More stories

Mediahuis Radio kiest DRIIVN voor digitale marketingstrategie

DRIIVN, onderdeel van de Eager-group, wordt de digitale marketingpartner voor Mediahuis in 2025. Het is eerste keer dat DRIIVN de digitale marketingstrategieën voor alle zenders van Mediahuis zal verzorgen, waarbij de focus ligt op het verhogen van de top-of-mind awareness en het stimuleren van luistergedrag via een geïntegreerde full-funnel aanpak.

Marketing

Dit zijn de eerste sprekers van Emerce Digital Marketing Live! 2025

Het duurt nog een paar maandjes, maar Digital Marketing Live! in de Beurs van Berlage komt met rappe schreden dichterbij. We hebben de namen van de eerste sprekers voor 5 juni. Hoor ruim honderd koplopers over topics als GenAI in marketing automation, platformization, unified branding, TikTok als zoekmachine en AI-SEO.

Marketing

Tomorrowmen benoemt Erwin Manten tot CTO

Het Groningse digitale marketingbureau Tomorrowmen stelt in de persoon van Erwin Manten zijn eerste CTO aan, om tegemoet te komen aan het groeiend aantal data- en techvragen.

Digital Agencies
Premium

‘Reclame-omzet op TikTok over 30 miljard in 2025’

Een gemiddelde gebruiker besteedt maandelijks 35 uur op TikTok, aldus nieuw onderzoek. Adverteerders volgen braaf met hun portemonnee en besteden dit jaar 32 miljard op het platform.

Online advertising

Infographic: adverteren op TikTok

Diverse rapporten suggereren dat ongeveer 60 procent van de tieners TikTok regelmatig gebruikt, vaker dan andere elke andere app. En ze besteden ook meer tijd aan het gebruik van van TikTok dan enig ander platform, zelfs YouTube. Het ‘alleswetende algoritme’ houdt gebruikers vast aan de app. Kortom, marketing via TikTok wordt steeds belangrijker. In bijgaande infographic alles over adverteren op TikTok.

Online advertising

Internationale sprekers bij Emerce Conversion & Analytics

Booking.com, NS International, De Volksbank en Funda zijn enkele van de bedrijven die acte de présence geven op Emerce Conversion & Analytics.

Marketing

Alle RTL-videokanalen in één selfservice inkooploket

Media-exploitant RTL AdAlliance maakt contentbundels waar adverteerders internationaal reclameruimte omheen kunnen inkopen. Hert nieuwe AdManager maakt dat tot een zelfbedieningsloketje.

Marketing

Inschrijving van de EMAS Battle of the Agencies 2025 geopend

Voor de DDMA EMAS Awards 2025 staat de Battle of the Agencies ook dit jaar op het programma. De inschrijving is inmiddels geopend.

E-mailmarketing
Premium

‘Bijna 4 op de 10 cookiebanners niet in de haak’

Bijna vier op de tien websites met een cookiebanner overtreden de privacywet. Ze vragen niet op de juiste manier om toestemming voor het plaatsen van volgcookies. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 100 populaire websites.

Privacy
Premium

Meer omzet en winst voor Havas

Mediabedrijf Havas heeft vorig jaar meer omzet en winst geboekt. De nettowinst steeg met 2,7 procent, van 184 miljoen naar 189 miljoen euro. De omzet groeide met 1,5 procent naar 2,74 miljard euro. Overnames droegen 2,5 procent bij aan de groei.

Marketing

AI-optimalisatie voor vindbaarheid: noodzaak of alleen een hype?

De opkomst van AI (zoek)tools zorgt voor veel discussie en onzekerheid in zoekmachineland: moet SEO plaatsmaken voor AI?

SEO

KLM, LedLoket en Soccerfanshop genomineerd voor Friends of Search Awards

De jury van de Friends of Search Awards heeft de genomineerden bekendgemaakt. In de categorie Best PPC dingen KLM Royal Dutch Airlines, LedLoket en Soccerfanshop International mee naar de winst.

Search

Het digitale sollicitatiegedrag van Gen-Z

Gen-Z dwingt werkgevers om anders te denken over werving en selectie. De bedrijven die zich het snelst aanpassen, winnen de strijd om jong talent.

Recruitment

Stichting Reclame Code start campagne tegen misleidende reclame online

De Stichting Reclame Code (SRC), bekend van de Reclame Code Commissie (RCC), start een nieuwe campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Het symbool van deze campagne is de kogelvis, bekend om zijn vermogen zichzelf op te blazen bij gevaar.

Online advertising

ShowHeroes brengt AI-audio naar videocommercials

Adverteerders die ShowHeroes gebruiken voor online videocommercials kunnen de audio van hun berichten simpel gaan aanpassen met een nieuwe AI-tool.

Online advertising