More stories

Vlaamse bureaus KIXX en Like a Virgin bundelen de krachten

Sales-, marketing- en communicatiebureaus KIXX uit Brugge en Like a Virgin uit Kortrijk vormen vanaf 1 november 2024 één groep. Beide bureaus kiezen voor een geïntegreerde toekomst om klanten nog beter te kunnen bedienen.

Digital Agencies
Premium

‘Bereikbaarheid blijft pijnpunt bij energiebedrijven’

De bereikbaarheid van energiebedrijven blijft teleurstellend. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Consumenten moeten vaak lang wachten voor ze geholpen worden. En de contactmogelijkheden bij Essent, Energiedirect, HEM Energie en Oxxio zijn veel te beperkt.

Customer Service

Grip op je marketingresultaten: track zelf en haal het maximale uit je online marketingdata

Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.

Analytics
Premium

‘Marketeers schrikken van datums Black Friday en Sinterklaas’

“Marketingmanagers werken altijd met kalenders. Weinigen denken echter na over wat ze dit jaar met Black Friday en Sinterklaas moeten”, vertelt Willem Waardenburg. “Die vallen namelijk bijna samen.”

Online marketing

VIA presenteert nieuwe bestuursleden

Brancheplatform VIA heeft vier nieuwe bestuursleden aangekondigd die tijdens de ALV op 20 november 2024 aan de leden gepresenteerd worden. De vernieuwing is het gevolg van het aankomende vertrek van de bestuursleden Diana van Roest, Gijs de Bruijn, Joris Lak en Renee van den Oetelaar, die ruim drie jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Online advertising
Premium

DPG Media verlaat open advertentiemarkt, weg van Big Tech

Vanaf 1 november stopt DPG Media met het aanbieden van advertentieruimte in de apps van haar nieuws- en magazinetitels via de open markt. Advertenties in de apps van o.a. NU.nl, AD, de Volkskrant, Libelle en Margriet zijn alleen nog in te kopen via directe inkoop, private deals of via DPG Media’s eigen advertentieplatform Ad Manager.

Online advertising
Premium

Nep-advertenties waarin BN’ers worden misbruikt nu vooral op Instagram

Uit onderzoek van Radar blijkt dat Instagram nauwelijks actie onderneemt tegen nep-advertenties waarin bekende Nederlanders zonder hun toestemming worden gebruikt. In zeven weken tijd rapporteerde Radar 91 misleidende advertenties. Slechts 11 procent werd door Instagram verwijderd.

Online advertising

Van ‘exclusion’ naar ‘inclusion’: benut het volledige potentieel van YouTube-campagnes

In ons streven om merken ‘veilig’ te laten adverteren, hebben we onnodige barrières opgeworpen. In feite hebben we zo meer uitsluiting gecreëerd.

Online advertising

Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie



Server-side tracking: iedereen weet wel dat het handig is om adblockers te omzeilen en first-party cookies te laden. Maar dat is slechts het begin.

Data

FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl genomineerd voor de DDMA Customer Data Awards 2024

De genomineerden voor de DDMA Customer Data Awards zijn bekend. In de categorie Innovation strijden FrieslandCampina Professional, Intergamma, Rituals en viaBOVAG.nl om de winst. De categorie Data Transformation wordt niet uitgereikt.

Analytics

Happy Horizon neemt Iconic Studios over

Happy Horizon zet een strategische stap met de overname van Iconic Studios, een bureau dat zijn specialisatie in PR, events en influencer marketing bij de groep inbrengt.

Marketing

Nieuwe commercieel directeur bij team5pm

Martine Kevelham, de voormalig directeur Verkoop van Incubeta, is aangesteld om team5pm naar de volgende fase van commerciële groei te leiden.

Digital Agencies

Publicis realiseert organische groei van 5,8 procent

Publicis had naar eigen zeggen een zeer druk en zeer sterk kwartaal, met een organische groei van +5,8 procent.

Digital Agencies
Premium

Nieuw digitaal marketingbureau hunkert naar de jaren negentig

Glenn Wessels, Jotham Marco, Rian de Boer, Rutger Groot en Tabby Fijma hebben Digital Rockstars opgericht, een nieuw digitaal marketingbureau, dat zich wil richten op branding, creatie en online marketingcampagnes, De naam is een grote knipoog naar de jaren negentig – een tijd waarin marketing speels, gewaagd en opvallend was.

Digital Agencies

Akkoord over driejarige cao voor callcenter-medewerkers

Zo’n 30.000 werknemers bij de facilitaire contactcenters (callcenters) hebben zicht op een nieuwe cao. Vakbonden en werkgevers hebben hierover een akkoord bereikt.

Customer Service