More stories

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

E-mailmarketing

De handleiding voor een sterke tone of voice

Het is voor bedrijven steeds moeilijker om op te vallen in de drukke online wereld. Een herkenbare tone of voice zorgt ervoor dat consumenten zich makkelijker met je bedrijf kunnen identificeren. Welke woorden je gebruikt en de manier waarop, bepaalt de (eerste) indruk die bezoekers krijgen van je merk. Dit eBook neemt je stap voor stap mee in de ontwikkeling van een eigen tone of voice.

Communicatie

Vergroot je bedrijfssucces met de beste content

Je bedrijfssucces hangt steeds meer af van de kwaliteit van je content. Niet alleen verwachten klanten topkwaliteit, je moet ook opvallen ten opzichte van andere bedrijven. In dit eBook worden een aantal handvatten aangereikt waarmee jij direct aan de slag kan in de dynamische wereld van contentmarketing.

Contentmarketing

Klantcontact via chat: welke impact wordt verwacht?

Dat een zeer groot deel van het toekomstige klantcontact via een chat verloopt, lijkt vast te staan. Sociale media, chats op de site, chatapps en in-app chats worden belangrijker. Welke ontwikkelingen verwachten experts?

Customer Service

Messagebird koopt concurrent Highside

Cloudcommunicatieplatform Messagebird versterkt zijn team met de overname van de eveneens Amsterdamse concurrent Highside. Omdat de productportfolio’s ook sterk overlappen, koopt Messagebird ook marktaandeel.

Dialogue Marketing

Antwoord op volle inbox: betaal ontvanger voor lezen van marketingmail

Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.

E-mailmarketing

Chat en voice bepalen de toekomst van digitale communicatie

Als je naar Wechat in China kijkt en de ontwikkelingen rond chatbots op Messenger dan duurt het niet lang meer voor we ook hier in Europa massaal gebruikmaken van conversational interfaces, of dat nu spraakassistenten of chatapps zijn. Wat zijn de gevolgen hiervan voor ontwerpers, marketeers, programmeurs en onderwijsinstellingen?

Communicatie

DDMA begint promotiecampagne

De brancheorganisatie voor marketing en data DDMA begint rond deze tijd een promotiecampagne. Ze wil de ledenaanwas stimuleren en ook nadrukkelijker aanwezig zijn in Den Haag en Brussel.

Dialogue Marketing

NS met app richting verbeterde feedbackloop

NS werkt aan een verbeterde feedbackloop. Zo zou een onderweg via de app ingestuurde ervaring direct bij de juiste persoon terecht moeten komen. De conducteur of een medewerker op het station bijvoorbeeld. Dat vertelt Product Owner Fokko van der Schans op Emerce eDay.

Community Management

Claus Rødgaard (Valtech): WiFi-beacons voor offline analytics

Valtech heeft een nieuwe beacontechnologie ontwikkeld op basis van WiFi. Adviseur Claus Rødgaard vertelde erover op Emerce eDay. De ‘offline analytics’ die bedrijven ermee verzamelen, zijn zeer bruikbaar in de retailwereld, zo verwacht hij.

Analytics

7 tips voor een succesvolle beursdeelname

Vakbeurzen zijn nog steeds perfecte leadgeneratoren. Maar hoe haal je anno 2017 het maximale uit je beursdeelname? Joran Hofman geeft je in dit artikel 7 tips om jouw volgende beursdeelname tot een succes te maken. Een handige checklist voor jouw volgende beursdeelname.

Dialogue Marketing

Europese wet voor databescherming centraal op Emerce Engage

De aankomende GDPR-wet vraagt van bedrijven een omslag in techniek én cultuur. Van cookiemanagement naar echt toestemmingmanagement is een reuzensprong. Op Emerce Engage, op 7 december in Amsterdam, komt de legal counsel van DDMA, Matthias de Bruyne, spreken over deze ingrijpende wet.

Customer Engagement

Microsoft gelooft in bel- en videobots voor Skype

Microsoft gaat nog een stapje verder in het geloof in bots. Dat blijkt uit de tools die beschikbaar zijn gemaakt voor ontwikkelaars. Daarmee kunnen ze bots onderdeel maken van de audio- en videogesprekken in Skype. Hoe stelt Microsoft zich dat precies voor?

Customer Service

G-Star, Philips, bol.com en assem.nl winnaars DDMA Dutch CRO Awards 2017

De eerste DDMA Dutch CRO Awards, tevens de enige CRO awards van Nederland, zijn gewonnen door G-Star, Philips, bol.com en assem.nl. Zij kregen prijzen in categorieën als Ads Testing, Mobile, Conversion Tests en Personalisation. Naast de winnaars was er een eervolle vermelding voor Waternet.

Customer Experience

Overstappen.nl introduceert chatbot

Overstappen.nl breidt zijn pallet met servicekanalen uit met een chatbot. Gebruikers kunnen er energiecontracten vergelijken maar ook direct afsluiten. Uitbreiding naar telecom en verzekeringen volgt.

Customer Engagement