Nominaties The Best Social Awards bekend
HEMA en McDonald’s maken kans op meerdere awards. De agencies met de meeste nominaties zijn GoSpooky en Truus. Dat is een eerste beeld uit de nominaties voor The Best Social Awards van dit jaar.
HEMA en McDonald’s maken kans op meerdere awards. De agencies met de meeste nominaties zijn GoSpooky en Truus. Dat is een eerste beeld uit de nominaties voor The Best Social Awards van dit jaar.
Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.
Visual Capitalist vergelijkt de (Amerikaanse) advertentie-uitgaven op sociale media tussen de grote spelers. De gegevens zijn gebaseerd op de uitgaven voor sociale advertenties in de eerste helft van 202 en grotendeels ontleend aan Sensor Tower. Er kunnen dus verschillen zijn vergeleken met de huidige periode, en elke app heeft ook andere inkomstenbronnen. Maar reclame is waar ze het meeste geld mee verdienen.
Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.
Ondanks het ontbreken van grote evenementen zoals verkiezingen, een EK- of WK-voetbal of Olympische Spelen, voorspelt bureau MAGNA een stabiele groei in Nederland van digitale reclame. Adverteerders in retail, technologie en automotive blijven investeren in creatieve en datagedreven campagnes.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.
Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner
bunq lanceert bunq Points, een eigen loyaliteitsprogramma om gebruikers te belonen voor het dagelijks gebruik van hun bunq-rekening. Voor iedere uitgegeven euro ontvangen bunq-gebruikers met een bunq Core, bunq Pro of bunq Elite abonnement gratis punten. Die kunnen ze vervolgens omwisselen voor exclusieve aanbiedingen bij partners zoals Tiqets.
Snapchat voegt de reclameprogramma’s in Snapchats Spotlight en Stories samen.
De advertentiemarkt breekt rondom Black Friday en Cyber Monday ook dit jaar records. Uit een analyse van Adfact blijkt dat in de periode van week 42 tot en met week 49 ruim 69,1 miljoen euro aan bruto mediabestedingen is geïnvesteerd. Vooral in week 48, waarin Black Friday valt, zien we een piek met 31,6 miljoen euro aan mediabestedingen.
Door de invloed van kunstmatige intelligentie (AI) zullen bureaus steeds vaker van urenmodellen overstappen naar resultaatgerichte prijsmodellen. Dat is één van de conclusies uit onderzoek naar de impact van AI op digital agencies dat Emerce vandaag publiceert.
Kunstmatige intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren de werkprocessen bij digital agencies én hun klanten veranderd. In zulke mate dat […]
De Kansspelautoriteit (Ksa) is een nieuwe bewustwordingscampagne gestart om aandacht te vragen voor de gokstop. Met de campagne ‘Pak je leven weer op, neem een gokstop’ willen wij als toezichthouder de aandacht voor de risico’s van gokken vergroten en het Cruksregister meer bekendheid geven.
Topman Arthur Sadoun van reclamegigant Publicis kan niet wachten op het samengaan van zijn concurrenten Omnicom en IPG.
Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.