‘Reclame-omzet op TikTok over 30 miljard in 2025’
Een gemiddelde gebruiker besteedt maandelijks 35 uur op TikTok, aldus nieuw onderzoek. Adverteerders volgen braaf met hun portemonnee en besteden dit jaar 32 miljard op het platform.
Een gemiddelde gebruiker besteedt maandelijks 35 uur op TikTok, aldus nieuw onderzoek. Adverteerders volgen braaf met hun portemonnee en besteden dit jaar 32 miljard op het platform.
Diverse rapporten suggereren dat ongeveer 60 procent van de tieners TikTok regelmatig gebruikt, vaker dan andere elke andere app. En ze besteden ook meer tijd aan het gebruik van van TikTok dan enig ander platform, zelfs YouTube. Het ‘alleswetende algoritme’ houdt gebruikers vast aan de app. Kortom, marketing via TikTok wordt steeds belangrijker. In bijgaande infographic alles over adverteren op TikTok.
Booking.com, NS International, De Volksbank en Funda zijn enkele van de bedrijven die acte de présence geven op Emerce Conversion & Analytics.
Media-exploitant RTL AdAlliance maakt contentbundels waar adverteerders internationaal reclameruimte omheen kunnen inkopen. Hert nieuwe AdManager maakt dat tot een zelfbedieningsloketje.
Voor de DDMA EMAS Awards 2025 staat de Battle of the Agencies ook dit jaar op het programma. De inschrijving is inmiddels geopend.
Bijna vier op de tien websites met een cookiebanner overtreden de privacywet. Ze vragen niet op de juiste manier om toestemming voor het plaatsen van volgcookies. Dit blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond onder 100 populaire websites.
Mediabedrijf Havas heeft vorig jaar meer omzet en winst geboekt. De nettowinst steeg met 2,7 procent, van 184 miljoen naar 189 miljoen euro. De omzet groeide met 1,5 procent naar 2,74 miljard euro. Overnames droegen 2,5 procent bij aan de groei.
De opkomst van AI (zoek)tools zorgt voor veel discussie en onzekerheid in zoekmachineland: moet SEO plaatsmaken voor AI?
De jury van de Friends of Search Awards heeft de genomineerden bekendgemaakt. In de categorie Best PPC dingen KLM Royal Dutch Airlines, LedLoket en Soccerfanshop International mee naar de winst.
Gen-Z dwingt werkgevers om anders te denken over werving en selectie. De bedrijven die zich het snelst aanpassen, winnen de strijd om jong talent.
De Stichting Reclame Code (SRC), bekend van de Reclame Code Commissie (RCC), start een nieuwe campagne om jongeren te helpen misleidende reclame op te sporen en elkaar te waarschuwen. Het symbool van deze campagne is de kogelvis, bekend om zijn vermogen zichzelf op te blazen bij gevaar.
Adverteerders die ShowHeroes gebruiken voor online videocommercials kunnen de audio van hun berichten simpel gaan aanpassen met een nieuwe AI-tool.
Stephan Kleian betoogde hier de noodzaak van ‘validatie na ideatie’ voor een positieve ROI op CX-initiatieven. Ik mis vooral de klant zelf in zijn verhaal.
Een analyse van campagneresultaten van vele duizenden internationale influencers laat zien dat adverteerders het meeste waar voor hun geld krijgen bij de allerkleinste creators.
Hubspot-groep Siloy, met daarin het Nederlandse Webs, stelt Camilla Agardh aan als CEO.