More stories

EDAY: De toekomst van online analytics

Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.

Analytics

PLUS Retail Media start met Self-Service Platform voor Sponsored Products

PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.

Retailmedia
Premium

Online campagnes leveren meer nieuwe klanten op dan bestaande

Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.

Online advertising
Premium

Miljardentoezegging Amerikaanse adverteerders aan Amazon-video

Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.

Marketing
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing

Meer impact met branding: Hoe je het rendement van branding campagnes aantoont

Recent onderzoek van Nielsen laat zien dat veel CMO’s en marketingmanagers onder druk staan om voor al hun campagnes aantoonbare […]

Marketing

Advies: ’Verplichte registratie kidfluencers bij Arbeidsinspectie’

Staatssecretaris Jurgen Nobel van Participatie en Integratie wordt aangeraden om kidfluencing en optreden van kinderen in familievlogs aan banden te leggen.

Influencer marketing

EDAY: Creatie van een ‘cutting edge’ marketinglandschap

Marlous Been van Odido en en Stan Dorgelo bespreken op EDAY de initiële uitdagingen en de gekozen aanpak bij het benutten van AI-mogelijkheden die de grenzen van marketing steeds verder verleggen. Data is van cruciaal belang voor AI, maar ondanks aanzienlijke investeringen en inspanningen om datasiloversnippering binnen bedrijven te doorbreken, blijven de resultaten vaak achter bij de verwachtingen.

Artificial Intelligence
Premium

Amazon Ads lanceert een nieuwe AI-videogenerator

De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.

Online advertising
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

E-mailmarketing: tijd om verder te kijken dan de boodschap

“Doe wat ik zeg, niet wat ik doe” is een perfect gezegde voor de huidige staat van e-mailmarketing. Marketeers die […]

E-mailmarketing
Premium

‘Retailmedia onvolwassen, mist standaarden en attributie’

Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.

Online advertising

EDAY: De opkomst van AI-influencers: een vage grens tussen realiteit en fictie

Trendwatcher Sander Duivestein vertelt op EDAY over AI-influencers op sociale media platforms. Deze digitale creaties, vaak opvallend realistisch, nemen snel de online wereld over.

Influencer marketing

Google wint rechtszaak over Europese boete van 1,5 miljard euro

Google is erin geslaagd om een antitrustboete van 1,5 miljard dollar van tafel te krijgen die de Europese Unie in maart 2019 had opgelegd. De boete werd uitgedeeld voor het hinderen van concurrentie op de advertentiemarkt.

Online advertising