More stories

Winkelen vanuit de inbox: wachten op integratie e-mail en betalen

Een enkele trendwatcher waagde zich begin vorig jaar aan de voorspelling. E-mail wordt naast een marketing- ook een verkoopkanaal. Klanten aanmoedigen om vanuit een ontvangen e-mail door te klikken naar de webwinkel zou dan niet meer nodig zijn. In plaats daarvan wordt de koop gesloten in de inbox zelf. Wat zien we hier al van terug?

E-mailmarketing

Infographic: hoe verleid je millennials met e-mail?

Millennials zijn 24/7 online, maar hoe denken ze over e-mail? Volgens een studie van SendinBlue eigenlijk best positief. Gemiddeld controleren millennials hun virtuele postbus twee tot vijf keer per dag. 63 procent communiceert bij voorkeur via e-mail met retailers. Slechts 14 procent prefereert een berichtenapp. Ook zijn ze best bereid om te reageren op promoties.

E-mailmarketing

Nieuwe bestuurders voor Tripolis

Bram Smits en Remco Groen zijn aangesteld als de nieuwe bestuurders van Tripolis Solutions, een bedrijf dat zich profileert als e-mail powerhouse. Ze nemen het stokje over van Joost Nienhuis en Bas Kuntz, die wel beiden als aandeelhouder betrokken blijven bij het bedrijf.

E-mailmarketing

E-mailmarketingspecialist Spotler naar Spanje

Spotler, ontwikkelaar en leverancier van e-mailmarketing software, vestigt zich in Spanje.

E-mailmarketing

De drie focuspunten voor e-mailmarketing in 2018

In een wereld van blockchain, internet of things en virtual reality is e-mailmarketing nog altijd springlevend. Ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. Maar waar gaat e-mailmarketing in 2018 naartoe?

E-mailmarketing

Dé VakantieDiscounter: ‘Professionele e-mailmarketing doe je er niet even bij’

Dé VakantieDiscounter heeft de afgelopen jaren een flinke omzetgroei doorgemaakt. Dit jaar wordt er een plus van 65 procent genoteerd. Jochem Veenstra is verantwoordelijk voor de e-mailmarketing bij het Nederlands online reisbedrijf, dat onderdeel is van Otravo. “Een-op-een personalisatie is op zich al mogelijk maar de vraag is of je dat moet willen.”

E-mailmarketing

Robert Rebergen (e-Village): ‘Iedere euro in e-mailmarketing zeven keer terugverdienen’

Verandering is in e-mailmarketing de enige constante. Marketing en in het speciaal e-mailmarketing ontwikkelt zich razendsnel en bijblijven wordt steeds lastiger. De inzet van e-mail blijkt nog altijd een van de meest effectieve marketingkanalen, ondanks de opkomst van diverse alternatieven in communicatie- en social media. Maar wat kost het en wat levert het op? Robert Bebergen van E-Village: ‘De ROI op e-mail is hoog. In basis moet je iedere euro die je in e- mailmarketing steekt, zeven keer kunnen terugverdienen. Maar denk goed na over alle kanalen, want het is een compleet plaatje.’

E-mailmarketing

Antwoord op volle inbox: betaal ontvanger voor lezen van marketingmail

Is het denkbaar dat de ontvanger van een marketingmail geld gaat vragen voor het lezen ervan? En bedrijven dus betalen voor gegarandeerd bereik? Sommigen denken van wel. Het zou een antwoord kunnen zijn op de overvolle inboxen.

E-mailmarketing

Hoe gebruik je je travel data voor personalisatie?

Hoe kun je data benutten om potentiële klanten naar je toe te trekken, in plaats van wachten totdat ze op je website op de aanvraagknop klikken? En wanneer ze eenmaal bij je zijn, hoe meet je dan het effect van je inspanningen?

Analytics

AI in elke tool: de marketing ervan gaat nog sneller dan de techniek

Wie zich bezighoudt met marketing kan zich op dit moment aan één onderwerp heel moeilijk onttrekken: Artificiële Intelligentie (AI) wordt op zo’n beetje ieder congres aangehaald. Softwaremakers zoals Adobe pakken op hun beurt elk podium om te laten zien dat ze de ‘superkracht’ inbouwen in hun programma’s. De marketing van AI lijkt nog harder te gaan dan de techniek zelf.

E-mailmarketing

Gamification maakt e-mailmarketing relevant – en leuk

Een e-mailmarketeer wil graag interactie met de doelgroep. Hij heeft vast wel een contentkalender, automatische campagnes en een strategie om de content op tijd aangeleverd te krijgen. Toch valt het niet mee om steeds de juiste snaar te raken bij de doelgroepen. Probeer eens een andere invalshoek om je publiek te verrassen: Gamification.

E-mailmarketing

Nederlander is dol op reclamemail

Ondanks dat er inmiddels veel wordt geadverteerd via social media, blijkt dat de Nederlander daar niet op zit te wachten. Zo vindt slechts 5% van alle Nederlanders in de leeftijd van 14 jaar en ouder reclame via Facebook een goed idee. Deze en nog 25 andere opmerkelijke conclusies komen uit het Nationaal E-mail Onderzoek 2017 dat in oktober verscheen. Maar als reclame en social media niet bij elkaar horen, wat dan wel? Daarop blijkt maar één antwoord te zijn: e-mail.

E-mailmarketing

Litmus Live: vijf opvallende trends in e-mailmarketing

Wat is het recept van succesvolle e-mailmarketeers? Welke creatieve innovaties vind je binnenkort in je mailbox? En hoe maak je je mailings geschikt voor blinden en slechtzienden? Oftewel: welke opvallende trends zijn besproken tijdens de Litmus Live-conferentie eind september in San Francisco?

E-mailmarketing

Hoe je online oriëntatie omzet in conversie in de winkel

De berichtgeving over allerlei (dreigende) faillissementen en doorstarts in de Nederlandse retail van de afgelopen jaren creëert ten onrechte het beeld dat de consument niet meer naar de winkel wil komen. Retail- en franchiseorganisaties zetten daarom fors in op conversie in de webshop en besteden te weinig aandacht aan de oriëntatiefase, zegt Erik Valkenburg van RetailBox+, een van de partners van Copernica.

E-mailmarketing

Nu ook shoppen vanuit een e-mail: de juridische haken en ogen

Door een nieuwe techniek wordt het mogelijk vanuit de inbox een aankoop te doen bij een webwinkel. Het op afstand sluiten van overeenkomsten heeft tot gevolg dat je te maken hebt met dwingende consumentenwetgeving, zoals informatieplichten en het herroepingsrecht. Dat betekent dat ook bij het kopen in de e-mail hieraan voldaan moet worden. Maar hoe?

Legal