More stories

[DDMO ’24] Deep Dive 3: Nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed […]

Artificial Intelligence

DPG test pay-or-okay model

DPG Media doet momenteel een ‘zeer kleinschalige test’ met een ‘pay-or-okay’-model, waarmee gebruikers 4 euro per maand kunnen betalen om cookies te weigeren. Dat meldt Tweakers, zelf onderdeel van DPG,

Online advertising

Dutch Digital Agencies benoemt Duncan Borsboom en Thomas van Rooijen tot nieuwe bestuursleden

Dutch Digital Agencies heeft een nieuwe portefeuillehouder voor de portefeuille kennis aangesteld. Duncan Borsboom, mede-oprichter van full service bureau Endeavour, mag vanaf heden het stokje overnemen van Pieter Aarts.

Digital Agencies
Premium

Pink Marketing, Pünktlich en Pexi ‘fuseren’

Drie afzonderlijke labels uit dezelfde Groningse bedrijvengroep, Pink Marketing, Pünktlich en Pexi, gaan op in een nieuwe organisatie met nieuwe naam.

Digital Agencies

Merken zetten achterban foodinfluencers in de keuken

Niet de online foodinfluencers zelf, maar hun publiek worden door merken ingezet bij een nieuwe propositie van influencer-agency House of Foodies.

Marketing

L’AGENCY voegt zich bij internationale PVC Group

Het Amsterdamse full-service mediabureau L’AGENCY kondigt een fusie aan met de internationale PVC Group. L’AGENCY, opgericht door Lena Sommerdijk in 2017, is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een bureau rond influencer management, -marketing en PR.

Digital Agencies

‘Kwart reclamebudgetten naar social media in 2024’

Dit jaar geven adverteerders wereldwijd 253 miljard dollar uit aan reclame op social media. Dat is 23,5 procent van het totaal aan online en offline budgetten.

Marketing

Rituals wint innovation award bij DDMA Customer Data Awards 2024

De winnaar van de DDMA Customer Data Awards 2024 is het cosmeticabedrijf Rituals geworden. Dat trok aan het langste eind in de categorie Innovation.

Analytics

Meer Nederlanders staan open voor fieldmarketing voor goede doelen

Het percentage Nederlanders dat openstaat voor fieldmarketing door een commerciële organisatie is gelijk gebleven aan 2022, voor goede doelen is deze groep significant gegroeid. Dit blijkt uit de DDMA Fieldmarketing Monitor 2024, een consumentenonderzoek van branchevereniging DDMA.

Marketing

Reclamebedrijf ShowHeroes maakt kijkersgedrag zichtbaar

De specialist in online videoreclame ShowHeroes boort een nieuwe databron aan waarmee zaken als kijktijd, betrokkenheid, interacties en advertentiepositie voor connected TV zichtbaar worden.

Marketing

Flik Flak gaat TikTok campagnes voor Leen Bakker ontwikkelen

Flik Flak, het TikTok-marketingbureau uit Amsterdam, heeft een samenwerking aangekondigd met Leen Bakker. Men gaat de TikTok-strategie van Leen Bakker verder ontwikkelen en uitvoeren.

Social

Marktvorser CPS GfK wordt YouGov

Tien maanden na de overname door YouGov, heeft marktvorser Consumer Panel Services (CPS GfK) zijn nieuwe naam bekendgemaakt. De naam wordt gewoon YouGov.

Met deze rebranding neemt GfK niet alleen de merkvisuals van YouGov over, maar starten ze samen een ‘gedurfde nieuwe toekomst’. De hele organisatie wordt onder de loep genomen om de expertise, de waarden en de doelstellingen van beide organisaties op elkaar af te stemmen en om een samenhangende merkstrategie te ontwikkelen, een nieuwe positie in te nemen en een nieuwe berichtgevingsaanpak uit te werken.

‘Nu CPS GfK en haar rijke gedragsgegevens een onderdeel zijn geworden van YouGov is het van belang om te benadrukken wat wij eigenlijk te bieden hebben, namelijk het reële karakter van ons onderzoek. Dat is een ware transformatie voor YouGov in zijn geheel.

In het kader van de rebranding worden alle merkactiva en kanalen van CPS GfK afgestemd op die van YouGov. De communicatie met klanten en leden is al overgegaan op YouGov en eind november zullen de sociale kanalen en de website van CPS GfK worden opgeheven.

Op 3 december presenteert YouGov nieuwe gegevens ter gelegenheid van het Behaviour Change Fall 2024 webinar, een populair tweejaarlijks evenement van CPS GfK waarbij exclusieve inzichten worden gepresenteerd uit het meest recente onderzoek naar het winkelgedrag. Dit is de eerste keer dat in het openbaar de gezamenlijke gegevens van YouGov en CPS GfK zullen worden gepresenteerd aan een Europees publiek.

Online marketing

[DDMO ’24] Deep Dive 2: Soft skills belangrijk in datagedreven marketingsector

Door de krappe arbeidsmarkt en snelle technologische ontwikkelingen worden soft skills relevanter gevonden dan hard skills.

Marketing

Doe mee aan het salarisonderzoek voor de Nederlandse online industrie

Wil jij weten hoe jouw salaris zich verhoudt tot dat van je vakgenoten? Doe dan mee aan het salarisonderzoek voor de Nederlandse online industrie. Dat kost je nog geen tien minuten en levert je een interessante benchmark op.

E-commerce

De toekomst van de marketeer: van analist naar creatief strategist

Naarmate kunstmatige intelligentie (AI) steeds verder doorbreekt in verschillende sectoren, staat ook de marketingwereld voor een transformatie. In deze talk […]

Marketing