More stories

Wat is er nodig om een positieve ROI uit customer experience te halen?

Traditioneel kijken veel organisaties na de zomer naar de doelen en bijbehorende budgetten voor volgend jaar. Voor de customer experience […]

Marketing

Hoe zichtbaar zijn je conversie verhogende elementen?

Elementen zoals reviews, garanties, USP’s of andere overtuigende aspecten – die je conversie kunnen verhogen – zijn alleen effectief als […]

Conversie

Boris Nihom nieuwe CEO van Dentsu Benelux

Dentsu Benelux stelt per 1 januari 2025 Boris Nihom aan als nieuwe algemeen directeur. Hij neemt het stokje over van Mark van Dijk, die COO voor Dentsu in Noord-Europa.

Digital Agencies

Snakeware sluit 2024 af met 5 miljoen omzet

Geen omzetgroei, wel winst voor digital agency Snakeware in 2024. Het bureau uit Sneek is weer de eerste die kerncijfers deelt met de markt.

Digital Agencies

Online adverteren: met dynamische creaties worden advertenties wel bekeken

De meeste online advertenties wordt genegeerd. Door, met behulp van AI, je advertenties vorm te geven en steeds aan te passen maken ze wél impact.

Online advertising

Nominaties The Best Social Awards bekend

HEMA en McDonald’s maken kans op meerdere awards. De agencies met de meeste nominaties zijn GoSpooky en Truus. Dat is een eerste beeld uit de nominaties voor The Best Social Awards van dit jaar.

Campagnes
Premium

‘Retailmedia nog te duur om echt te concurreren’

Digitale retailmedia hebben een groot bereik, maar zijn nog te duur om te concurreren met andere performancekanalen in het marketingportfolio.

Retailmedia

Infographic: Advertentie-uitgaven voor sociale media per platform

Visual Capitalist vergelijkt de (Amerikaanse) advertentie-uitgaven op sociale media tussen de grote spelers. De gegevens zijn gebaseerd op de uitgaven voor sociale advertenties in de eerste helft van 202 en grotendeels ontleend aan Sensor Tower. Er kunnen dus verschillen zijn vergeleken met de huidige periode, en elke app heeft ook andere inkomstenbronnen. Maar reclame is waar ze het meeste geld mee verdienen.

Online marketing
Premium

Kompas Publishing breidt samenwerking met DPG Media uit met nieuwe advertentiemogelijkheden

Kompas Publishing heeft haar samenwerking met DPG Media verder uitgebreid. Meerdere domeinen, waaronder Weer.nl, Tweedehands.net, Girlscene, en Gewoonvoorhem, zijn gemigreerd naar het Publishing Partner Netwerk van DPG Media.

Online advertising

MAGNA: ‘Digitale advertentiemarkt blijft groeien’

Ondanks het ontbreken van grote evenementen zoals verkiezingen, een EK- of WK-voetbal of Olympische Spelen, voorspelt bureau MAGNA een stabiele groei in Nederland van digitale reclame. Adverteerders in retail, technologie en automotive blijven investeren in creatieve en datagedreven campagnes.

Online advertising

Boete voor Coolblue voor het ongevraagd gebruiken van cookies

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.

Online marketing
Premium

Certificering influencers sluit jaar af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Influencer marketing

bunq lanceert loyaliteitsprogramma

bunq lanceert bunq Points, een eigen loyaliteitsprogramma om gebruikers te belonen voor het dagelijks gebruik van hun bunq-rekening. Voor iedere uitgegeven euro ontvangen bunq-gebruikers met een bunq Core, bunq Pro of bunq Elite abonnement gratis punten. Die kunnen ze vervolgens omwisselen voor exclusieve aanbiedingen bij partners zoals Tiqets.

Customer Loyalty
Premium

Snap trekt reclameprogramma contentmakers strakker

Snapchat voegt de reclameprogramma’s in Snapchats Spotlight en Stories samen.

Contentmarketing
Premium

Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog

De advertentiemarkt breekt rondom Black Friday en Cyber Monday ook dit jaar records. Uit een analyse van Adfact blijkt dat in de periode van week 42 tot en met week 49 ruim 69,1 miljoen euro aan bruto mediabestedingen is geïnvesteerd. Vooral in week 48, waarin Black Friday valt, zien we een piek met 31,6 miljoen euro aan mediabestedingen.

Online advertising