More stories

Premium

EDAY: ‘Bureaus, volg vooral niet de trends’

Zijn commercials genereerden op YouTube en socialmedia honderden miljoenen views en gisteren op Emerce EDAY deelde regisseur Michael Krivicka zijn succesformule.

Marketing

We Are Era als exclusieve partner voor influencer marketing Emma Sleep

Emma Sleep, het direct-to-consumer slaapmerk, gaat exclusief met agency We Are Era werken voor hun influencer marketing in Nederland.

Influencer marketing

EDAY: Dit is je media- en marketingtrack voor vandaag

Weet je nog niet precies welke tracks je wilt bezoeken vandaag op EDAY? We doen hieronder een aantal suggesties voor wie nieuwe inzichten zoekt in media- en marketing.

Marketing

EDAY: De toekomst van online analytics

Vincent de Winter van Piwik Pro behandelt morgen op EDAY de belangrijkste trends en ontwikkelingen op het gebied van digital analytics.

Analytics

PLUS Retail Media start met Self-Service Platform voor Sponsored Products

PLUS Retail Media introduceert haar nieuwe self-service platform voor gesponsorde producten waarbij de supermarkt gebruik maakt van de technologie van CitrusAds. Dit platform stelt adverteerders en mediabureaus in staat om eenvoudig en zelfstandig advertenties te beheren en campagnes te optimaliseren binnen de web en app PLUS omgeving.

Retailmedia
Premium

Online campagnes leveren meer nieuwe klanten op dan bestaande

Online marketingcampagnes blijken bijna drie keer zoveel nieuwe klanten op te leveren, dan dat ze bestaande klanten activeren. Dat blijkt uit onderzoek van Billy Grace, dat duizenden online advertentiecampagnes analyseerde.

Online advertising
Premium

Miljardentoezegging Amerikaanse adverteerders aan Amazon-video

Adverteerders hebben voor 1,8 miljard dollar toegezegd aan reclamebestedingen bij Amazon Prime Video.

Marketing
Premium

TikTok dieper in zoekadvertenties voor snuffelende shoppers

TikTok brengt een nieuwe reclamesysteem uit dat zich richt op de snuffelende en oriënterende shopper.

Marketing

Meer impact met branding: Hoe je het rendement van branding campagnes aantoont

Recent onderzoek van Nielsen laat zien dat veel CMO’s en marketingmanagers onder druk staan om voor al hun campagnes aantoonbare […]

Marketing

Advies: ’Verplichte registratie kidfluencers bij Arbeidsinspectie’

Staatssecretaris Jurgen Nobel van Participatie en Integratie wordt aangeraden om kidfluencing en optreden van kinderen in familievlogs aan banden te leggen.

Influencer marketing

EDAY: Creatie van een ‘cutting edge’ marketinglandschap

Marlous Been van Odido en en Stan Dorgelo bespreken op EDAY de initiële uitdagingen en de gekozen aanpak bij het benutten van AI-mogelijkheden die de grenzen van marketing steeds verder verleggen. Data is van cruciaal belang voor AI, maar ondanks aanzienlijke investeringen en inspanningen om datasiloversnippering binnen bedrijven te doorbreken, blijven de resultaten vaak achter bij de verwachtingen.

Artificial Intelligence
Premium

Amazon Ads lanceert een nieuwe AI-videogenerator

De kopende consument wil het liefst eerst video’s ervan zien voordat ze een product kopen. Amazon voegt een gratis videomaker toe aan zijn reclamedienst.

Online advertising
Premium

‘Reclame-omzet Spotify naar 1,9 miljard’

De reclametak van Spotify groeit dit jaar met dertien procent naar een kleine twee miljard euro, aldus marktonderzoeker WARC Media uit Engeland.

Online advertising

IAB Europe publiceert standaarden in-store retailmedia

Een internationaal samenwerkingsverband van media- en retailspecialisten publiceert een aanzet tot standaarden voor in-store reclamecampagnes bij retailmedia.

Retailmedia

E-mailmarketing: tijd om verder te kijken dan de boodschap

“Doe wat ik zeg, niet wat ik doe” is een perfect gezegde voor de huidige staat van e-mailmarketing. Marketeers die […]

E-mailmarketing