More stories

Mediabureau ZIGT neemt MediaScience over

ZIGT neemt voor een onbekend bedrag digitaal campagnebureau MediaScience over. Voor zowel klanten van ZIGT als van MediaScience betekent dit volgens ZIGT een ‘versteviging van de dienstverlening en is er een sterkere propositie richting de markt’.

Marketing

Producthero neemt CSS platformen Comprice en Shopresult over

Producthero, premiumpartner in het Google Comparison Shopping Services partnerprogramma, neemt de Nederlandse CSS platformen Comprice en Shopresult over. Alle klanten worden naar Producthero overgeheveld.

Conversie

Dit zijn de trends en ontwikkelingen rond verpakkingen 

Verpakkingen krijgen een steeds belangrijkere rol binnen marketing. In dit artikel lees je alles over de laatste trends op dat gebied. 

Strategy

Eerste crossmediale merkcampagne voor Bastion Hotels

Om haar naamsbekendheid in Nederland te vergroten trapt Bastion Hotels het nieuwe jaar af met een crossmediale campagne. Daarbij worden voor het eerst tv, radio en online video tegelijk ingezet.

Online advertising

Mobiel marketingbudget vooral naar reclame voor merk zelf

KPN heeft in de periode januari-oktober 2019 van de vier grote mobiele merken het meeste geld besteed aan mobiele marketing: ruim 35 miljoen euro. Vodafone kwam niet verder dan ongeveer 40 procent van dit bedrag. T-Mobile en Tele2 zaten er beiden tussenin. Dat blijkt uit een inventarisatie van Telecompaper.

Mobile

‘Online opzeggen vaak moeilijk gemaakt’

Bedrijven maken het vaak te moeilijk om online accounts of abonnementen op te zeggen. Dat stelt de Consumentenbond, die het opzeggemak van 125 populaire diensten onder de loep nam.

Customer Experience

Albert Heijn lanceert opnieuw Voetbal App

Vanaf maandag 6 januari deelt Albert Heijn in alle winkels en bij online bestellingen voetbalplaatjes uit. Die kunnen worden gescand in een nieuwe Voetbal App.

Online marketing

VS neemt wet aan tegen ‘robocalls’

President Trump heeft een eerste federale wet aangenomen tegen zogeheten robocalls, telefoontjes met opgenomen marketingboodschappen. Zonder waarschuwing vooraf kunnen partijen een boete van 10.000 dollar opgelegd krijgen per gesprek.

Marketing
Premium

Infographic: 10 TikTok trends

Geen app was afgelopen jaar zo vaak in het nieuws als TikTok, toch vooral vanwege de handelsrestricties die de Amerikanen de app wilden opleggen. Intussen blijft TikTok groeien, waarmee het een belangrijk platform wordt voor merken en marketeers. Tien TikTok tips voor 2021 van het Red Website Design blog.

Influencer marketing
Premium

STER helemaal over op cookieloos adverteren

De exploitant van de publieke omroepen STER gaat op internet helemaal over op cookieloos adverteren. Afgelopen jaar, waarin de nieuwe opzet werd getest, verliep boven verwachting goed, met positieve resultaten en volgeboekte kwartalen.

Online advertising

Jubel.be eerste Belgische website die boete krijgt voor cookiebeleid

Jubel.be is eerste Belgische website die van de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit, voorheen Privacycommissie, een boete heeft gekregen vanwege onvoldoende transparant cookiebeleid.

Legal

2019: de verdwenen merken

Het was een bewogen jaar qua merkengebied. Warenhuizen vielen om, ziekenhuizen gingen failliet, motorclubs werden van de weg gehaald en voor onze boodschappen kunnen we bij steeds minder formules terecht. Richard Otto en Robbert van Loon, auteurs van het boek Verdwenen Merken, maakten onderstaande inventarisatie.

Marketing

Deze vijf merken domineren YouTube door te helpen 

Uit onderzoek blijkt dat het aantal views op YouTube, in vergelijking met 2018, in het afgelopen jaar wereldwijd is toegenomen met 26%.

Social

Zo bereid je je bedrijf optimaal voor op 2020

De peak sales-momenten voor begin 2020 zoals wintersales, Carnaval en Valentijnsdag er alweer snel aan. Hoe kun je als klein bedrijf in 2020 opboksen tegen de grote spelers?

Strategy

Responsive ads en Smart Display in de praktijk

Dit is het derde deel van een serie van drie blogartikelen over Smart Display campagnes en Responsive ads. In dit […]

Online advertising