More stories

CEO Patrick Molleman (Omnicom) naar Global Media & Entertainment

CEO Patrick Molleman vertrekt bij Omnicom Media Group om vanaf 1 mei 2025 de functie van Managing Director bij Global Media & Entertainment op zich te nemen.

Digital Agencies

Overzicht: verschillen in gesponsorde producten bij AH, Jumbo, PLUS en SPAR

Steeds meer supermarkten bieden gesponsorde producten aan. Maar wat zijn de verschillen tussen de ene supermarktketen en de andere? Een overzicht.

Retailmedia

OpenAI en en alle andere techcommercials van Super Bowl 2025

Vorig jaar de topadverteerder, dit jaar niet te zien in de reclameblokken van de Super Bowl 2025: Temu. Wie wel zijn primeur genoot was OpenAI met ChatGPT. Deze en alle andere techcommercials op een rij.

Marketing

Infographic: adverteren rond de Super Bowl

Dit weekend wordt in de VS wederom de Super Bowl gehouden. Bijna 124 miljoen kijkers stemden af op de wedstrijd van vorig jaar en met zoveel kijkers betalen adverteerders al gauw 7 miljoen dollar voor een reclame van 30 seconden. Consumenten geven tijdens het Super Bowl weekend ook meer uit, onder meer aan eten, drinken, kleding en decoraties.

Online advertising

Tikkie krijgt meer reclameopties

Komend voorjaar krijgen adverteerders meer ruimte om hun aanbiedingen te tonen aan gebruikers van Tikkie.

Online advertising

HEMA grote winnaar The Best Social Awards

HEMA heeft maar liefst vier awards weten te bemachtigen in de categorieën Beste Merk, Beste Merk op TikTok, Beste Community Management en Beste Videoserie tijdens The Best Social Awards.

Social
Premium

‘Data en privacywetten zijn Europa’s machtsfactoren’

“Het gaat bij AI niet om de algoritmes maar in essentie om de data. Europa moet met alle data binnen zijn grenzen soevereiniteit effectueren. Alleen dan wordt het een machtsfactor richting de VS en China.”

Marketing

Flinke groei voor Publicis

’s Werelds grootste reclamegroep Publicis Groupe zag een organische netto-omzetgroei in het vierde kwartaal van 6,3 procent. De organische groei over het hele jaar 2024 bedroeg 5,8 procent.

Digital Agencies

Hoe data-integratie marketing innovatie aandrijft in 2025

Deze whitepaper biedt een diepgaand inzicht in de belangrijkste marketinginvesteringen voor 2025. Het benadrukt hoe data-unificatie de basis vormt voor […]

Data

Social bureau We are Era stelt nieuw management voor

Vanaf dit jaar zijn Sander Hooghiemstra (voorheen Snapchat) en Lennart Benthem (voorheen Lead Sport Partnerships bij Era) toegetreden tot het managementteam van We Are Era in de rol van Growth Director en Client Director.

Digital Agencies

Online marketing agency Seeders ‘eerste’ in Nederland met LLM tracking

Online marketing agency Seeders claimt het eerste bureau in Nederland te zijn die AI Brand Mention Tracking aanbiedt aan zijn klanten. Met deze nieuwe dienst vult Seeders het gebrek aan data inzichten op die ontstaan is door de komst van AI chatbots als ChatGPT en Claude.

Marketing

Albert Heijn verlengt contract met Dentsu

Albert Heijn heeft voor de komende jaren het contract met het mediabureau van dentsu voor de Benelux verlengd. Ook Bol, Etos en Gall & Gall blijven onderdeel van deze samenwerking.

Digital Agencies

Bitfactory sluit zich aan bij NOBEARS Group

Bitfactory, een Rotterdams digitaal bureau met expertise in e-commerce, softwareontwikkeling en innovatieve digitale platformen, sluit zich aan bij de NOBEARS Group.

Digital Agencies

De impact van ‘employer branding’ op het ‘consumer brand’

De arbeidsmarkt is drastisch veranderd. Er is sprake van een gespannen arbeidsmarkt, wat betekent dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden.

Recruitment

Nu uit: Salarisonderzoek Online Professionals 2025

Voor het tweede jaar op rij heeft Emerce een salarisonderzoek voor de Nederlandse Online Industrie gepubliceerd, waarin de salarissen van veelvoorkomende functies inzichtelijk worden gemaakt.

E-commerce