More stories

Datakwaliteit verbeteren met data governance

Eerder schreef Emerce over de resultaten van het jaarlijkse Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) door de DDMA. Eén van de belangrijkste […]

Data

Creators veranderen marketing: maak een succes van influencer samenwerkingen

Lees in deze whitepaper van Bazaarvoice hoe merken succesvol kunnen samenwerken met content creators.

Marketing

[Emerce TV] : ‘De term CRO verdwijnt langzamerhand’

Conversie-optimalisatie, of in jargon: CRO, hoort binnen een organisatie niet bij een kleine groep te liggen. Iedereen van boven tot onderen moet bezig zijn met procesverbetering.

Marketing

Nieuwe website? Zo voorkom je conversieverlies bij de overgang

Een volledige herontwerp van een website kan nodig zijn, maar brengt conversierisico’s mee, vooral omdat klanten gewend zijn aan de bestaande structuur.

Web-design

Rituals’ contentinnovatie: van contentexplosie tot slimme automatisering

In deze video zie je hoe Rituals hun snelle digitale groei heeft beheerd, wat resulteerde in een aanzienlijke ‘contentexplosie’ door […]

Marketing

Adwise wint Grote Prijs bij negende editie Dutch Search Awards

Vrijdagavond 6 december vond de negende editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Dit jaar ging de felbegeerde Grote Prijs naar Adwise – your digital brain, dankzij hun indrukwekkende case in samenwerking met LedLoket. 

Marketing

Zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap

Ik deel je mijn visie voor langetermijngroei met zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap.

SEO
Premium

Bestedingen mondiale reclamemarkt in 2024 naar 1.000+ miljard

De uitgaven op de internationale reclamemarkt groeien dit jaar met 9,5 procent tot iets boven de duizend miljard dollar. Over vijf jaar pakken pure-players 77 procent van alle budgetten.

Marketing

Van dataspaghetti naar duurzaamheid: mensgerichte datagestuurde oplossingen

Professionele user interfaces worden vaak enorm ondergewaardeerd. fresk.digital richt zich specifiek op het bieden van de digitale tools die professionals […]

Innovatie
Premium

‘Omnicom Group wil Interpublic Group overnemen’

Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om concurrent Interpublic Group te kopen. Wanneer de overname doorgaat, ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Marketing
Premium

‘Google onder vuur, zoekgedrag verandert’

De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.

Search
Premium

Nielsen doet crossmediale campagnemeting voor TikTok

Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.

Marketing

AI in Digital Advertising: kosten besparen en creaties lokaliseren

Ook de wereld van digital advertising verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren […]

Marketing

Toegankelijkheid betekent gewoon business as usual

De Accessibility Act van 2025 voelt als een ‘moetje’, terwijl toegankelijkheid ook een mooie manier is om je business te vergroten.

Marketing
Premium

De snelle opkomst van Picnic: van veelbelovende startup tot marktleider

In deze video deelt Daniel Gebler inzichten over hoe Picnic een van de snelstgroeiende bedrijven in zijn vakgebied is geworden. […]

Marketing