze innovaties om? SXSW biedt een boeiende maar ook verwarrende blik in de toekomst.

SxSW

Nieuw kanaal marketing automation: chatbots stap richting meer AI

Met de overname van een chatbotbedrijf speelt HubSpot in op een volgende stap binnen marketing automation: de integratie van kunstmatige intelligentie en aanvullende (nieuwe) communicatiekanalen. Volgen bedrijven straks geautomatiseerd hun leads op via een bot?

Marketing automation

Anouar El Haji (Veylinx): ‘Onze veilingen worden de gouden standaard van marktonderzoek’

Traditioneel marktonderzoek maakt gebruik van enquêtes. Daarin geven mensen aan wat ze van een product vinden. Het grote probleem: dat hoeft niet de waarheid te zijn. Een slechte bui of de neiging om sociaal wenselijk gedrag te vertonen kan de resultaten kleuren.

Dialogue Marketing

Een chatbot als marketinginstrument, wat is de toegevoegde waarde?

Je kunt er niet meer omheen: de opkomst van chatbots en Artificial Intelligence. En dat is begrijpelijk, want met een chatbot sta jij je klanten 24 uur per dag én consistent te woord. Een chatbot ook onderdeel uitmaken van je marketingcampagnes om meer leads te generen, naamsbekendheid op te bouwen of je branding mee te versterken.

Dialogue Marketing

Facebooks perfecte maar gestopte assistent ‘M’: lessen over chatbots

Facebook is gestopt met de persoonlijke assistent ‘M’. Het experiment dat kunstmatige intelligentie en menselijke ondersteuning combineerde, was lastig uit te rollen naar een groter aantal gebruikers. Wat leert het experiment over de mogelijkheden en beperkingen van bots?

Customer Engagement

Google Analytics voor chatbots is gelanceerd: wat zijn de ervaringen?

Nu de eerste bedrijven experimenteren met chatbots is de vraag of en hoe goed ze werken. Vlak voor het einde van het jaar is de Google Analytics voor chatbots officieel gelanceerd: Chatbase. Wat zijn de eerste ervaringen? En waar let Samet Yilmaz op – die binnen E-sites de innovatietak ‘Labs’ leidt – bij de ontwikkeling en verbetering van bots?

Customer Service

Na Thuisbezorgd.nl ook Greenchoice met chatbot en banner in één

Een display-advertentie en chatbot in één, dat is wat Jorn Eiting van Liempt met Chad op de markt heeft gebracht. Na testcase Thuisbezorgd.nl, gaat nu ook Greenchoice op die manier het gesprek aan met klanten. “De consument wordt serieus genomen, voor de adverteerder is het een nieuwe vorm tussen de awareness en performance-uiting in.”

Programmatic

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

e-mailmarketing

De handleiding voor een sterke tone of voice

Het is voor bedrijven steeds moeilijker om op te vallen in de drukke online wereld. Een herkenbare tone of voice zorgt ervoor dat consumenten zich makkelijker met je bedrijf kunnen identificeren. Welke woorden je gebruikt en de manier waarop, bepaalt de (eerste) indruk die bezoekers krijgen van je merk. Dit eBook neemt je stap voor stap mee in de ontwikkeling van een eigen tone of voice.

Communicatie

Vergroot je bedrijfssucces met de beste content

Je bedrijfssucces hangt steeds meer af van de kwaliteit van je content. Niet alleen verwachten klanten topkwaliteit, je moet ook opvallen ten opzichte van andere bedrijven. In dit eBook worden een aantal handvatten aangereikt waarmee jij direct aan de slag kan in de dynamische wereld van contentmarketing.

Contentmarketing

Klantcontact via chat: welke impact wordt verwacht?

Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?

Customer Service

Messagebird koopt concurrent Highside

Cloudcommunicatieplatform Messagebird versterkt zijn team met de overname van de eveneens Amsterdamse concurrent Highside. Omdat de productportfolio’s ook sterk overlappen, koopt Messagebird ook marktaandeel.

Dialogue Marketing