More stories

Branches B2B Nederland weten stijgende NPS-trend niet voort te zetten

Na een kleine opleving is de groei van de Net Promoter Score (NPS) gestagneerd. Deze is gemiddeld +17, net als afgelopen jaar, zo blijkt uit de recente NPS benchmarkrapport Customer Experience in Nederland 2025, dat is gebaseerd op meer dan 200 klantonderzoeken die onderzoeks- en adviesbureau Integron in negen branches uitvoerde, waaronder industrie, bouw en installatie, transport en logistiek, ICT, en groothandel. De NPS is als graadmeter belangrijk om klantloyaliteit in beeld te brengen.

Customer Loyalty
Premium

Tarievenoorlog tempert groei mondiale reclamemarkt

Marktonderzoeker WARC stelt zijn verwachtingen voor de mondiale reclamemarkt naar beneden bij. Dit jaar wordt er waarschijnlijk tien miljard dollar reclamegeld niet uitgegeven, door de tarievenoorlog die internationale handel drukt.

Marketing

Friends of Search 2025: eind van de AI-hype en naar ‘user-first’-strategieën

Op 13 maart vond Friends of Search plaats. Het evenement bracht opnieuw professionals samen om strategieën en ontwikkelingen rond SEO en SEA te verkennen.

Search

ACM gaat strenger toezien op naleving regels telemarketing

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat het toezicht op telemarketing intensiveren. Bedrijven hebben tot 1 juli de tijd om hun processen op orde te brengen. De ACM gaat daarna controleren of bedrijven zich aan de regels houden en handhaven als dat niet het geval is.

Online marketing

Vijf manieren om als marketeer succes te boeken met ‘gamification’

Gamification is veel meer dan alleen maar videospelletjes. Met een beetje creativiteit kan het een krachtig instrument voor marketeers zijn.

Customer Engagement

Influencers verkopen eigen kleding op ‘House of Vinted’

Tweedehandsplatform Vinted opent een sectie waarop influencers geselecteerde designerstukken rechtstreeks uit hun eigen garderobes verkopen.

Campagnes

N=5 ontwikkelt vernieuwde positionering Simon Lévelt

Simon Lévelt, het koffie- en thee merk, bekend om haar premium biologische producten, is voor een vernieuwde positionering en een landelijke merkcampagne een samenwerking aangegaan met N=5.

Digital Agencies

[Case] Van ‘awareness’ tot aankoopintentie bij Miele: waarom de hele funnel ertoe doet

Digitale marketingcampagnes worden vaak beoordeeld op basis van klikken en conversies. Dit doet echter geen recht aan de volledige impact van een campagne.

Campagnes

Digital agency Convident neemt stadsgenoot Smeedijzer over

Convident, specialist in maatwerk WordPress-websites en online marketing, heeft stadsgenoot Smeedijzer Internet overgenomen. Smeedijzer heeft een sterke reputatie opgebouwd binnen het MKB en de overheid.

Digital Agencies

Incubeta reorganiseert Noord-Europese tak

Jessica Jacobs wordt directeur Noord‑Europa bij marketingbureau Incubeta om de organisatie te stroomlijnen.

Digital Agencies

Adtechbedrijf Proxistore dient nieuwe klachten in tegen Google

Het Belgische adtechbedrijf Proxistore heeft een reeks nieuwe klachten ingediend tegen de Amerikaanse zoekgigant. De start-up stapt daarnaast ook naar de Europese Commissie, meldt Datanews.

Online advertising

Snakeware viert 30-jarig jubileum

Digital specialist Snakeware bestaat 30 jaar en viert dat op 27 maart ‘groots’ in de Veemarkthal in Sneek. Wat ooit begon in een garage, is uitgegroeid tot een omvangrijk bureau dat digitale maatwerkoplossingen levert aan topklanten als Accell Group, Lucas Bols, DekaMarkt en Staatsbosbeheer.

Digital Agencies
Premium

‘Zeven op de tien Nederlanders slaan advertenties in Google over’

Adverteren in de Google-zoekresultaten heeft maar op een beperkte doelgroep effect. Zeven op de tien Nederlanders zegt deze advertenties namelijk bewust over te slaan en dus alleen op organische resultaten te klikken. Wel is het voor bedrijven nog altijd van groot belang om bij de eerste tien zoekresultaten te staan. Een derde van de Nederlanders klikt namelijk vrijwel altijd op het eerste zoekresultaat. Een vergelijkbare groep komt zelfs nooit op de tweede pagina van Google, zo blijkt uit onderzoek van digital PR-bureau Tijd voor Publiciteit.

Online advertising

Drie trends in retailmedia die in 2030 mainstream zullen zijn

Technologische vooruitgang in retailmedia en het veranderende gedrag van consumenten zorgen voor nieuwe kansen om je doelgroep te bereiken.

Retailmedia
Premium

‘Op grote schaal datagedreven impactvolle campagnes lanceren’

Springbok agency heeft in België drie prijzen gewonnen voor de slimme inzet van marketing automation-systeem Selligent.

Marketing