More stories

Premium

‘Google onder vuur, zoekgedrag verandert’

De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.

Search
Premium

Nielsen doet crossmediale campagnemeting voor TikTok

Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.

Marketing

AI in Digital Advertising: kosten besparen en creaties lokaliseren

Ook de wereld van digital advertising verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren […]

Marketing

Toegankelijkheid betekent gewoon business as usual

De Accessibility Act van 2025 voelt als een ‘moetje’, terwijl toegankelijkheid ook een mooie manier is om je business te vergroten.

Marketing
Premium

De snelle opkomst van Picnic: van veelbelovende startup tot marktleider

In deze video deelt Daniel Gebler inzichten over hoe Picnic een van de snelstgroeiende bedrijven in zijn vakgebied is geworden. […]

Marketing

(Emerce TV): ‘AI nu al onmisbaar bij performance marketing’

Ook de wereld van digitaal adverteren verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren van gepersonaliseerde advertenties of het lokaliseren van je boodschap, AI biedt enorme kansen. Zegt Tim Sommer, Country Manager Netherlands & Nordics bij Taboola, bij Emerce TV.

Conversie

OpenAI overweegt advertenties in ChatGPT

OpenAI overweegt advertenties te tonen in ChatGPT. Dat zegt de financieel directeur van het bedrijf. Concreet zijn die plannen nog niet.

Online advertising

IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Creative

‘Ipsos geinteresseerd in Kantar Media’

Het in Parijs gevestigde marktonderzoeksbureau Ipsos is in gesprek over een mogelijke overname van Kantar Media, die zijn diensten in 60 landen aanbiedt.

Digital Agencies

[DDMO ’24] Deep Dive 3: Nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed […]

Artificial Intelligence

DPG test pay-or-okay model

DPG Media doet momenteel een ‘zeer kleinschalige test’ met een ‘pay-or-okay’-model, waarmee gebruikers 4 euro per maand kunnen betalen om cookies te weigeren. Dat meldt Tweakers, zelf onderdeel van DPG,

Online advertising

Dutch Digital Agencies benoemt Duncan Borsboom en Thomas van Rooijen tot nieuwe bestuursleden

Dutch Digital Agencies heeft een nieuwe portefeuillehouder voor de portefeuille kennis aangesteld. Duncan Borsboom, mede-oprichter van full service bureau Endeavour, mag vanaf heden het stokje overnemen van Pieter Aarts.

Digital Agencies
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies

Merken zetten achterban foodinfluencers in de keuken

Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.

Marketing