More stories

De toekomst van de marketeer: van analist naar creatief strategist

Naarmate kunstmatige intelligentie (AI) steeds verder doorbreekt in verschillende sectoren, staat ook de marketingwereld voor een transformatie. In deze talk […]

Marketing

Na performancemarketing is het tijd voor performance-branding

In deze video bespreken marketeers Reinoud Wolff en Lukas Roeling de groeiende trend van performance branding, een strategie die de […]

Marketing

Een sterke contentstrategie is key voor je business

Je verdiepen in de doelgroep is cruciaal. En misschien wel de moeilijkste doelgroep van allemaal zijn agencies omdat die altijd […]

Marketing

De nieuwe merkcampagne van het Rijksmuseum: 800 jaar Nederlandse geschiedenis digitaal verteld

Het Rijksmuseum vertelt het verhaal van 800 jaar Nederlandse geschiedenis. Bekend en geliefd museum. De wens (en de uitdaging) is: […]

Marketing

PSV en dé VakantieDiscounter grote winnaars van Website van het Jaar

Op 21 november 2024 werd dé VakantieDiscounter door het Nederlandse publiek verkozen tot dé ‘Populairste Website van het Jaar 2024’ en PSV werd verkozen tot dé ‘Beste Website van het Jaar 2024’. Zij zijn daarmee de overall winnaars van de 15e editie van deze spannende verkiezing.

Marketing

(Emerce TV) ‘Banken houden angst voor datadelen’

Privacy is een niet te vermijden onderwerp in de snel veranderende online marketingwereld. Tegelijkertijd is meer data delen noodzakelijk voor efficiënte marketing. Financiële dienstverleners kunnen dit niet negeren, willen ze concurreren met digital natives. Zegt Director van data & analytics bureau Cloud Nine Digital Janus de Visser bij Emerce TV.

Privacy

Moderne marketing is lui geworden: 2025, het jaar om de creatieve impact terug te vinden

Dit is een uitnodiging om ons vakgebied nieuw leven in te blazen. Creëren we impact, of blijven we in drieletterige jargon kletsen?

Marketing

Merkbekendheid verzilveren in commercieel succes met programmatic

In deze video bespreken Frank Beke en Niek Oerlemans de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van […]

Marketing

Clear Channel vergroot netwerk met Nijmegen

Buitenreclamebedrijf Clear Channel blijft groeien en voegt Nijmegen toe. Daarmee bestrijkt het netwerk nu ruim 88 procent van de Nederlandse gemeenten.

Online advertising

Bingewatchen met reclame: wat betekenen Netflix-ads voor de toekomst?

Hoewel adverteren op Netflix in Nederland binnenkort pas mogelijk wordt, is het in veel landen al een succes.

Online advertising

Digitale marketing bij KLM: de evolutie en integratie van AI

In deze video vertelt Kevin Duijndam hoe KLM Royal Dutch Airlines de uitdagingen van de COVID-19-pandemie aanpakte en hoe deze […]

Marketing

Hunkemöller brengt digitale marketing en retail samen

In deze video geeft Tom Cornelisse een openhartige kijk op de digitale marketingstrategie van Hunkemöller, een wereldwijd merk met 900 […]

Marketing

(Emerce TV): Hoe Vandemoortele zijn naamsbekendheid vergroot

Een samenwerking van voedingsbedrijf VanMoortele met De Nieuwe Zaak heeft geleid tot een verbetering van veertig procent in conversies. Frank Beke en Niek Oerlemans bespreken bij Emerce TV de uitdagingen en kansen die bedrijven tegenkomen bij de overgang van een traditionele naar een digitale organisatie.

Programmatic

(Emerce TV) AI om reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken

KLM wil het potentieel van AI verder verkennen, niet alleen vanwege de innovatie, maar ook om zinvolle en positieve effecten voor klanten te creëren en reizen toegankelijker, leuker en persoonlijker te maken. Dat zegt VP Digital Marketing Kevin Duijndam bij Emerce TV.

Artificial Intelligence

(Emerce TV): Rijksmuseum wil de plezierbelever inspireren

Het Rijksmuseum vertelt het verhaal van 800 jaar Nederlandse geschiedenis. De wens (en de uitdaging): een bredere groep bereiken. Over deze campagne spreken we in Emerce TV met Nanet Beumer, hoofd digital, marketing en campagnes bij het Rijksmuseum.

Marketing