Perplexity krijgt reclames naast zoekresultaten
Zoek- of eigenlijk: antwoordenmachine Perplexity.ai voert vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een nieuw verdienmodel in: reclame naast zijn zoekresultaten.
Zoek- of eigenlijk: antwoordenmachine Perplexity.ai voert vanaf het vierde kwartaal van dit jaar een nieuw verdienmodel in: reclame naast zijn zoekresultaten.
Winkelketen Xenos en Flik Flak, de TikTok agency uit Amsterdam, gaan een jaar langer met elkaar door. De samenwerking startte in 2023.
Adverteerders wereldwijd geven dit jaar naar verwachting voor het eerst meer dan 1.000 miljard dollar uit aan analoge en digitale reclame.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft de organisatie van de Formule 1 in Zandvoort, Dutch Grand Prix, en race team Sauber gesommeerd geen reclame te maken voor illegale kansspelaanbieder Stake tijdens de races in Zandvoort.
HEMA lanceert in samenwerking met social agency Gospooky een speciaal ontworpen Fortnite-game, als afsluiter van de SLAYMA summer school-campagne.
Twintig procent van de Nederlandse internetgebruikers is onzichtbaar voor adverteerders. Deze mensen geven geen toestemming voor persoonsgerichte reclames. Nieuwe technologie maakt die mensen wel benaderbaar en zelfs rendabel. De beeldvorming over deze materie wordt getroebleerd door Googles internationale cookiesfiasco bij Chrome.
Vodafone UK is misschien wel de eerste operator in west-Europa die de eSIM-functie van moderne telefoons gebruikt als reclamevehikel.
Op zoek naar manieren om de reputatie van je site bij Google te verbeteren? Het team van Red Website Design deelt in deze infographic tips voor het verbeteren van je online reputatie. Bekijk bijvoorbeeld je huidige backlink-profiel, maak een lijst van je topberichten en trefwoorden en voeg lange(re) inhoud toe aan je site.
Het moederbedrijf van MediaMarkt heeft de winst uit retailmedia afgelopen jaar zien verdubbelen.
Google zet zijn advertentieprogramma’s in Rusland volledig stop, waardoor Russische contentmakers er geen geld meer aan kunnen verdienen.
Het Nederlandse influencermarketingplatform The Cirqle kondigt zijn AI-oplossing voor influencercampagnes aan. Het stelt adverteerders in staat om campagnes te creëren zonder ooit een campagnebrief te hoeven schrijven.
Luchtvaartmaatschappij geeft meer reclamegeld uit aan vluchten met een relatief lagere uitstoot en minder een vervuilende vluchten.
Een grote fusie in de wereld van de awardshows voor marketing, reclame en creatie: de eigenaar van de Cannes Lions neemt het internationale Effie-programma over.
Met een grote sponsoractie in de Eredivisie wilde consumentenportaal Goldenstein Legal de aandacht vestigen op het feit dat veel gokaanbieders al jaren illegaal opereren in Nederland en dat gedupeerde consumenten daarom hun verliezen kunnen terugvorderen. Echter, alleen FC Twente heeft interesse getoond in een sponsorcampagne tegen illegaal online gokken. Daarom zal Goldenstein Legal in plaats daarvan het amateurvoetbal in Nederland ondersteunen.
Moderne consumenten zijn getraind in het ontwijken van reclameboodschappen. Het is dus belangrijk om nieuwe manieren te vinden om je doelgroep te bereiken.