More stories

Eerste effecten AI worden duidelijk bij klantenservice

Een peiling door techbedrijf Watermelon laat zien dat 54 procent van de afdelingen Klantenservice AI-tools gebruiken in hun dagelijkse praktijk.

Marketing
Premium

Dept zichtbaarste Nederlandse bureau bij AI-chatbots

Dept agency voert de lijst aan als meest zichtbare Nederlands digital bureau, met Media.Monks en Emakina op de tweede en derde plaats. Dat is: bij de chatbots van de vier grootste LLM’s.

Marketing

Talon vergroot bereik met overname Out of Home Masters

Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.

Online advertising

Emerce Academy introduceert Kennissessies: compact online leren

Emerce Academy breidt haar aanbod uit met een nieuw format: kennissessies. Deze compacte online presentaties van maximaal 60 minuten bieden professionals praktische inzichten en zijn vanaf 2025 beschikbaar via dit platform.

Marketing

De grootste trends in ‘data-driven’ marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?

Marketing

RetailMedia.One in langdurige samenwerking met Shell

Alle Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one.

Retailmedia
Premium

Ksa pakt overtredingen reclameregels aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.

Online advertising

Anneke Schogt nieuwe CEO van Ogilvy Nederland

Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.

Online advertising

bvA en VIA lanceren stappenplan ‘Samenwerken voor duurzame impact’

Om bedrijven te helpen met hun duurzaamheidsambities, hebben brancheverenigingen bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids ‘Samenwerken voor duurzame impact’ en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie.

Online marketing
Premium

Tech to Market wordt onderdeel Handpicked-groep

Bureaugroep Handpicked neemt Tech to Market over, een specialist in interim marketing- en communicatiediensten. Naar verwachting voegt de groep dit jaar nog een à twee labels toe.

Marketing

Topman Dentsu wordt CEO Criteo

Michael Komasinski wordt op 15 februari de nieuwe algemeen directeur van reclamebedrijf Criteo. Komasinski stapt over van reclamegigant Dentsu.

Online advertising

Eric Kip leidt Europese tak OOH-specialist Wildstone

Wildstone, eigenaar van buitenreclame-infrastructuur, kondigt de benoeming van Eric Kip aan als managing director Europa. Kip gaat de lokale infrastructuur uitbreiden.

Marketing

Emerce start nieuwe evenementen in 2025

Emerce gaat dit jaar een aantal nieuwe evenementen organiseren, terwijl andere van locatie veranderen.

E-commerce

Amazon start reclameprogramma voor webwinkels

Webwinkels kunnen bezoekers aan hun sites binnenkort met contextueel relevante reclames wijzen op andere interessante items in het assortiment.

Marketing

Pinterest actiever op Nederlandse reclamemarkt

Pinterest aast op het geld van de Nederlandse adverteerder. Om zijn reclame-activiteiten hier serieuzer aan te pakken stelt het hier zijn eerste directeur Verkoop aan.

Marketing