More stories

For You Agency verkent buitenlandse markten

Full-service socialmediabureau For You Agency houdt komend jaar roadshows op verscheidene Europese markten om de koers en potentie voor internationale expansie te peilen.

Marketing

Google doorbreekt silo’s met ‘marketing content usage’

De silo’s zijn verleden tijd. Social, marketing automation’ paid search: zo maar een aantal afdelingen die helaas nog altijd te weinig samenwerken.

Marketing automation

Belgisch bureau RCA wisselt van naam

RCA, één van de grootste marketing & communicatiebureaus van België, gaat voortaan als Cartel Agency door het leven en lanceert vier gespecialiseerde bureaus. Cartel Agency wordt lead agency binnen het zogenoemde Friends of Cartel waar alle partijen in opgaan. Doel is om binnen deze groep te bouwen aan merken en campagnes over sectoren heen.

Digital Agencies

AP waarschuwt 50 organisaties om misleidende cookiebanner

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) maant deze week per brief vijftig organisaties hun misleidende cookiebanner aan te passen of te stoppen met het indringend volgen van hun bezoekers. Doen zij dat niet binnen drie maanden, dan start de AP een onderzoek naar die organisaties en lopen zij een groot risico op een boete.

Analytics

Advertentiefraude met malafide apps: wat eraan te doen is

Advertentiefraude met malafide apps is een aanzienlijk probleem. Waarom lagen bureaus en adverteerders te slapen? En wat is eraan te doen?

Online advertising

Thomas van Vessem Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij

Thomas van Vessem start per direct als Head of Marketing Services bij Nederlandse Loterij. Hierbij treedt hij toe tot het commercieel directieteam van de kansspelorganisatie. Bas Ticheler, hiervoor perschef van het Nederlands elftal en tevens hoofd communicatie topvoetbal van de KNVB, volgt Van Vessem op als Head of Corporate Communicatie & Brand.

Marketing
Premium

Publicis houdt vast aan organische groei van 4 tot 5 procent

Een dozijn nieuwe contracten, waaronder die voor Amerikaanse media-activiteiten van Coca Cola in de VS, heeft Publicis Groupe geholpen aan een gezonde omzetgroei.

Digital Agencies

Wat werkt? Acht krachtige CTA-voorbeelden

Nu de spanningsboog van consumenten korter en korter wordt is het essentieel om de aandacht vast te houden. Een Call-to-Action speelt daar een rol in.

Web-design

Audioreclame blijft groeien, 51 miljoen euro in eerste kwartaal

Audioreclame blijft populair onder adverteerders. In het eerste kwartaal van 2025 investeerden zij 3,7% meer dan dezelfde periode vorig jaar. De totale bestedingen aan audioreclame kwamen daarmee uit op ruim 51 miljoen euro. Dat blijkt uit de nieuwste audioreclameomzetcijfers die Audify publiceert.

Online advertising

Emerce Conversion & Analytics: de foto’s

Op 10 april kwamen enkele honderden conversie- en analytics specialisten in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam voor Emerce Conversion & Analytics. De focus lag op praktische toepassingen en tastbare resultaten. De sprekers kwamen onder meer van Zalando, Booking.com, Funda, NS International, De Volksbank en DPG Media. De foto’s zijn van Merten Snijders.

Conversie

Sendcloud stelt Monks aan als bureaupartner in Europa

Sendcloud, het grootste verzendplatform van Europa, heeft Monks aangesteld als bureaupartner voor Europa.

Online marketing

Herstel voor Havas

Na in 2024 terrein te hebben verloren, liet reclamegroep Havas gisteren weten in het eerste kwartaal weer te zijn gegroeid, met een stijging van 2,5 procent. Daarmee ligt het bedrijf op koers om de jaarlijkse groeiverwachting van meer dan 2 procent te halen.

Digital Agencies

Emerce lanceert leergang Digital Marketing-strategie

Emerce brengt een nieuwe, uitgebreide leergang uit die zich richt op de snel evoluerende wereld van digitale marketingstrategie.

Marketing

Hyperpersonalisatie en de impact van AI op de moderne retail

Nu de verwachtingen van consumenten ten aanzien van personalisatie toenemen, zijn AI en hyperpersonalisatie belangrijk geworden voor moderne retail. 

Retailmedia

Audify Hub nieuw online platform voor aanleveren radiocommercials

Producenten van radiocommercials leveren vanaf 15 april nieuwe radiocommercials aan via Audify Hub. Branche-organisatie Audify en de Nederlandse radiozenders werken hiervoor samen met MediaLab.

Online advertising