More stories

[DDMO ’24] Deep Dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid blijft uitdaging voor marketingorganisaties

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het […]

Data

Nu live op Emerce TV: Up to date over Digital Marketing

Negen video-interviews met vakspecialisten uit de digitale marketingbranche, te bekijken wanneer je zelf wilt. Dat is hoe de jongste ‘season drop’ op Emerce TV over online marketing eruit ziet.

Marketing

Seizoensproducten het hele jaar relevant met AI en influencermarketing

Dylan van der Heij neemt je in zijn video mee in de dynamiek van het verkopen van fashion items binnen […]

Marketing

[Emerce TV] ‘Investeer je Google-budget in eigen contentproducties’

“Het is niet goedkoop, maar het levert wel op”, vertelt Peter van Wijnaerde van Teamleader. In plaats van zakken reclamegeld naar Meta, Google en LinkedIn te brengen, investeren ze in eigen contentproducties.

Online marketing

We Are Era koopt specialist influencermarketing

We Are Era, een pan-Europees mediabedrijf in de makerseconomie, neemt voor zijn Duitse markt het digitale bureau Social Match over.

Marketing

University of Groningen, Data & Insights Network, NIMA en DDMA slaan handen ineen voor nieuwe marketingopleiding ‘Marketing Impact met Data en AI’

University of Groningen Business School (UGBS), NIMA Beroepsvereniging en brancheorganisaties DDMA en Data & Insights Network (D&IN) slaan handen ineen voor een nieuwe opleiding: ‘Marketing Impact met Data en AI’. De opleiding speelt in op de groeiende behoefte aan professionals die data en AI strategisch kunnen inzetten voor marketingdoeleinden in een landschap dat onderhevig is aan snelle technologische verandering.

Online advertising

Rijkswaterstaat en Publicis Groupe verlengen samenwerking op alle arbeidsmarktactiviteiten

Rijkswaterstaat en Publicis Groupe verlengen partnership op alle arbeidsmarktactiviteiten

Digital Agencies

Eva Holtkamp start als Managing Director Media bij Publicis Nederland

Eva Holtkamp is benoemd tot Managing Director Media voor Publicis Nederland.

Digital Agencies

Data-Driven Marketing Onderzoek 2024: AI legt kernprobleem met datakwaliteit bloot

Ondanks alle technologische ontwikkelingen, vormen de mensen en het organiserend en lerend vermogen van organisaties vooralsnog de grootste uitdagingen bij […]

Marketing
Premium

‘Datakwaliteit nog steeds grote uitdaging marketeers’

Datakwaliteit is nog steeds een van de grootste uitdagingen in datagedreven marketing. Het vormt een belemmerende factor bij het gebruik van complexere AI-toepassingen en legt daarmee een fundamenteel probleem bloot.

Online marketing

Eye-Able kiest voor Pink Marketing om ‘accessibility’

Pink Marketing is het nieuwe mediabureau van Eye-Able, dat organisaties een platform biedt dat helpt bij het voldoen aan eisen rondom digitale toegankelijkheid.

Marketing

Snakeware lanceert platform voor zoek- en boeksites recreatiesector

Snakeware brengt na anderhalf jaar bouwen platform uit waarmee organisaties uit de recreatiesector hoogwaardige brandingsites kunnen maken, met behoud van hun eigen zoek- en boekfuncties.

Travel

Hoe AI zou kunnen helpen Black Friday-records (opnieuw) te verbreken

In 2023 leverde Black Friday in Nederland een recordomzet van 366 miljoen euro op. Dit jaar worden er, vanwege AI, waarschijnlijk opnieuw records verbroken.

Online advertising

Nominaties Dutch Search Awards 2024 bekendgemaakt

De shortlist van de Dutch Search Awards 2024 is vandaag bekendgemaakt door de vakjury. Vanaf nu is duidelijk welke agencies en merken in de running zijn voor een award tijdens de Dutch Search Awards-ceremonie op 6 december 2024 in DeFabrique, Maarssen.

Search