More stories

Nieuwe voorzitter voor Dutch Digital Design

Dutch Digital Design, de organisatie die zich inzet voor zichtbaarheid van Nederlands beste interactieve werk in binnen- en buitenland, krijgt in de persoon van Suzanne Visser een nieuwe voorzitter.

Digital Design

Reclamebranche gaat standaard ontwikkelen voor eigen CO2e-emissies

De Nederlandse reclame-industrie lanceert een meetstandaard waarmee de CO2e-uitstoot van haar activiteiten op uniforme wijze in kaart kan worden gebracht. Het is een gezamenlijk initiatief van bureaus, adverteerders en media-exploitanten, dat geïnitieerd is door bvA en VIA.

Sustainability

(Emerce TV): CDP-markt wordt complex door explosie features

Customer data platform ondergaan een innovatiegolf door AI. Fijn voor de klant, stelt Vincent de Winter van Piwik Pro, maar dan moet deze wel goed zijn wensen leren formuleren.

Marketing

Google voegt AI-nieuwigheden toe aan zijn reclameproducten

Na Cloud en Android vorige week is nu de marketingdivisie van Google aan de beurt om zijn AI-nieuwigheden te presenteren. In essentie plakt de techgigant overal AI-features op waar het maar kan.

Artificial Intelligence

(Emerce TV): Kamera Express blijft internationaal dicht bij huis

Kamera Express wil internationaal ‘dicht bij huis blijven’. Dat zegt dataspecialist Sharif Hussainali in de videocollectie Customer Data. “We merken dat het lastig is om internationaal dezelfde strategie te voeren’.

Analytics

(Emerce TV): Volvo deelt testresultaten met concurrenten

Volvo deelt zijn testresultaten met andere fabrikanten. Dat vertelt datamanager Bas van den Bouwhuijsen van de videocollectie Customer Data. “Wij zijn daar uniek in, omdat we denken dat we met zijn allen de veiligheid kunnen verbeteren.”

Analytics
Premium

Digital agencies zien omzet per werknemer stijgen

Digitale creatieve en marketingbureaus wisten hun omzet per medewerker in het eerste kwartaal te doen groeien met 4,3 procent. Bureaus sturen dit jaar meer op productiviteit en efficiënter werken.

Digital Agencies
Premium

Retailmedia is en blijft peanuts bij MediaMarkt

MediaMarkt breidt de mogelijkheden voor retailmedia in zijn winkels aanzienlijk uit. Toch blijft het als inkomstenstroom peanuts, nu en in de komende paar jaar.

Retailmedia

(Emerce TV) De beste CX op basis van data, socials en computer visie

Squaremoon is een Nederlands bedrijf dat op een vernieuwende manier data en socials inzet om de klantervaring van bedrijven en merken te verbeteren. Van content, campagnes tot merkpositionering. Zo helpt het bedrijf onder meer het FD om artikelen dusdanig in beeld en taal te brengen dat ze beter aansluiten bij de lezer.

Customer Experience

Seeders blijft uitbreiden met overname Programmatic SEO Agency

Online marketing agency Seeders breidt opnieuw uit met de overname van Programmatic SEO Agency. Programmatic SEO Agency is een recent gelanceerd bedrijf dat gespecialiseerd is in Programmatic SEO (pSEO).

Digital Agencies

Yelflow gaat Fleurop helpen met personaliseren klantreis

Fleurop heeft Yelflow uitgekozen om te helpen bij het verder personaliseren en automatiseren van de klantreis. De samenwerking gaat direct van start. Yelflow zal de komende periode de personalisatie roadmap ontwikkelen. Daarnaast zal Yelflow begeleiding en ondersteuning bieden bij de implementatie van deze roadmap.

Customer Experience

Judith van der Rijt start influencer marketing bureau

Judith van der Rijt (Prime Video/Netflix) start een nieuw influencer marketing bureau: Kuzco. Het bureau wordt gelanceerd onder de vlag van social agency Monkeys & Bananas, dat onlangs nog een tweede kantoor opende in Amsterdam.

Influencer marketing
Premium

Havas stelt hoofd nieuw e-commercelabel aan

Havas in Nederland stelt Bart Zoetmulder aan als hoofd van de nieuwe tak, die zich richt op strategisch advies voor e-commerce en e-retail.

Marketing

Emerce EGUIDE 2024 | Gratis download

De EGUIDE 2024 is nu verkrijgbaar, een jaarboek van alle Nederlanders interactieve bureaus met aansprekende cases en bureau-informatie.

Marketing
Premium

RetailMedia.One publiceert tot nog toe onbekende inzichten

RetailMedia.One introduceert NORM, een onafhankelijk retailmedia intelligenceplatform dat consumentengedrag bij winkels en tankstations structureel vertaalt naar waardevolle inzichten.

Retailmedia