MediaMarkt richt internationale ‘digital experience’-hub op in Nederland
Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.
Nederland wordt het internationale hoofdkwartier voor de internationale digitale groeiactiviteiten van MediaMarkt.
Generatieve AI gaat een belangrijke rol spelen bij marketing automation. Zegt Martech-expert Frans Riemersma bij Emerce TV. ‘HubSpot heeft een chatbot ontwikkeld die voor jou belangrijke leads selecteert en gerichte gepersonaliseerde teksten schrijf. Marketing automation wordt straks een interaqctieve bezigheid.’
De Out of Home-markt (OOH) is in het derde kwartaal 10 procent gegroeid ten opzichte van hetzelfde kwartaal een jaar geleden. De omzet kwam uit op ruim 70 miljoen euro tegen 64 miljoen een jaar eerder.
Rabobank wil nieuwe technologie zodanig inzetten dat AI automatisch de juist uitingen genereert voor een gegeven gebruiker of gebruikersgroep.
Googles omzet uit reclame-activiteiten groeide niet eerder zo langzaam als nu, nog maar nét tien procent. Daar staat tegenover dat nieuwe business met dertig of meer procenten groeit.
Merken die groeien in de huidige markt doen dat niet door toeval, maar door strategische datagedreven beslissingen die hen onderscheiden […]
Het Haarlemse MIBTL Media breidt het managementteam uit. Met de toevoeging van Raymond Bloem als Creative Director en Ivo de Beurs als Account Director, zet MIBTL Media naar eigen zeggen een ‘belangrijke stap in haar missie om merken te versterken en bureaus te versnellen’.
Performance Max is een potentieel krachtig middel om campagnes efficiënt te regelen. Daarvoor moet je een aantal zaken wel zorgvuldig regelen.
Whatsapp heeft een ‘korte’ reclamefilm uitgebracht met een hoofdrol voor F1-coureur Lewis Hamilton.
De audioreclamemarkt bereikt een nieuwe mijlpaal. Adverteerders investeerden in het derde kwartaal 50,1 miljoen euro in audioreclame. Dit is een stijging van 1,8 miljoen euro (+3,7%) ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, zo blijkt uit de nieuwste Audify-publicatie over de audioreclamebestedingen.
Sales-, marketing- en communicatiebureaus KIXX uit Brugge en Like a Virgin uit Kortrijk vormen vanaf 1 november 2024 één groep. Beide bureaus kiezen voor een geïntegreerde toekomst om klanten nog beter te kunnen bedienen.
De bereikbaarheid van energiebedrijven blijft teleurstellend. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. Consumenten moeten vaak lang wachten voor ze geholpen worden. En de contactmogelijkheden bij Essent, Energiedirect, HEM Energie en Oxxio zijn veel te beperkt.
Campagneresultaten meten is steeds lastiger. Door meer zelf te ‘tracken’ (met UTM-tracking) houd je controle en ben je minder afhankelijk van techgiganten.
“Marketingmanagers werken altijd met kalenders. Weinigen denken echter na over wat ze dit jaar met Black Friday en Sinterklaas moeten”, vertelt Willem Waardenburg. “Die vallen namelijk bijna samen.”
Brancheplatform VIA heeft vier nieuwe bestuursleden aangekondigd die tijdens de ALV op 20 november 2024 aan de leden gepresenteerd worden. De vernieuwing is het gevolg van het aankomende vertrek van de bestuursleden Diana van Roest, Gijs de Bruijn, Joris Lak en Renee van den Oetelaar, die ruim drie jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.