More stories

Moderne marketing is lui geworden: 2025, het jaar om de creatieve impact terug te vinden

Dit is een uitnodiging om ons vakgebied nieuw leven in te blazen. Creëren we impact, of blijven we in drieletterige jargon kletsen?

Marketing

Merkbekendheid verzilveren in commercieel succes met programmatic

In deze video bespreken Frank Beke en Niek Oerlemans de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van […]

Marketing

Clear Channel vergroot netwerk met Nijmegen

Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.

Online advertising

Bingewatchen met reclame: wat betekenen Netflix-ads voor de toekomst?

Hoewel adverteren op Netflix in Nederland binnenkort pas mogelijk wordt, is het in veel landen al een succes.

Online advertising

Digitale marketing bij KLM: de evolutie en integratie van AI

In deze video vertelt Kevin Duijndam hoe KLM Royal Dutch Airlines de uitdagingen van de COVID-19-pandemie aanpakte en hoe deze […]

Marketing

Hunkemöller brengt digitale marketing en retail samen

In deze video geeft Tom Cornelisse een openhartige kijk op de digitale marketingstrategie van Hunkemöller, een wereldwijd merk met 900 […]

Marketing

(Emerce TV): Hoe Vandemoortele zijn naamsbekendheid vergroot

Een samenwerking van voedingsbedrijf VanMoortele met De Nieuwe Zaak heeft geleid tot een verbetering van veertig procent in conversies. Frank Beke en Niek Oerlemans bespreken bij Emerce TV de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van een traditionele naar een digitale organisatie.

Programmatic

(Emerce TV) AI om reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken

KLM wil het potentieel van AI verder verkennen, niet alleen vanwege de innovatie, maar ook om zinvolle en positieve effecten voor klanten te creëren en reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken. Dat zegt VP Digital Marketing Kevin Duijndam bij Emerce TV.

Artificial Intelligence

(Emerce TV): Rijksmuseum wil de plezierbelever inspireren

Het Rijksmuseum vertelt het verhaal van 800 jaar Nederlandse geschiedenis. De wens (en de uitdaging): een bredere groep bereiken. Over deze campagne spreken we in Emerce TV met Nanet Beumer, hoofd digital, marketing en campagnes bij het Rijksmuseum.

Marketing

(Emerce TV): ‘We proberen de intentie van de klant te achterhalen’

‘We proberen de klant steeds beter te profileren.’ Dat zegt Tom Cornelisse in Emerce TV. Drie jaar geleden begon hij als Performance Marketing Manager bij Hunkemöller, waar hij de strategieën voor het aantrekken van verkeer naar de webshop leidt. Samen met zijn team ontwikkelt hij innovatieve plannen om de online aanwezigheid van Hunkemöller naar een hoger niveau te tillen.

Retail

[Emerce TV] ‘Markt en consument zijn veranderd, marketing moet volgen’

Nieuwe Aziatische e-commercepartijen drijven de cpc-reclamebudgetten enorm op. Nederlandse marketeers strijden met hun peformancebudgetten om aandacht van een kleine groep. Tijd om, zo betoogt Redkiwi, om te schakelen naar merkreclame.

Marketing

[DDMO ’24] Deep Dive 1: Datakwaliteit en -beschikbaarheid blijft uitdaging voor marketingorganisaties

De beschikbaarheid, kwaliteit en toepassing van data blijft nog vaak onbenut binnen de marketingsector in Nederland. Dit blijkt uit het […]

Data

Nu live op Emerce TV: Up to date over Digital Marketing

Negen video-interviews met vakspecialisten uit de digitale marketingbranche, te bekijken wanneer je zelf wilt. Dat is hoe de jongste ‘season drop’ op Emerce TV over online marketing eruit ziet.

Marketing

Seizoensproducten het hele jaar relevant met AI en influencermarketing

Dylan van der Heij neemt je in zijn video mee in de dynamiek van het verkopen van fashion items binnen […]

Marketing