EDAY: De toekomst van online analytics
Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.
Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.
PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.
Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.
Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.
TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.
Recent onderzoek van Nielsen laat zien dat veel CMO’s en marketingmanagers onder druk staan om voor al hun campagnes aantoonbare […]
Staatssecretaris Jurgen Nobel van Participatie en Integratie wordt aangeraden om kidfluencing en optreden van kinderen in familievlogs aan banden te leggen.
Marlous Been van Odido en en Stan Dorgelo bespreken op EDAY de initiële uitdagingen en de gekozen aanpak bij het benutten van AI-mogelijkheden die de grenzen van marketing steeds verder verleggen. Data is van cruciaal belang voor AI, maar ondanks aanzienlijke investeringen en inspanningen om datasiloversnippering binnen bedrijven te doorbreken, blijven de resultaten vaak achter bij de verwachtingen.
De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.
De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.
Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.
“Doe wat ik zeg, niet wat ik doe” is een perfect gezegde voor de huidige staat van e-mailmarketing. Marketeers die […]
Duitse marketeers en reclamespecialisten zien in retailmedia een vorm van digitale reclame die onmisbaar wordt. Dan moet er wel eerst stappen naar volwassenheid worden gezet.
Trendwatcher Sander Duivestein vertelt op EDAY over AI-influencers op sociale media platforms. Deze digitale creaties, vaak opvallend realistisch, nemen snel de online wereld over.
Google is erin geslaagd om een antitrustboete van 1,5 miljard dollar van tafel te krijgen die de Europese Unie in maart 2019 had opgelegd. De boete werd uitgedeeld voor het hinderen van concurrentie op de advertentiemarkt.