More stories

AP en RvA werken samen aan goedkeuring AVG-certificaten

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) en de Raad voor Accreditatie (RvA) gaan samen zorgen voor de goedkeuring van zogenoemde AVG-certificaten. Zij hebben daartoe een informatieprotocol ondertekend. Met een AVG-certificaat kan de verwerker van persoonsgegevens aantonen dat zijn product, proces of dienst aan de eisen uit de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) voldoet.

Privacy

Dit zijn de veertien contentmarketingtrends van 2020

Op het gebied van contentmarketing gaat in 2020 weer veel veranderen, maar zonder welke zaken kan jij echt niet volgend jaar? Een gidstocht langs de veertien belangrijkste contentmarketingtrends voor 2020.

Contentmarketing

Purpose marketing: vloek of zegen?

In de corporate identiteit – Wie zijn we? Wat willen we? en Wat kunnen we? – krijgt maatschappelijk verantwoord ondernemen een steeds prominentere rol.

Online marketing

Zo bereik je meer impact met rijke advertentievormen

Als je als marketeer out of the box durft te denken zijn de mogelijkheden om rich media in te zetten voor je advertentiecampagnes létterlijk eindeloos. Maar hoe zet je met een campagne aan tot actie, hoe krijg je mensen zover dat ze je product of dienst en je onderscheidend vermogen écht onthouden? Deze vragen houden elke marketeer bezig. Display advertising kan hier een grote rol in spelen, mits je gebruik maakt van verrijkte advertenties die de ontvangers verrassen.

Online advertising

2019: TikTok, de app voor Gen Z

Zoals 2016 het jaar van Pokémon Go was, zo stond 2019 in het teken van TikTok. Met 800 miljoen maandelijkse actieve gebruikers is de app inmiddels populairder dan Twitter en Snapchat. In Nederland zijn er naar schatting zo’n 3,5 miljoen gebruikers. 

Social

Booking.com moet van de EU communicatie verbeteren

Booking.com heeft een akkoord gesloten met Europees commissaris voor Consumentenzaken Didier Reynders om eerlijker te communiceren over hotelaanbiedingen. Dat meldt De Tijd.

Legal
Premium

Digitaal bureau Dept in handen van investeerder Carlyle

Het Amsterdamse Dept, ooit een netwerk van digitale bureaus, wordt voor een onbekend bedrag overgenomen door investeerder Carlyle Group. Met een meerderheidsbelang kan het bedrijf verder groeien.

Digital Agencies

Affiliate marketing in het tijdperk van privacy

De klantreis gaat over meer digitale kanalen dan ooit tevoren. Gecombineerd met nieuwe privacyfuncties in browsers is het bijhouden van data moeilijker geworden voor marketeers. Wat betekent dat voor de inzet van affiliate marketing? 

Affiliate marketing

Hoe krijg je de data van display advertising weer in eigen beheer?

Voor veel adverteerders is display advertising een black box. Met één druk op de knop alle campagnes inzien? Onmogelijk. Maar dat kan ook anders.

Native advertising
Premium

Onderzoek naar digitale bureaus in Nederland gestart

Managed hostingprovider True is in samenwerking met branchevereniging Dutch Digital Agencies (DDA) en online uitgeverij IDG een onderzoek gestart naar de huidige staat van digitale bureaus in Nederland.

Digital Agencies

Het Concertgebouw: moderne marketing voor een klassiek instituut

In het Concertgebouw is het allang niet meer alleen klassiek wat de klok slaat. Hoe een oud gebouw en moderne marketing automation elkaar ontmoeten.

Marketing automation

Waarom Reddit je volgende social media advertentiekanaal moet worden

Reddit blijft groeien, zo werd recentelijk bekend. Het forum streefde dit jaar de concurrent Twitter voorbij met 430 miljoen gebruikers […]

Social

Eerste Kamer: tv-reclame voor online gokken na 21.00 uur

De Eerste Kamer heeft zoals verwacht vandaag gestemd voor een motie om reclame voor online gokken op televisie niet toe te staan tussen 6.00 en 21.00 uur.

Online advertising

Ocean neemt digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over

Ocean neemt de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam (A16), de Double Digital in Amsterdam (A5), de Diamond in Waddinxveen (A12) en de Box (voorheen bekend als ‘de Vis’) in Amsterdam (A4).

Marketing

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen […]

Analytics