Nieuwe reclameformat Amazon: click-outs naar webwinkels
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.
Reclame bij podcasts en streamers waren in 2024 de snelstgroeiende kanalen voor adverteerders in het audiodomein.
Het KNMI en digitaal bureau iO vernieuwen hun samenwerking: het Belgische bureau zal het instituut de komende jaren begeleiden bij zijn digitale transformatie.
Full service online marketing bureau Pixelfarm uit Rotterdam is failliet. Het bedrijf werkte onder meer voor Teqoia, Huis van Talent en Baneninhetgroen en verzorgde de sociale media campagnes voor Veronica TV. Eerder schermde het met klanten als Macaw, ROC Amsterdam, Talpa en HDN.
‘Agency at Night’ keert op vrijdag 16 mei terug in Rotterdam. Een kleine 52 creatieve en digitale bureaus openen de deuren voor iedereen die nieuwsgierig is naar de creatieve industrie.
Menzis en N=5 slaan de handen ineen voor een strategische samenwerking voor de komende jaren. N=5 krijgt de taak samen met het team van Menzis het merk op eigen wijze creatief tot leven te brengen.
Na een openbare aanbesteding is Roorda (met Tabula Rasa en Steam) gekozen tot strategische communicatiebureau van UWV en neemt hiermee het stokje over van Dawn. Roorda is verantwoordelijk voor de imago- en publiekscampagnes, internal branding en employer brandingcampagnes.
Technologie waarmee de hersenactiviteit is te meten en beïnvloeden (neurotechnologie) wordt ontwikkeld en getest in steeds meer maatschappelijke domeinen, zoals het onderwijs, defensie en de rechtspraak. Daarbij moet meer aandacht komen voor publieke waarden die op het spel staan, zoals mentale privacy. Dat stelt het Rathenau Instituut in de Rathenau Scan Neurotechnologie.
Gameplatform Valve heeft ontwikkelaars verboden om gebruikers te verplichten naar reclame te kijken om een spel te kunnen spelen of om een spel verder te spelen.
Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.
Willem-Albert Bol vertrekt als CEO bij Abovo Maxlead. Hij wordt per 1 april opgevolgd door Theun Eijkemans, sinds 2020 CFO bij de organisatie. Komende maanden zal er een overgangsfase zijn, waarin ook een nieuwe topstructuur van het bureau wordt doorgevoerd. Bol zal na zijn vertrek betrokken blijven via de Raad van Advies van Abovo Maxlead.
CEO Patrick Molleman vertrekt bij Omnicom Media Group om vanaf 1 mei 2025 de functie van Managing Director bij Global Media & Entertainment op zich te nemen.
Steeds meer supermarkten bieden gesponsorde producten aan. Maar wat zijn de verschillen tussen de ene supermarktketen en de andere? Een overzicht.
Vorig jaar de topadverteerder, dit jaar niet te zien in de reclameblokken van de Super Bowl 2025: Temu. Wie wel zijn primeur genoot was OpenAI met ChatGPT. Deze en alle andere techcommercials op een rij.
Dit weekend wordt in de VS wederom de Super Bowl gehouden. Bijna 124 miljoen kijkers stemden af op de wedstrijd van vorig jaar en met zoveel kijkers betalen adverteerders al gauw 7 miljoen dollar voor een reclame van 30 seconden. Consumenten geven tijdens het Super Bowl weekend ook meer uit, onder meer aan eten, drinken, kleding en decoraties.