CreativeNL wel op SxSW Austin, niet in Londen
De Nederlandse creatieve industrie zal ook dit jaar weer op SxSW in Austin aanwezig zijn, vertegenwoordigt in CreativeNL De Londense zustereditie in juni laten ze dit jaar voorbij gaan.
De Nederlandse creatieve industrie zal ook dit jaar weer op SxSW in Austin aanwezig zijn, vertegenwoordigt in CreativeNL De Londense zustereditie in juni laten ze dit jaar voorbij gaan.
Van Connected TV tot op aandacht gebaseerde statistieken: baanbrekende tools en technologieën herdefiniëren hoe merken contact maken met hun publiek.
Wat verdienen digital agency-medewerkers in welke functie? En wat vinden zij eigenlijk belangrijk in hun werk? Voor het tweede jaar op rij hebben Emerce en Berenschot een salaris- en werktevredenheidsonderzoek uitgevoerd.
Wat verdienen digital agency-medewerkers in welke functie? En wat vinden zij eigenlijk belangrijk in hun werk? Deze vragen en meer […]
ADCN, de club voor creativiteit in Nederland, heeft een nieuwe Creative Board aangesteld. Dit bestuur zal de organisatie dagelijks ondersteunen bij creatieve vraagstukken en de ontwikkeling van creatieve initiatieven stimuleren.
De Goodyear Tire & Rubber Company brengt media activiteiten en digitale diensten onder bij de Publicis Groupe.
Op donderdag 17 april openen de grootste creatieve bureaus van Noord-Nederland hun deuren voor Open Agency Night. Dit jaarlijkse evenement biedt studenten, starters en professionals een unieke kans om een kijkje achter de schermen te nemen bij toonaangevende bureaus in Leeuwarden en Groningen.
Performance Max kun je inzetten als alternatief voor een traditionele shoppingcampagne. In dat geval zijn er wel een paar zaken om rekening mee te houden.
Apple heeft vanaf vorige week weer advertenties geplaatst op het sociale netwerk X van Elon Musk. Apple had in november 2023 alle advertenties op X stopgezet nadat Musk een antisemitisch bericht had geplaatst.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de VriendenLoterij aangesproken op een ongepaste advertorial in een grote Nederlandse krant. De Vriendenloterij heeft het artikel direct offline laten halen.
Nederlandse consumenten zijn steeds bewuster van hun online privacy, maar ervaren nog altijd beperkte controle bij het delen van hun data. Dat blijkt uit de DDMA Privacy Monitor 2025, die dit jaar voor de tweede keer is verschenen.
HAK kiest voor bureau ACE na een pitch met Hotel L’Amour en Selmore. Daarmee neemt HAK na bijna 20 jaar afscheid van DDB Amsterdam, voorheen Etcetera, die jarenlang de iconische campagnes op het veld maakte voor het groentemerk met bekende Nederlandse ambassadeurs als Martine Bijl, Herman den Blijker en Elise Schaap. DDB zette HAK daarmee op de kaart als relevant, modern groentemerk.
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Reclame bij podcasts en streamers waren in 2024 de snelstgroeiende kanalen voor adverteerders in het audiodomein.
Het KNMI en digitaal bureau iO vernieuwen hun samenwerking: het Belgische bureau zal het instituut de komende jaren begeleiden bij zijn digitale transformatie.