More stories

Nieuwe reclameformat Amazon: click-outs naar webwinkels

Weer een product erbij waarmee Amazon Google naar de kroon steekt in de VS: een reclameformat waarmee een adverteerder klanten naar zijn webshop lokt, direct vanuit de zoekresultaten op Amazon.

Online advertising

Audioreclame naar 261 miljoen, digitaal naar 18 miljoen

Reclame bij podcasts en streamers waren in 2024 de snelstgroeiende kanalen voor adverteerders in het audiodomein.

Online advertising

KNMI kiest iO als strategische en digitale partner

Het KNMI en digitaal bureau iO vernieuwen hun samenwerking: het Belgische bureau zal het instituut de komende jaren begeleiden bij zijn digitale transformatie.

Digital Agencies

Full service online marketing bureau Pixelfarm failliet

Full service online marketing bureau Pixelfarm uit Rotterdam is failliet. Het bedrijf werkte onder meer voor Teqoia, Huis van Talent en Baneninhetgroen en verzorgde de sociale media campagnes voor Veronica TV. Eerder schermde het met klanten als Macaw, ROC Amsterdam, Talpa en HDN.

Digital Agencies

Tweede editie ‘Agency at Night’ op 16 mei in Rotterdam

‘Agency at Night’ keert op vrijdag 16 mei terug in Rotterdam. Een kleine 52 creatieve en digitale bureaus openen de deuren voor iedereen die nieuwsgierig is naar de creatieve industrie.

Digital Agencies

Menzis weer terug bij N=5

Menzis en N=5 slaan de handen ineen voor een strategische samenwerking voor de komende jaren. N=5 krijgt de taak samen met het team van Menzis het merk op eigen wijze creatief tot leven te brengen.

Digital Agencies

Roorda wordt strategisch campagnebureau voor UWV

Na een openbare aanbesteding is Roorda (met Tabula Rasa en Steam) gekozen tot strategische communicatiebureau van UWV en neemt hiermee het stokje over van Dawn. Roorda is verantwoordelijk voor de imago- en publiekscampagnes, internal branding en employer brandingcampagnes.

Digital Agencies

‘Betere waarborging publieke waarden nodig bij neurotechnologie’

Technologie waarmee de hersenactiviteit is te meten en beïnvloeden (neurotechnologie) wordt ontwikkeld en getest in steeds meer maatschappelijke domeinen, zoals het onderwijs, defensie en de rechtspraak. Daarbij moet meer aandacht komen voor publieke waarden die op het spel staan, zoals mentale privacy. Dat stelt het Rathenau Instituut in de Rathenau Scan Neurotechnologie.

Analytics

Gameplatform Valve legt ontwikkelaars reclamebeperkingen op

Gameplatform Valve heeft ontwikkelaars verboden om gebruikers te verplichten naar reclame te kijken om een spel te kunnen spelen of om een spel verder te spelen.

Online advertising

Nieuwe baas retailmedia Zalando

Op het Berlijnse hoofdkantoor van Zalando is Joanna Rogers het nieuwe hoofd Retailmedia.

Retailmedia

Willem-Albert Bol draagt stokje Abovo Maxlead over aan Theun Eijkemans

Willem-Albert Bol vertrekt als CEO bij Abovo Maxlead. Hij wordt per 1 april opgevolgd door Theun Eijkemans, sinds 2020 CFO bij de organisatie. Komende maanden zal er een overgangsfase zijn, waarin ook een nieuwe topstructuur van het bureau wordt doorgevoerd. Bol zal na zijn vertrek betrokken blijven via de Raad van Advies van Abovo Maxlead.

Digital Agencies

CEO Patrick Molleman (Omnicom) naar Global Media & Entertainment

CEO Patrick Molleman vertrekt bij Omnicom Media Group om vanaf 1 mei 2025 de functie van Managing Director bij Global Media & Entertainment op zich te nemen.

Digital Agencies

Overzicht: verschillen in gesponsorde producten bij AH, Jumbo, PLUS en SPAR

Steeds meer supermarkten bieden gesponsorde producten aan. Maar wat zijn de verschillen tussen de ene supermarktketen en de andere? Een overzicht.

Retailmedia

OpenAI en en alle andere techcommercials van Super Bowl 2025

Vorig jaar de topadverteerder, dit jaar niet te zien in de reclameblokken van de Super Bowl 2025: Temu. Wie wel zijn primeur genoot was OpenAI met ChatGPT. Deze en alle andere techcommercials op een rij.

Marketing

Infographic: adverteren rond de Super Bowl

Dit weekend wordt in de VS wederom de Super Bowl gehouden. Bijna 124 miljoen kijkers stemden af op de wedstrijd van vorig jaar en met zoveel kijkers betalen adverteerders al gauw 7 miljoen dollar voor een reclame van 30 seconden. Consumenten geven tijdens het Super Bowl weekend ook meer uit, onder meer aan eten, drinken, kleding en decoraties.

Online advertising