More stories

(Emerce TV): ‘AI nu al onmisbaar bij performance marketing’

Ook de wereld van digitaal adverteren verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren van gepersonaliseerde advertenties of het lokaliseren van je boodschap, AI biedt enorme kansen. Zegt Tim Sommer, Country Manager Netherlands & Nordics bij Taboola, bij Emerce TV.

Conversie

OpenAI overweegt advertenties in ChatGPT

OpenAI overweegt advertenties te tonen in ChatGPT. Dat zegt de financieel directeur van het bedrijf. Concreet zijn die plannen nog niet.

Online advertising

IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Creative

‘Ipsos geinteresseerd in Kantar Media’

Het in Parijs gevestigde marktonderzoeksbureau Ipsos is in gesprek over een mogelijke overname van Kantar Media, die zijn diensten in 60 landen aanbiedt.

Digital Agencies

[DDMO ’24] Deep Dive 3: Nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed […]

Artificial Intelligence

DPG test pay-or-okay model

DPG Media doet momenteel een ‘zeer kleinschalige test’ met een ‘pay-or-okay’-model, waarmee gebruikers 4 euro per maand kunnen betalen om cookies te weigeren. Dat meldt Tweakers, zelf onderdeel van DPG,

Online advertising

Dutch Digital Agencies benoemt Duncan Borsboom en Thomas van Rooijen tot nieuwe bestuursleden

Dutch Digital Agencies heeft een nieuwe portefeuillehouder voor de portefeuille kennis aangesteld. Duncan Borsboom, mede-oprichter van full service bureau Endeavour, mag vanaf heden het stokje overnemen van Pieter Aarts.

Digital Agencies
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies

Merken zetten achterban foodinfluencers in de keuken

Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.

Marketing

L’AGENCY voegt zich bij internationale PVC Group

Het Amsterdamse full-service mediabureau L’AGENCY kondigt een fusie aan met de internationale PVC Group. L’AGENCY, opgericht door Lena Sommerdijk in 2017, is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een bureau rond influencer management, -marketing en PR.

Digital Agencies

‘Kwart reclamebudgetten naar social media in 2024’

Dit jaar geven adverteerders wereldwijd 253 miljard dollar uit aan reclame op social media. Dat is 23,5 procent van het totaal aan online en offline budgetten.

Marketing

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is het cosmeticabedrijf Rituals geworden. Dat trok aan het langste eind in de categorie Innovation.

Analytics

Meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA.

Marketing

Reclamebedrijf ShowHeroes maakt kijkersgedrag zichtbaar

De specialist in online videoreclame ShowHeroes boort een nieuwe databron aan waarmee zaken als kijktijd, betrokkenheid, interacties en advertentiepositie voor connected TV zichtbaar worden.

Marketing