More stories

Zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap

Ik deel je mijn visie voor langetermijngroei met zes nieuwe ontwikkelingen in het SEO landschap.

SEO
Premium

Bestedingen mondiale reclamemarkt in 2024 naar 1.000+ miljard

De uitgaven op de internationale reclamemarkt groeien dit jaar met 9,5 procent tot iets boven de duizend miljard dollar. Over vijf jaar pakken pure-players 77 procent van alle budgetten.

Marketing

Van dataspaghetti naar duurzaamheid: mensgerichte datagestuurde oplossingen

Professionele user interfaces worden vaak enorm ondergewaardeerd. fresk.digital richt zich specifiek op het bieden van de digitale tools die professionals […]

Innovatie
Premium

‘Omnicom Group wil Interpublic Group overnemen’

Omnicom Group is in vergevorderde gesprekken om concurrent Interpublic Group te kopen. Wanneer de overname doorgaat, ontstaat ’s werelds grootste bureaugroep voor marketing en communicatie.

Marketing
Premium

‘Google onder vuur, zoekgedrag verandert’

De hoogtijdagen van Google als dé informatieverschaffer zijn voorbij. De zoekmachine ondervindt concurrentie van AI-tools en social media.

Search
Premium

Nielsen doet crossmediale campagnemeting voor TikTok

Nielsen is van plan de prestaties van TikTok-advertenties te meten op alle soorten schermen, inclusief mobiele apparaten en lineaire tv.

Marketing

AI in Digital Advertising: kosten besparen en creaties lokaliseren

Ook de wereld van digital advertising verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren […]

Marketing

Toegankelijkheid betekent gewoon business as usual

De Accessibility Act van 2025 voelt als een ‘moetje’, terwijl toegankelijkheid ook een mooie manier is om je business te vergroten.

Marketing
Premium

De snelle opkomst van Picnic: van veelbelovende startup tot marktleider

In deze video deelt Daniel Gebler inzichten over hoe Picnic een van de snelstgroeiende bedrijven in zijn vakgebied is geworden. […]

Marketing

(Emerce TV): ‘AI nu al onmisbaar bij performance marketing’

Ook de wereld van digitaal adverteren verandert razendsnel door de opkomst van AI. Of het nu gaat om het creëren van gepersonaliseerde advertenties of het lokaliseren van je boodschap, AI biedt enorme kansen. Zegt Tim Sommer, Country Manager Netherlands & Nordics bij Taboola, bij Emerce TV.

Conversie

OpenAI overweegt advertenties in ChatGPT

OpenAI overweegt advertenties te tonen in ChatGPT. Dat zegt de financieel directeur van het bedrijf. Concreet zijn die plannen nog niet.

Online advertising

IAB Europe publiceert 1.0-standaard in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert de eerste versie van standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Marco Louwerens sluit aan bij Southfields als Head of Content

Creative

‘Ipsos geinteresseerd in Kantar Media’

Het in Parijs gevestigde marktonderzoeksbureau Ipsos is in gesprek over een mogelijke overname van Kantar Media, die zijn diensten in 60 landen aanbiedt.

Digital Agencies

[DDMO ’24] Deep Dive 3: Nog geen brede toepassing van AI binnen de marketingsector

Ondanks dat iedereen het over AI heeft, laat het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2024 zien dat AI nog niet breed […]

Artificial Intelligence