More stories

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising
Premium

Onderzoek naar digitale bureaus in Nederland gestart

Managed hostingprovider True is in samenwerking met branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) en online uitgeverij IDG een onderzoek gestart naar de huidige staat van digitale bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Het Concertgebouw: moderne marketing voor een klassiek instituut

In het Concertgebouw is het allang niet meer alleen klassiek wat de klok slaat. Hoe een oud gebouw en moderne marketing automation elkaar ontmoeten.

Marketing automation

Waarom Reddit je volgende social media advertentiekanaal moet worden

Reddit blijft groeien, zo werd recentelijk bekend. Het forum streefde dit jaar de concurrent Twitter voorbij met 430 miljoen gebruikers […]

Social

Eerste Kamer: tv-reclame voor online gokken na 21.00 uur

De Eerste Kamer heeft zoals verwacht vandaag gestemd voor een motie om reclame voor online gokken op televisie niet toe te staan tussen 6.00 en 21.00 uur.

Online advertising

Ocean neemt digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over

Ocean neemt de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4).

Marketing

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen […]

Analytics

IAB Nederland vervangt bestuur

IAB Nederland, de onafhankelijke branchevereniging voor digitaal adverteren en marketinginnovatie, heeft vijf nieuwe bestuursleden aangewezen. Dit mede in verband met het vertrek van de bestuursleden Laurens van der Heijden (DPG media) en Mascha Driessen (Microsoft), die ruim zes jaar actief een bijdrage aan het bestuur hebben geleverd.

Online advertising

‘Overname Sanoma mag niet leiden tot ongefundeerde prijsstijgingen’

De overname van Sanoma door DPG is volgens de Bond van Adverteerders een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap. Maar de consolidatie mag volgens bvA niet leiden tot onevenredige prijsstijging van de nationale mediaruimte. Merken kunnen dan juist gedwongen worden uit te wijken naar buitenlandse aanbieders.

Online advertising

Merkle & Europcar winnaar van de Grote Prijs Dutch Search Awards

De casus van Merkle en Europcar heeft dit jaar de grote prijs van gewonnen bij de vierde editie van de Dutch Search Awards. Die werden gisterenavond in DeFabrique te Utrecht uitgereikt. Hostess Shelly Sterk overhandigde de onderscheidingen voor de beste bureaus, merken en professionals.

Search
Premium

Intracto: We staan nog maar in de startblokken in Nederland

Intracto bouwt in België en Nederland een full service digitaal bureau en hoopt dat op termijn ook in enkele andere landen te doen. In Nederland is het bedrijf nog lang niet klaar.

Digital Agencies

‘Mindere groei voor advertentiemarkten’

Mediabedrijven GroupM, Zenith en Magna verwachten dat de advertentiemarkt in 2020 minder snel zal groeien als gevolg van afzwakkende economie. Niet meegerekend zijn de campagnes rond de Amerikaanse verkiezingen.

Online advertising

Testresultaten koppelen aan customer-journeys

Hoe koppel je ’The big picture’ aan al je testresultaten met het Mental-journey Model? Hoe voorkom je dat testresultaten verloren raken tussen alle andere learnings van testen die je hebt gedaan?

Customer Experience

Waarom publicatie van merkgerelateerde antwoorden belangrijk zou moeten zijn voor jouw merk

In het afgelopen decennium hebben we een verschuiving gezien in het zoekgedrag van consumenten. Het hele zoekecosysteem is spraakzamer geworden dankzij de introductie van natural language processing (NLP) en de opkomst van stemassistenten en chatbots. De klantreis begint steeds vaker met een specifieke vraag. Consumenten zijn in de afgelopen jaren getraind in het stellen van specifieke vragen en maken hier gebruik van tijdens de klantreis. Zij vertrouwen erop dat het zoekecosysteem hun voorziet van het juiste antwoord. Maar zijn deze antwoorden wel zo betrouwbaar? En hoe ga je om met contentfarms die willen profiteren van klikken of een advertentie voor de beste concurrent van het bedrijf?

B2B Digital

Zo start je met Responsive Display ads & Smart Display

In deel één van deze blogreeks gingen we in op het verschil van Smart Display campagnes en reguliere display campagnes. In […]

Online advertising