More stories

‘Facebook groeit weer in VS’

De schandalen rond Facebook lijken alweer vergeten. Zeventig procent van de Amerikaanse bevolking van 327 miljoen mensen zit op Facebook.

Facebook

Koopjedeal.nl was grootste offline adverteerder Black Friday

Winkels en dienstverleners investeerden dit jaar 48 procent meer in niet-digitale reclamekanalen bij Black Friday. Koopjedeal.nl tastte het diepst in de buidel met twee miljoen euro, gevolgd door het Kruidvat (1,9 miljoen) en bol.com (1 miljoen euro).

Marketing

Dynamic video in 2020: De vier voordelen van een Smart Creative Platform

De markt van digitale videoproductie groeit snel en er wordt verwacht dat de totale marktomvang in 2020 ongeveer 130 miljard zal bedragen. Deze markt is de afgelopen vijf jaar elk jaar met tien procent gegroeid. De drie belangrijkste redenen voor deze snelle groei zijn het continu groeiende aanbod van video content, de strijd om de aandacht van de consument en bewijsdrang van marketeers om hun doelstellingen te behalen.

Marketing

Traditionele reclamebestedingen rond Black Friday sterk gestegen

Nederlandse adverteerders haakten ook dit jaar weer massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde 23,5 miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd. Dat is ruim 7,5 miljoen euro meer dan in 2018.

Online advertising

DDMA: Datagedreven cultuur raakt steeds meer in zwang, maar blijft uitdaging

Steeds meer bedrijven nemen beslissingen op basis van data. Het realiseren van een datagedreven cultuur blijft echter nog steeds een grote uitdaging. De nieuwe privacywet AVG vormt daarbij geen belemmering, zo blijkt uit het Data Driven Marketing Onderzoek 2019 van branchevereniging DDMA, waarvoor 170 Nederlandse organisaties zijn ondervraagd.

Analytics

Kansen van conversational commerce nog niet voor alle marketeers helder

Conversational commerce gaat in de toekomst een steeds grotere rol spelen in klantenservice én in sales, zo bleek tijdens Emerce Engage.

Strategy

Web push notificaties do’s en don’ts

Chrome en Firefox hebben onlangs aangekondigd dat zij wijzigingen aanbrengen in de verzoeken van toestemming voor push notificaties via de browser.

Marketing automation

Zo vind je de juiste balans in schaal en nauwkeurigheid bij verrijking van klantprofielen

Wanneer het over profielverrijking van je klanten gaat, wordt de werkelijkheid voor marketeers gekenmerkt door gebroken beloften.

Customer Engagement

Hoe je met storytelling de perfecte kandidaat verleidt

Binnen recruitment zien we de laatste tijd steeds meer een verschuiving van schreeuwende oneliners naar pakkende storytelling.

Recruitment

Ook de B2B klant wil maar één ding: meer tijd

In de consumentenmarkt eist de klant een snelle en naadloze ervaring en blijft je in ruil daarvoor trouw. Waarom doen we dit nog niet in B2B?

Customer Experience

Royal FloraHolland zet WhatsApp in als servicekanaal

Bloemenveiling Royal FloraHolland zet WhatsApp in als volwaardig servicekanaal voor haar klanten. Kwekers en kopers kunnen het Contact Center van Royal Floraholland ‘appen’ waar en wanneer het hen uitkomt.

Customer Service
Premium

Digitale reclame groeide 11 procent in het eerste halfjaar naar 1,1 miljard euro

In het eerste halfjaar van 2019 zijn de uitgaven aan digitale advertenties wederom flink gestegen. Deze groeiden met 12 procent naar bijna 1,1 miljard euro. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse Online Ad Spend Study, die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland.

Online advertising

Van operationeel tot strategisch: drie sets social media KPI’s

Zeg marketing / communicatie manager, heb je grip op je social media kanalen? En hoe zorg je daarbij dat je niet in de data verdrinkt? Zo werkt het.

Strategy

Facebook sleept advertentiefraudeurs voor de rechter

Facebook heeft in de VS een bedrijf uit Hong Kong voor de rechter gesleept dat via malware Facebook advertentie accounts kaapte. Het desbetreffende bedrijf heet ILikeAd Media en is van Chen Xiao Cong en Huang Tao.

Marketing

Online beïnvloeding: dit mag wel en niet volgens de ACM

Waar ligt de grens tussen beïnvloeding en misleiding? Voor organisaties is dit soms lastig te beoordelen.

Legal