More stories

Het optimaliseren van je e-mailmarketingcampagne-proces

Marketing teams zijn steeds meer tijd kwijt aan het managen van e-mailmarketing campagnes en aansturen van de diverse afdelingen en leveranciers. Maar die tijd is er vaak niet. Door het e-mail marketing campagne proces te optimaliseren voorkom je dat je e-mail in de inbox en niet de spambox beland. Deze whitepaper beschrijft de drie grootste uitdagingen in e-mailmarketing en gaat in op: deliverability, database management en segmentatie.

E-mailmarketing

Nepmail Ticketmaster in omloop

Oplichters proberen via een nepmail inloggegevens van klanten van Ticketmaster te pakken te krijgen. Dat meldt Fraudehelpdesk.

E-mailmarketing

Betalen vanuit de inbox: Microsoft en Stripe sluiten samenwerking

Microsoft zorgt als eerste bedrijf voor een integratie tussen het eigen e-mailprogramma en de digitale portemonnee. Daarmee neemt het zogezegd ‘frictie’ weg, gebruikers kunnen direct vanuit hun postvak-in een rekening betalen. Het is een kleine stap richting het winkelen vanuit de inbox.

Payment

Betalen voor nieuwsbrief: Revue lanceert nieuwe functie

E-maildienst Revue lanceerde onlangs een functie voor betaalde nieuwsbrieven. Anders dan gebruikelijk betaalt de ontvanger in zo’n geval een periodiek bedrag aan de maker van de e-mailberichten. De stap, waar oprichter Martijn de Kuijper vorig jaar al naar hintte, sluit naadloos aan bij de trend van contentcuratie.

E-mailmarketing

Mark Robbins: De kracht van interactive e-mail is enorm

Mark Robbins is e-mail developer bij REBEL en specialist in interactive e-mail en e-mail accessibility. Hij heeft voor veel grote merken aan hun campagnes gewerkt en heeft zelfs verschillende inbox providers geholpen om het renderen en de toegankelijkheid van de inbox te verbeteren. Hij wordt gezien als een echte innovator in de wereld van e-mail.

E-mailmarketing

Emerce Research: Marketingtechnologie binnen Nederlandse organisaties 2018

Emerce heeft in december 2017 in samenwerking met VODW een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van en de investering in marketingtechnologie oplossingen in Nederland. Uit het onderzoek komt duidelijk naar voren dat de meeste respondenten vinden dat hun organisatie achterblijft wat betreft snelheid van reageren op nieuwe ontwikkelingen en innovaties.

Analytics

Zo combineer je e-commerce met data-driven e-mailmarketing

Dotmailer is een Magento-partner en e-mailserviceprovider voor gerenommeerde merken. De integratie van de twee biedt kansen voor e-mailmarketing.

E-mailmarketing

Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?

E-mailmarketing

Googles AMP voor e-mailmarketing: inbox wordt interactief

Google maakt de techniek achter AMP beschikbaar voor e-mail. Het betekent dat er straks veel meer interactieve elementen zijn op te nemen in de e-mailmarketing. En het postvak-in gevuld raakt met mini-websites. Wat kunnen marketeers ermee?

E-mailmarketing

MailChimp verbiedt campagnes voor ICO’s

MailChimp, het cloudplatform voor emailmarketing, heeft gebruikers gewaarschuwd dat zij geen reclame mogen maken voor Initial Coin Offerings (ICO’s) oftewel muntuitgiftes.

E-mailmarketing

E-mail Benchmark 2018: marketing automation is grootste uitdaging

De populairste verzenddag voor mailings is veranderd en marketing automation is de belangrijkste trend én uitdaging voor 2018. Dat blijkt uit de E-mail Benchmark 2018. 

E-mailmarketing

Google weer aangeklaagd voor e-mail marketing

Google heeft een proces aan zijn broek gekregen voor het analyseren van e-mails voor marketingdoeleinden. Gallo LLP zegt verschillende Amerikaanse consumenten te vertegenwoordigen die hiervan niet gediend zijn.

Marketing

Inschrijving E-mail Awards geopend

De inschrijving voor de DDMA E-mail Awards is geopend. Op donderdag 21 juni 2018 wordt het beste werk in e-mailmarketing bekroond tijdens de DDMA Email Summit. Kandidaten kunnen zich inschrijven voor één van de vier categorieën: E-mail Campagne, E-mail Professional, E-mail Single Shot en Battle of the Agencies. Die twee laatstgenoemde categorieën zijn nieuw.

E-mailmarketing

Tripolis kiest voor specialisatie: ‘Slag om marketing automation verloren’

E-mailmarketingbedrijf Tripolis Solutions zag een mooie toekomst voor zich: net als veel van de concurrenten wilde het doorgroeien tot ‘suite’ […]

E-mailmarketing

Gepersonaliseerde e-mails brengen FrieslandCampina tot 35% meer upsell

Iedereen kent de melk- en yoghurtdrinks van Campina en Optimel wel, eet soms een toetje van Mona, drinkt graag een glas Chocomel of lust een plak Milnerkaas op de boterham. Wat niet iedereen weet, is dat ruim 350 producten van 9 FrieslandCampina-merken sinds 2013 voorzien zijn van een unieke Eurosparen-code. Toch voeren consumenten dagelijks 30.000 codes in. 

E-mailmarketing