More stories

Dutch Interactive Awards ’25 open voor inschrijvingen

Online bureaus en projectteams kunnen hun beste interactieve werk tot en met vrijdag 7 maart inzenden om kans te maken op een Dutch Interactive Award, de jaarlijkse prijs voor het beste interactieve werk van het jaar.

Digital Agencies

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Simon Lévelt gaat samenwerken met STROOM media- en performancebureau

Online advertising

Laith Khatib nieuwe Chief Marketing Officer Catawiki

Catawiki heeft Laith Khatib benoemd tot Chief Marketing Officer (CMO) om leiding te geven aan de volgende fase van wereldwijde groei. In 2024 groeide het aantal gebruikers met dubbele cijfers en ging het platform de mijlpaal van 5 miljoen unieke gebruikers voorbij.

Online marketing

Hoe balanceer je merkbouwen en performance- marketing?

Hoe breng je merkbouwen en performance-marketing in balans? Welke balans past het beste bij jouw organisatie? En met welke cijfers overtuig je het bestuur?

Marketing

Exclusieve samenwerking Talpa Media en Audiohuis voor podcasts

Talpa Media en Audiohuis werken per februari 2025 samen bij de advertentieverkoop in podcast. Talpa Media concentreert zich hierbij op de verkoop van zogenaamde ‘run of network’ campagnes op de Mediahuis podcasttitels. Audiohuis blijft zich concentreren op de specifieke inkoop van podcasttitels, op basis van doelgroep inzichten of context, maar ook native en sponsored advertising en branded podcast.

Online advertising

Nieuw event: European Affiliate Awards

Komend najaar worden in Amsterdam de eerste European Affiliate Awards uitgereikt, waarna het prijzenfestival voor de affiliate-industrie jaarlijks in andere Europese hoofdsteden zal neerstrijken.

Affiliate marketing

Eerste effecten AI worden duidelijk bij klantenservice

Een peiling door techbedrijf Watermelon laat zien dat 54 procent van de afdelingen Klantenservice AI-tools gebruiken in hun dagelijkse praktijk.

Marketing
Premium

Dept zichtbaarste Nederlandse bureau bij AI-chatbots

Dept agency voert de lijst aan als meest zichtbare Nederlands digital bureau, met Media.Monks en Emakina op de tweede en derde plaats. Dat is: bij de chatbots van de vier grootste LLM’s.

Marketing

Talon vergroot bereik met overname Out of Home Masters

Talon, een expert op het gebied van Out of Home (OOH) adverteren, neemt Out of Home Master over, de grootste onafhankelijke OOH-specialist in Nederland.

Online advertising

Emerce Academy introduceert Kennissessies: compact online leren

Emerce Academy breidt haar aanbod uit met een nieuw format: kennissessies. Deze compacte online presentaties van maximaal 60 minuten bieden professionals praktische inzichten en zijn vanaf 2025 beschikbaar via dit platform.

Marketing

De grootste trends in ‘data-driven’ marketing volgens de commissies van DDMA

Welke ontwikkelingen gaan ervoor zorgen dat je werk als marketingprofessional, jurist of dataspecialist in 2025 ingrijpend gaat veranderen?

Marketing

RetailMedia.One in langdurige samenwerking met Shell

Alle Shell-pompstations worden geraffineerde reclamezuilen, gedreven door inzichten en campagnetechnologie van RetailMedia.one.

Retailmedia
Premium

Ksa pakt overtredingen reclameregels aan

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft zeven waarschuwingen uitgedeeld voor overtredingen van reclameregels. De aanpak van reclame gericht op jongvolwassenen heeft hoge prioriteit voor de toezichthouder, omdat deze doelgroep meer risico loopt op een kansspelverslaving.

Online advertising

Anneke Schogt nieuwe CEO van Ogilvy Nederland

Ogilvy kondigt vandaag nieuw leiderschap aan in Nederland. De huidige CEO, Jai Kotecha, is gepromoveerd naar een nieuwe leidinggevende rol binnen Ogilvy EMEA. Anneke Schogt is benoemd tot CEO van Ogilvy Nederland.

Online advertising

bvA en VIA lanceren stappenplan ‘Samenwerken voor duurzame impact’

Om bedrijven te helpen met hun duurzaamheidsambities, hebben brancheverenigingen bvA en VIA samen met een groep koplopers de gids ‘Samenwerken voor duurzame impact’ en een bijbehorend stappenplan ontwikkeld. De gids beschrijft alle facetten van de samenwerking, van partnerselectie tot aan evaluatie.

Online marketing