More stories

Boete voor Coolblue voor het ongevraagd gebruiken van cookies

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft een boete van 40.000 euro opgelegd aan Coolblue voor het onrechtmatig verwerken van persoonsgegevens in 2020. Het bedrijf verzamelde destijds via cookies persoonsgegevens van bezoekers van de webshop, zonder dat die daar expliciet mee akkoord waren gegaan. Coolblue ging er automatisch van uit dat bezoekers ermee instemden.

Online marketing
Premium

Certificering influencers sluit jaar af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Certificering influencers sluit jaar succesvol af met ruim 2000 influencers en bol als nieuwe partner

Influencer marketing

bunq lanceert loyaliteitsprogramma

bunq lanceert bunq Points, een eigen loyaliteitsprogramma om gebruikers te belonen voor het dagelijks gebruik van hun bunq-rekening. Voor iedere uitgegeven euro ontvangen bunq-gebruikers met een bunq Core, bunq Pro of bunq Elite abonnement gratis punten. Die kunnen ze vervolgens omwisselen voor exclusieve aanbiedingen bij partners zoals Tiqets.

Customer Loyalty
Premium

Snap trekt reclameprogramma contentmakers strakker

Snapchat voegt de reclameprogramma’s in Snapchats Spotlight en Stories samen.

Contentmarketing
Premium

Reclamebestedingen Black Friday en Cyber Monday 2024 opnieuw hoog

De advertentiemarkt breekt rondom Black Friday en Cyber Monday ook dit jaar records. Uit een analyse van Adfact blijkt dat in de periode van week 42 tot en met week 49 ruim 69,1 miljoen euro aan bruto mediabestedingen is geïnvesteerd. Vooral in week 48, waarin Black Friday valt, zien we een piek met 31,6 miljoen euro aan mediabestedingen.

Online advertising

AI & digital agencies: media en performance onder druk, resultaatgerichte prijsmodellen in opkomst

Door de invloed van kunstmatige intelligentie (AI) zullen bureaus  steeds vaker van urenmodellen overstappen naar resultaatgerichte prijsmodellen. Dat is één van de conclusies uit onderzoek naar de impact van AI op digital agencies dat Emerce vandaag publiceert.

Marketing

Emerce Rapport – De invloed van AI op Digital Agencies

Kunstmatige intelligentie (AI) heeft de afgelopen jaren de werkprocessen bij digital agencies én hun klanten veranderd. In zulke mate dat […]

Marketing

Nieuwe Ksa-campagne: Pak je leven weer op, neem een gokstop

De Kansspelautoriteit (Ksa) is een nieuwe bewustwordingscampagne gestart om aandacht te vragen voor de gokstop. Met de campagne ‘Pak je leven weer op, neem een gokstop’ willen wij als toezichthouder de aandacht voor de risico’s van gokken vergroten en het Cruksregister meer bekendheid geven.

Online marketing

Topman Publicis verkneukelt zich om fusie Omnicom-IPG

Topman Arthur Sadoun van reclamegigant Publicis kan niet wachten op het samengaan van zijn concurrenten Omnicom en IPG.

Marketing
Premium

Verzet tegen Amerikaanse click-to-cancel-regels

Het Interactive Advertising Bureau, lobbyisten uit de kabelindustrie en andere belanghebbenden in de VS willen de nieuwe click-to-cancel-regels van de Federal Trade Commission blokkeren. Daarmee wordt het voor consumenten gemakkelijker om abonnementen op kranten, sportscholen, retailers en andere bedrijven te beëindigen.

Customer Experience

Datakwaliteit verbeteren met data governance

Eerder schreef Emerce over de resultaten van het jaarlijkse Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) door de DDMA. Eén van de belangrijkste […]

Data

Creators veranderen marketing: maak een succes van influencer samenwerkingen

Lees in deze whitepaper van Bazaarvoice hoe merken succesvol kunnen samenwerken met content creators.

Marketing

[Emerce TV] : ‘De term CRO verdwijnt langzamerhand’

Conversie-optimalisatie, of in jargon: CRO, hoort binnen een organisatie niet bij een kleine groep te liggen. Iedereen van boven tot onderen moet bezig zijn met procesverbetering.

Marketing

Nieuwe website? Zo voorkom je conversieverlies bij de overgang

Een volledige herontwerp van een website kan nodig zijn, maar brengt conversierisico’s mee, vooral omdat klanten gewend zijn aan de bestaande structuur.

Web-design

Rituals’ contentinnovatie: van contentexplosie tot slimme automatisering

In deze video zie je hoe Rituals hun snelle digitale groei heeft beheerd, wat resulteerde in een aanzienlijke ‘contentexplosie’ door […]

Marketing