More stories

Traditionele B2B-sales laten samenwerken met digital commerce: 6 tips

Met de opkomst van e-commerce in B2B blijkt het veranderen van het salesapparaat vaak een stevige uitdaging. Hoe krijg je je salesteam zo ver om de mogelijkheden van digital commerce te omarmen en te stimuleren? En waar moet je op letten tijdens deze transitie? De vijfde bijeenkomst van de B2B digital commercegroep leverde zes praktische tips van ervaringsdeskundigen op.

B2B Digital

Vrouwen laten positievere hotelrecensies achter

Als een accommodatie gasten vraagt om een recensie te schrijven, gebeurt dat bijna vier keer zo vaak vergeleken met reizigers die dat verzoek niet hebben gekregen. Bovendien is de kans ook groot dat het een vijfsterrenrecensie wordt, blijkt uit onderzoek van TrustYou.

Customer Experience

Verdienen aan content: aantal betalende lezers Medium groeit flink

Het aantal mensen dat bereid is te betalen voor Medium groeit hard. Dat stelt de oprichter van het blogplatform in een eigen artikel. Het bedrijf zoekt hard naar dé oplossing voor het verdienen aan online content. Aan advertenties wil Medium niet denken.

Payment

Rob van Gijzel wordt ambassadeur van de Dutch Blockchain Coalition

Voormalig burgemeester van Eindhoven en oud-Tweede Kamerlid Rob van Gijzel is aangetreden als ambassadeur van de Dutch Blockchain Coalition (DBC). Hij gaat de top van het bedrijfsleven en bestuurlijk Nederland bij elkaar brengen om de introductie van blockchain toepassingen in Nederland te versnellen.

Blockchain

Vijf effectieve toepassingen van chatbots binnen recruitment

Leuk, zo’n chatbot als recruiter. Maar is HR niet juist een mensenvak? En moet je dan wel met robots aan de slag? De chatbot is dan ook een waardevolle aanvulling, geen vervanging. De chatbot maakt bijvoorbeeld 24/7 eerstelijns contactmomenten mogelijk, waarna de recruiter het persoonlijk contact kan oppakken. 

Recruitment

‘Met focus op AI holt fysieke retailer eigen toegevoegde waarde uit’

Voor retailers die artificiële intelligentie (AI) omarmen ligt er teleurstelling op de loer. Bij de toepassing ervan kijken bedrijven namelijk erg goed af bij de ‘pure players’ – de typische onlinebedrijven. Daarmee hollen de bedrijven in feite hun eigen toegevoegde waarde uit.

Artificial Intelligence

BMW opent ontwikkelcampus voor autonoom rijden

BMW heeft in de buurt van München een speciale campus geopend waar alle kennis op het gebied van autonoom rijden samenkomt.

Innovatie

Marriott vergroot betrokkenheid werknemers door gamification

Marriott ontdekte drie jaar geleden dat het loyaliteitsprogramma Marriott Rewards door receptiemedewerkers niet onder de aandacht werd gebracht van gasten. Het aantal inschrijvingen viel daardoor tegen. Om dit te veranderen heeft Marriott met succes gamification ingezet.

Travel

Industry 4.0 nog niet echt op de agenda van Nederlandse bedrijven

De Nederlandse industrie is minder optimistisch over de te verwachte omzetgroei en de efficiencywinst uit digitale technologieën dan bedrijven elders. Nederlandse bedrijven investeren liever in technologieën die zich reeds hebben bewezen dan aan nieuwe opkomende technologieën. Dat blijkt uit de Global Digital Operations Study 2018 van Strategy&, een onderdeel van accountants- én advieskantoor PwC.

Innovatie

KLM: ‘Bij helft van online antwoorden kunstmatige intelligentie betrokken’

In de helft van de antwoorden die KLM digitaal geeft, wordt al een vorm van kunstmatige intelligentie toegepast. Dit vertelt Director of Social Media Martine van der Lee op The Social Conference. “We meten op dit moment door hoeveel sneller we daarmee worden.”

Artificial Intelligence

PayPal krijgt trekjes van een echte bank

PayPal ontwikkelt zich steeds meer als een echte bank. Volgens The Wall Street Journal wil het bedrijf in de VS een groot aantal traditionele bankdiensten introduceren, zoals bankkaarten waarmee ook geld uit de automaat kan worden gehaald.

Innovatie

Apple maakt iMessage geschikt voor klantcontact

Apple introduceert een nieuwe functie in iMessage voor contact tussen bedrijven en hun klanten. Dat betekent dat het bedrijf zich na Facebook, WhatsApp en veel anderen opwerpt als chatapp voor klantcontact.

Customer Engagement

Hogeschool Utrecht opent 23 techlabs en werkplaatsen

Hogeschool Utrecht heeft vrijdag 23 labomgevingen geopend waar studenten, onderzoekers, bedrijven en instellingen samen innovatieve oplossingen kunnen bedenken voor de stad van de toekomst.

Research and development

Steven Nelemans (Amber): ‘Wij garanderen de beschikbaarheid van een deelauto’

Nederland telt inmiddels diverse initiatieven voor ‘auto delen’. Daar is sinds enige tijd het Eindhovense deelplatform van elektrische auto’s Amber Mobility bijgekomen. Amber, bedacht door vier jonge studenten uit Eindhoven, richt zich op de business to business markt. Het bedrijf onderscheidt zich naar eigen zeggen door de beschikbaarheid van een deelauto te garanderen voor haar gebruikers. “Dat is anders dan bij andere car sharing diensten waar je als het ware geluk moet hebben dat er eentje staat. Bij ons krijg je garantie”, aldus Steven Nelemans, CEO van Amber, tegen Top Names.

Disruptie

Registratie voor Accenture Innovation Awards geopend

Accenture opent officieel de registratie voor de Accenture Innovation Awards. Het jaarlijkse programma, dat in 2018 voor de twaalfde keer wordt georganiseerd, onderscheidt impactvolle innovaties. Zowel startende ondernemers als start-up-initiatieven binnen grote bedrijven kunnen zich aanmelden. De inschrijving loopt tot en met 30 juni 2018.

Start-ups