More stories

Yourzine tekent partner mobiele marketingautomation

Dialoogmarketingbedrijf Yourzine tekent, als eerste in Europa, een contract met Appboy. Dat helpt sublabel Mobile Loyalty marketingautomation te bedrijven naar mobiele dragers.

Marketing automation

Community management met Insided

Insided is een technologiebedrijf dat SaaS levert waarmee bedrijven hun eigen community kunnen starten op hun eigen website. “Denk aan een forum, blog, rating, reviews en cocreatie”, vertelt mede-oprichter Robin van Lieshout.

Dialogue Marketing

IAB Nederland overweegt voorlichtingscampagne adblockers

IAB Nederland, de branchevereniging van online adverteerders, overweegt een voorlichtingscampagne voor consumenten over adblockers. Een derde van de Nederlanders die wel eens een adblocker gebruikt, is daar alweer mee gestopt. Toch zijn gebruikers over het algemeen positief over adblockers.

Marketing

Your Social: “#SocialSuccess in eigen hand”

Your Social is een Nederlands social media bureau dat net vijf jaar bestaat en het toch voor elkaar krijgt om internationale bedrijven als Singapore Airlines, Bavaria en Mentos te bedienen. Op de Emerce eWeek doet Your Social de kickoff met #datadrivensocialmarketing. Wie zit er achter Your Social? En hoe gaat social zich volgens Your Social ontwikkelen?

Social

UberConnected neemt ReturnSocial over

Met de overname van ReturnSocial door Uberconnected onstaat een socialmediabureau dat klanten bedient van contentcreatie, communitymanagement tot webcare outsourcing en alles daar tussen.

Social

Nog veel traditionele CRM-installaties in Nederland

SAP is nog steeds de grootste partij in CRM-oplossingen bij Nederlandse bedrijfsvestigingen met vijftig of meer medewerkers. Ongeveer een kwart van de CRM-installaties is van SAP. Dit blijkt uit analyse van Computer Profile.

Marketing

Webpower en Magneds bundelen krachten

Marketing automation specialist Webpower gaat een samenwerking aan met Onlinebureau Magneds. Magneds ontwikkelt loyaliteitsprogramma’s voor onder meer FrieslandCampina, Sanoma en Texaco.

Marketing

Mediahuis start mediamerk voor millennials

Sabrina Simons (voorheen VICE) en Ward Wijndelts (voorheen NRC Handelsblad) zijn voor Mediahuis Nederland (NRC) een nieuw mediamerk Mindshakes begonnen, speciaal voor millennials.

Marketing

Ditzo introduceert schademelden via WhatsApp

Verzekerden van Ditzo kunnen voortaan via WhatsApp schade melden. Ook het invullen van ingewikkelde vragenlijsten voor het aangeven van storm- of brandschade kan nu eenvoudig digitaal.

Customer Service

Achmea geeft Nest gebruikers premiekorting (update)

Klanten van Achmea krijgen premiekorting als zij data willen delen met de grootste verzekeraar van Nederland. Dat meldt het FD vanochtend.

Analytics

TamTam levert nieuwe site Arcadis op

Full service digital agency TamTam heeft het nieuwe online platform van ingenieursbureau Arcadis ontworpen. Bedrijven waar Arcadis de afgelopen jaren mee fuseerde, maar die onder eigen naam bleven opereren, gaan vanaf deze maand verder onder de naam Arcadis.

Marketing

Onderzoek: grote generatieverschillen in contentvoorkeur

Content is king. Maar alleen als het voldoet aan de eisen van de lezer natuurlijk. En die verschillen sterk per generatie. Zo duiken babyboomers vooral ’s ochtends in voor hen interessante content, hebben millennials een voorkeur voor de weekenden en gaan Gen X’ers vooral voor onderwerpen als lifestyle, financieel en reizen.

Contentmarketing

Appears neemt Mobilefish! digital publishing over

Appears, aanbieder van online en mobiele software producten en -diensten, neemt de activiteiten van Mobilefish! digital publishing over van Triggerfish! digital creatives.

Marketing

Customer Match in Google Adwords: target je meest waardevolle klanten

Na Facebook en Twitter komt ook Google zeer binnenkort met functionaliteiten om specifieke campagnes gericht op bestaande relaties op te zetten. Extreem waardevol, omdat de meest waardevolle klanten dan apart te targeten zijn binnen Google Search, Youtube en Gmail. Het vinden van nieuwe klanten wordt daarnaast nog eenvoudiger, doordat op basis van het huidige klantenbestand vergelijkbare doelgroepen als prospect kunnen worden aangemerkt en benaderd.

Online advertising

Vertrouwen in offline reclamevormen nog steeds groot

Ondanks de aanhoudende mediafragmentatie heeft de wildgroei aan onlinevormen het vertrouwen in traditionele (offline) betaalde kanalen niet aangetast. De tv, kranten en tijdschriften blijven vertrouwde reclamevormen, volgens het vandaag verschenen Nielsen Global Trust in Advertising Report. Achtenveertig procent van de Nederlandse respondenten zegt volledig of enigszins te vertrouwen op tv-reclames.

Marketing