More stories

Flik Flak gaat TikTok campagnes voor Leen Bakker ontwikkelen

Flik Flak, het TikTok-marketingbureau uit Amsterdam, heeft een samenwerking aangekondigd met Leen Bakker. Men gaat de TikTok-strategie van Leen Bakker verder ontwikkelen en uitvoeren.

Social

Marktvorser CPS GfK wordt YouGov

Tien maanden na de overname door YouGov, heeft marktvorser Consumer Panel Services (CPS GfK) zijn nieuwe naam bekendgemaakt. De naam wordt gewoon YouGov.

Met deze rebranding neemt GfK niet alleen de merkvisuals van YouGov over, maar starten ze samen een ‘gedurfde nieuwe toekomst’. De hele organisatie wordt onder de loep genomen om de expertise, de waarden en de doelstellingen van beide organisaties op elkaar af te stemmen en om een samenhangende merkstrategie te ontwikkelen, een nieuwe positie in te nemen en een nieuwe berichtgevingsaanpak uit te werken.

‘Nu CPS GfK en haar rijke gedragsgegevens een onderdeel zijn geworden van YouGov is het van belang om te benadrukken wat wij eigenlijk te bieden hebben, namelijk het reële karakter van ons onderzoek. Dat is een ware transformatie voor YouGov in zijn geheel.

In het kader van de rebranding worden alle merkactiva en kanalen van CPS GfK afgestemd op die van YouGov. De communicatie met klanten en leden is al overgegaan op YouGov en eind november zullen de sociale kanalen en de website van CPS GfK worden opgeheven.

Op 3 december presenteert YouGov nieuwe gegevens ter gelegenheid van het Behaviour Change Fall 2024 webinar, een populair tweejaarlijks evenement van CPS GfK waarbij exclusieve inzichten worden gepresenteerd uit het meest recente onderzoek naar het winkelgedrag. Dit is de eerste keer dat in het openbaar de gezamenlijke gegevens van YouGov en CPS GfK zullen worden gepresenteerd aan een Europees publiek.

Online marketing

[DDMO ’24] Deep Dive 2: Soft skills belangrijk in datagedreven marketingsector

Door de krappe arbeidsmarkt en snelle technologische ontwikkelingen worden soft skills relevanter gevonden dan hard skills.

Marketing

Doe mee aan het salarisonderzoek voor de Nederlandse online industrie

Wil jij weten hoe jouw salaris zich verhoudt tot dat van je vakgenoten? Doe dan mee aan het salarisonderzoek voor de Nederlandse online industrie. Dat kost je nog geen tien minuten en levert je een interessante benchmark op.

E-commerce

De toekomst van de marketeer: van analist naar creatief strategist

Naarmate kunstmatige intelligentie (AI) steeds verder doorbreekt in verschillende sectoren, staat ook de marketingwereld voor een transformatie. In deze talk […]

Marketing

Na performancemarketing is het tijd voor performance-branding

In deze video bespreken marketeers Reinoud Wolff en Lukas Roeling de groeiende trend van performance branding, een strategie die de […]

Marketing

De nieuwe merkcampagne van het Rijksmuseum: 800 jaar Nederlandse geschiedenis digitaal verteld

Het Rijksmuseum vertelt het verhaal van 800 jaar Nederlandse geschiedenis. Bekend en geliefd museum. De wens (en de uitdaging) is: […]

Marketing

Een sterke contentstrategie is key voor je business

Je verdiepen in de doelgroep is cruciaal. En misschien wel de moeilijkste doelgroep van allemaal zijn agencies omdat die altijd […]

Marketing

PSV en dé VakantieDiscounter grote winnaars van Website van het Jaar

Op 21 november 2024 werd dé VakantieDiscounter door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Populairste Website van het Jaar 2024’ en PSV werd verkozen tot dé ‘Beste Website van het Jaar 2024’. Zij zijn daarmee de overall winnaars van de 15e editie van deze spannende verkiezing.

Marketing

(Emerce TV) ‘Banken houden angst voor datadelen’

Privacy is een niet te vermijden onderwerp in de snel veranderende online marketingwereld. Tegelijkertijd is meer data delen noodzakelijk voor efficiënte marketing. Financiële dienstverleners kunnen dit niet negeren, willen ze concurreren met digital natives. Zegt Director van data & analytics bureau Cloud Nine Digital Janus de Visser bij Emerce TV.

Privacy

Moderne marketing is lui geworden: 2025, het jaar om de creatieve impact terug te vinden

Dit is een uitnodiging om ons vakgebied nieuw leven in te blazen. Creëren we impact, of blijven we in drieletterige jargon kletsen?

Marketing

Merkbekendheid verzilveren in commercieel succes met programmatic

In deze video bespreken Frank Beke en Niek Oerlemans de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van […]

Marketing

Clear Channel vergroot netwerk met Nijmegen

Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.

Online advertising

Bingewatchen met reclame: wat betekenen Netflix-ads voor de toekomst?

Hoewel adverteren op Netflix in Nederland binnenkort pas mogelijk wordt, is het in veel landen al een succes.

Online advertising

Digitale marketing bij KLM: de evolutie en integratie van AI

In deze video vertelt Kevin Duijndam hoe KLM Royal Dutch Airlines de uitdagingen van de COVID-19-pandemie aanpakte en hoe deze […]

Marketing