More stories

Online marketing agency Seeders ‘eerste’ in Nederland met LLM tracking

Online marketing agency Seeders claimt het eerste bureau in Nederland te zijn die AI Brand Mention Tracking aanbiedt aan zijn klanten. Met deze nieuwe dienst vult Seeders het gebrek aan data inzichten op die ontstaan is door de komst van AI chatbots als ChatGPT en Claude.

Marketing

Albert Heijn verlengt contract met Dentsu

Albert Heijn heeft voor de komende jaren het contract met het mediabureau van dentsu voor de Benelux verlengd. Ook Bol, Etos en Gall & Gall blijven onderdeel van deze samenwerking.

Digital Agencies

Bitfactory sluit zich aan bij NOBEARS Group

Bitfactory, een Rotterdams digitaal bureau met expertise in e-commerce, softwareontwikkeling en innovatieve digitale platformen, sluit zich aan bij de NOBEARS Group.

Digital Agencies

De impact van ‘employer branding’ op het ‘consumer brand’

De arbeidsmarkt is drastisch veranderd. Er is sprake van een gespannen arbeidsmarkt, wat betekent dat er meer vacatures zijn dan werkzoekenden.

Recruitment

Nu uit: Salarisonderzoek Online Professionals 2025

Voor het tweede jaar op rij heeft Emerce een salarisonderzoek voor de Nederlandse Online Industrie gepubliceerd, waarin de salarissen van veelvoorkomende functies inzichtelijk worden gemaakt.

E-commerce

Salarisonderzoek Online Professionals 2025

Wat verdien je nu in welke functie? En wat vinden online professionals eigenlijk belangrijk in hun werk? Voor de tweede […]

Marketing
Premium

Europese uitrol IKEA’s marketplace tweedehands meubels

IKEA is van plan zijn online marktplaats voor tweedehands meubels in heel Europa uit te rollen na succesvolle pilots in Madrid en Oslo.

Marketplaces

Britse toezichthouder neemt cookiebeleid duizend populairste sites onder de loep

De Britse privacytoezichthouder ICO gaat in de loop van dit jaar het cookiebeleid van de duizend populairste websites in het Verenigd Koninkrijk onderzoeken en hen aanspreken als er iets mis is. Daarnaast wordt het beleid van apps en slimme televisies onder de loep genomen.

Marketing
Premium

Losse labels verdwijnen, gaan op in ACE

Bureaugroep ACE neemt afscheid van de losse merknamen die het afgelopen jaren om zich heen verzamelde via overnames. Die gaan allemaal op in ACE.

Digital Agencies

Dutch Interactive Awards ’25 open voor inschrijvingen

Online bureaus en projectteams kunnen hun beste interactieve werk tot en met vrijdag 7 maart inzenden om kans te maken op een Dutch Interactive Award, de jaarlijkse prijs voor het beste interactieve werk van het jaar.

Digital Agencies

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Online advertising

Laith Khatib nieuwe Chief Marketing Officer Catawiki

Catawiki heeft Laith Khatib benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) om leiding te geven aan de volgende fase van wereldwijde groei. In 2024 groeide het aantal gebruikers met dubbele cijfers en ging het platform de mijlpaal van 5 miljoen unieke gebruikers voorbij.

Online marketing

Hoe balanceer je merkbouwen en performance- marketing?

Hoe breng je merkbouwen en performance-marketing in balans? Welke balans past het beste bij jouw organisatie? En met welke cijfers overtuig je het bestuur?

Marketing

Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis voor podcasts

Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.

Online advertising

Nieuw event: European Affiliate Awards

Komend najaar worden in Amsterdam de eerste European Affiliate Awards uitgereikt, waarna het prijzenfestival voor de affiliate-industrie jaarlijks in andere Europese hoofdsteden zal neerstrijken.

Affiliate marketing