More stories

Premium

Reclamebudgetten Kerst in VK pieken, maar tv lijdt

Britse adverteerders investeren fors in reclame op internet in het vierde kwartaal. De budgetten voor tv-reclame dalen in de feestmaand echter met vier procent.

Marketing

Primera, NS International en KLM winnen DDMA Experimentation Heroes 2024

Primera, NS International, KLM en Mepal gingen donderdag met de winst naar huis in respectievelijk de categorieën Conversie, Experimentation Culture en Beyond Web tijdens DDMA Experimentation Heroes 2024.

Online marketing
Premium

Reddit wint terrein als opkomend advertentieplatform

Reddit wint terrein als opkomend advertentieplatform. De volumes van Reddit in het gehele social advertisinglandschap zijn nog relatief laag (0,5% marktaandeel), maar bij een jaar-op-jaar-vergelijking is een opvallende CPM-stijging te zien wat een duidelijke indicator is van de toenemende concurrentie op het platform.

Online marketing

Nieuwe creatieve directeur voor DEPT

Het digitale bureau DEPT versterkt zijn creatieve team in EMEA met de aanstelling van Rod Henriques als Executive Creative Director. Henriques zal leiding geven aan de creatieve, design- en productieteams in de Benelux en de Nordics. Hij gaat zijn creatieve talent inzetten voor klanten als Foot Locker, Netflix, Lotus Biscoff, ING en bol.com.

Digital Agencies

Candid (her)lanceert RLVNT

Candid lanceert een nieuw label, RLVNT, waarmee het zich op de markt van programmatic advertising begeeft.

Programmatic

Kansspelautoriteit grijpt in bij goksponsoring

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft drie aanbieders op de vingers getikt voor incidenten rondom sponsoring. Sinds 1 juli 2024 zijn er nieuwe regels rondom sponsoring. Dit houdt in dat het sponsoren van televisieprogramma’s en evenementen niet meer mag. Tot 1 juli 2025 is alleen sportsponsoring nog toegestaan, daarna mag ook dat niet meer.

Online marketing

SEO trends voor 2025: EEAT, AI en verder kijken dan Google

De zoekresultatenpagina is nog nooit zoveel veranderd als het afgelopen jaar: meer rich snippets, advertenties en de introductie van AI overviews.

SEO

Onderzoek: AI-beelden leiden tot waardevollere comments op social media

Socialmediagebruikers geven bij posts met AI-genereerde beelden vaker comments die een merkvermelding of een tag van vrienden/andere accounts bevatten dan bij traditionele beelden. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek dat Emerce vandaag heeft gepubliceerd.

Marketing

Emerce Rapport Generatieve AI in Socialmediamarketing

Hoe effectief zijn AI-gegeneerde beelden in social media marketing? Dit onderzoek laat zien welke impact AI-gegeneerde beelden hebben op customer […]

Marketing
Premium

‘Reclamecookies verdwijnen, ook als Chrome niet blokkeert’

De meeste adverteerders stoppen met third party cookies in hun reclamecampagnes of gaan dat doen. Dat deze functie ondersteund blijft in Google Chrome maakt hen niet uit. Cookies verdwijnen.

Marketing

Blessuretijd voor ‘third-party’ cookies in Chrome: hoe nu verder?

Google gaat ‘third-party’ cookies in Chrome voorlopig tóch niet uitfaseren. Waren voorbereidingen daarop voor niets? Waar moeten we ons nu op voorbereiden?

Data
Premium

Black Friday-campagnes tot wel 50% duurder, maar niet effectiever

Webwinkels en merken trekken binnenkort grof de portemonnee om aandacht van de consument te kopen voor Black Friday en Sinterklaas. ‘Niet heel slim’, stelt AI-marketingbedrijf Billy Grace, ‘want vaak veel te duur’.

Online advertising

Jan Willem Rozema lanceert Yellow Orange Agency

Jan Willem Rozema is Yellow Orange Agency gestart, een nieuw creatief marketingbureau met een team van creatieve strategen, copywriters en art directors die voor toonaangevende merken hebben gewerkt, waaronder Albert Heijn, KLM, Bavaria, KPN, Volkswagen, Hunkemöller en Coca-Cola.

Digital Agencies
Premium

Groei retailmedia dempt omzetdaling Criteo

De groei in retailmedia (+22%) houdt de omzet van Criteo grotendeels overeind. De maker van reclametechnologie boekt een klein daling in de verkopen. Beleggers verwachtten beter.

Online advertising

Eén Nederlandse nominatie Effie Awards Europe

De hartverscheurende reclamecampagne ‘A Piece of Me’ van KPN is een van de internationale nominaties voor een reclameprijs Effie.

Marketing