More stories

AI & digital agencies: media en performance onder druk, resultaatgerichte prijsmodellen in opkomst

Door de invloed van kunstmatige intelligentie (AI) zullen bureaus  steeds vaker van urenmodellen overstappen naar resultaatgerichte prijsmodellen. Dat is één van de conclusies uit onderzoek naar de impact van AI op digital agencies dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Rapport – De invloed van AI op Digital Agencies

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren de werkprocessen bij digital agencies én hun klanten veranderd. In zulke mate dat […]

Marketing

Nieuwe Ksa-campagne: Pak je leven weer op, neem een gokstop

De Kansspelautoriteit (Ksa) is een nieuwe bewustwordingscampagne gestart om aandacht te vragen voor de gokstop. Met de campagne ‘Pak je leven weer op, neem een gokstop’ willen wij als toezichthouder de aandacht voor de risico’s van gokken vergroten en het Cruksregister meer bekendheid geven.

Online marketing

Topman Publicis verkneukelt zich om fusie Omnicom-IPG

Topman Arthur Sadoun van reclamegigant Publicis kan niet wachten op het samengaan van zijn concurrenten Omnicom en IPG.

Marketing
Premium

Verzet tegen Amerikaanse click-to-cancel-regels

Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.

Customer Experience

Datakwaliteit verbeteren met data governance

Eerder schreef Emerce over de resultaten van het jaarlijkse Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) door de DDMA. Eén van de belangrijkste […]

Data

Creators veranderen marketing: maak een succes van influencer samenwerkingen

Lees in deze whitepaper van Bazaarvoice hoe merken succesvol kunnen samenwerken met content creators.

Marketing

[Emerce TV] : ‘De term CRO verdwijnt langzamerhand’

Conversie-optimalisatie, of in jargon: CRO, hoort binnen een organisatie niet bij een kleine groep te liggen. Iedereen van boven tot onderen moet bezig zijn met procesverbetering.

Marketing

Nieuwe website? Zo voorkom je conversieverlies bij de overgang

Een volledige herontwerp van een website kan nodig zijn, maar brengt conversierisico’s mee, vooral omdat klanten gewend zijn aan de bestaande structuur.

Web-design

Rituals’ contentinnovatie: van contentexplosie tot slimme automatisering

In deze video zie je hoe Rituals hun snelle digitale groei heeft beheerd, wat resulteerde in een aanzienlijke ‘contentexplosie’ door […]

Marketing

Adwise wint Grote Prijs bij negende editie Dutch Search Awards

Vrijdagavond 6 december vond de negende editie van de Dutch Search Awards plaats bij DeFabrique in Maarssen. Dit jaar ging de felbegeerde Grote Prijs naar Adwise – your digital brain, dankzij hun indrukwekkende case in samenwerking met LedLoket. 

Marketing

Zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap

Ik deel je mijn visie voor langetermijngroei met zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap.

SEO
Premium

Bestedingen mondiale reclamemarkt in 2024 naar 1.000+ miljard

De uitgaven op de internationale reclamemarkt groeien dit jaar met 9,5 procent tot iets boven de duizend miljard dollar. Over vijf jaar pakken pure-players 77 procent van alle budgetten.

Marketing

Van dataspaghetti naar duurzaamheid: mensgerichte datagestuurde oplossingen

Professionele user interfaces worden vaak enorm ondergewaardeerd. fresk.digital richt zich specifiek op het bieden van de digitale tools die professionals […]

Innovatie
Premium

‘Omnicom Group wil Interpublic Group overnemen’

Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om concurrent Interpublic Group te kopen. Wanneer de overname doorgaat, ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Marketing