For You Agency verkent buitenlandse markten
Full-service socialmediabureau For You Agency houdt komend jaar roadshows op verscheidene Europese markten om de koers en potentie voor internationale expansie te peilen.
Full-service socialmediabureau For You Agency houdt komend jaar roadshows op verscheidene Europese markten om de koers en potentie voor internationale expansie te peilen.
De silo’s zijn verleden tijd. Social, marketing automation’ paid search: zo maar een aantal afdelingen die helaas nog altijd te weinig samenwerken.
RCA, één van de grootste marketing & communicatiebureaus van België, gaat voortaan als Cartel Agency door het leven en lanceert vier gespecialiseerde bureaus. Cartel Agency wordt lead agency binnen het zogenoemde Friends of Cartel waar alle partijen in opgaan. Doel is om binnen deze groep te bouwen aan merken en campagnes over sectoren heen.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maant deze week per brief vijftig organisaties hun misleidende cookiebanner aan te passen of te stoppen met het indringend volgen van hun bezoekers. Doen zij dat niet binnen drie maanden, dan start de AP een onderzoek naar die organisaties en lopen zij een groot risico op een boete.
Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?
Thomas van Vessem start per direct als Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij. Hierbij treedt hij toe tot het commercieel directieteam van de kansspelorganisatie. Bas Ticheler, hiervoor perschef van het Nederlands elftal en tevens hoofd communicatie topvoetbal van de KNVB, volgt Van Vessem op als Head of Corporate Communicatie & Brand.
Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.
Nu de spanningsboog van consumenten korter en korter wordt is het essentieel om de aandacht vast te houden. Een Call-to-Action speelt daar een rol in.
Audioreclame blijft populair onder adverteerders. In het eerste kwartaal van 2025 investeerden zij 3,7% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify publiceert.
Op 10 april kwamen enkele honderden conversie- en analytics specialisten in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam voor Emerce Conversion & Analytics. De focus lag op praktische toepassingen en tastbare resultaten. De sprekers kwamen onder meer van Zalando, Booking.com, Funda, NS International, De Volksbank en DPG Media. De foto’s zijn van Merten Snijders.
Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, heeft Monks aangesteld als bureaupartner voor Europa.
Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.
Emerce brengt een nieuwe, uitgebreide leergang uit die zich richt op de snel evoluerende wereld van digitale marketingstrategie.
Nu de verwachtingen van consumenten ten aanzien van personalisatie toenemen, zijn AI en hyperpersonalisatie belangrijk geworden voor moderne retail.
Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. Branche-organisatie Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.