More stories

Premium

STER is terug als commercieel online exploitant

De reclame-exploitant van de publieke omroep, STER, biedt weer de mogelijkheid om commerciële campagnes te draaien. Vooralsnog enkel banners, maar de directie hoopt ook op video.

Online advertising

De jeugd heeft de toekomst, maar heeft de e-mailmarketeer ook de jeugd?

E-mail is minder populair onder marketeers. Vooral wanneer ze jonge consumenten willen bereiken. De vraag is dan ook: heeft e-mail nog wel een toekomst?

E-mailmarketing
Premium

Dealerdirect koopt oudste ‘online autowinkel’ Nederland

Dealerdirect, het moederbedrijf van het internetplatform Ikwilvanmijnautoaf.nl, heeft Autokopen.nl overgenomen en wil er een prominent portal van maken waar consumenten auto’s kopen.

Marketing
Premium

DPG Media combineert Nederlands, Belgisch en Deens programmatic aanbod

DPG Media gaat de internationale programmatic markt bedienen met een gecombineerd aanbod van Nederlandse, Belgische en Deense inventory.

Programmatic
Premium

EDAY – Netflix over business design: ‘Aanpassing homescreen leverde 90 miljoen dollar op’

Meet de impact van design met zakelijke metrics, want de business “spreekt in KPI’s’”. Dat adviseerde Alphonso Morris, Lead Product Designer bij Netflix, in zijn talk over business design tijdens EDAY.

Marketing

Genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes 2024 bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: Odido, DPG Media, Primera, Vattenfall, NS Internationaal, Albert Heijn, De […]

Online marketing

(Emerce TV): ‘AI uitzendkrachten worden gemeengoed’

Zou je volgende collega een AI bot kunnen zijn? Hans de Penning, medeoprichter en CEO van AI-startup Neople, denkt dat virtuele collega’s binnen organisaties gemeengoed gaan worden. Hij vertelt er meer over in Emerce TV. De collectie rond AI is vanaf 8 uur te bekijken.

Customer Service

Onderzoek online damesfashion: zoekvolume mei 2025 ligt 17,6% hoger

Het totale zoekvolume naar damesmodeproducten stijgt in mei 2025 naar verwachting met 17,6% ten opzichte van hetzelfde moment in 2024. Dat en meer valt op te maken uit een nieuw rapport dat Emerce vandaag publiceert.

E-commerce

Emerce Rapport Online Damesfashion 2024-2025

Dit rapport biedt een analyse van de zoektrends binnen de damesmodecategorieën jurken, blouses, rokken, topjes en blazers. Door middel van […]

E-commerce

RTL maakt overstap naar dentsu

Dentsu zal vanaf 1 januari 2025 naast de geïntegreerde mediastrategie ook het volledige offline mediaplan van alle campagnes voor RTL en Videoland op zich nemen.

Digital Agencies
Premium

EDAY: ‘Bureaus, volg vooral niet de trends’

Zijn commercials genereerden op YouTube en socialmedia honderden miljoenen views en gisteren op Emerce EDAY deelde regisseur Michael Krivicka zijn succesformule.

Marketing

We Are Era als exclusieve partner voor influencer marketing Emma Sleep

Emma Sleep, het direct-to-consumer slaapmerk, gaat exclusief met agency We Are Era werken voor hun influencer marketing in Nederland.

Influencer marketing

EDAY: Dit is je media- en marketingtrack voor vandaag

Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken vandaag op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing.

Marketing

EDAY: De toekomst van online analytics

Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.

Analytics

PLUS Retail Media start met Self-Service Platform voor Sponsored Products

PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.

Retailmedia