More stories

Etos komt met eigen bonuskaart en app

Etos lanceert een eigen bonuskaart en app voor zijn winkels. Dat vertelt Etos topman Jan Derek Groenendaal aan het AD. De bonuskaart van Albert Heijn heeft als inspiratie gediend.

Customer Loyalty

63 miljoen venture capital voor App Annie

Het analyticsbedrijf voor mobiele apps App Annie heeft 63 miljoen dollar aan venture capital opgehaald.

Analytics

Verzekeraar a.s.r. zet data-analyse in voor klantverbetering

Verzekeraar a.s.r. gaat kennis van het Citizen Data Lab (Hogeschool Amsterdam) op het gebied van data-analyse inzetten om de klantbeleving te verbeteren. Hiervoor tekenden beide partijen onlangs een samenwerkingscontract.

Customer Experience

‘Open marktplaatsen cruciaal voor B2B online’

Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.

B2B Digital

App Annie in metingen Apple TV

App Annie volgt voortaan ook gratis en betaalde apps in de Apple TV App Store. Ook Apple zelf heeft Apple TV opgenomen in zijn App Analytics software. Daarmee kunnen tvOS-ontwikkelaars onder meer de prestaties en het aantal downloads meten.

Analytics

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Marketing

Webshop geeft korting op V&D cadeaubonnen

De Eindhovense webshop 4Launch accepteert V&D-cadeaukaarten voor korting op aankopen. Dat gaat tot een waarde van maximaal 50 euro.

Customer Loyalty

Redkiwi neemt belang in Afdeling Online

Internetbureau Redkiwi neemt een minderheidsbelang in marketingbureau Afdeling Online. De bedrijven brengen hun respectievelijke expertise bij elkaar om aan de vraag naar geïntegreerde diensten te voldoen.

Digital Agencies

Schiphol-app met indoor navigatie

De nieuwe app van Schiphol weet tot op vijf meter nauwkeurig waar een reiziger zich bevindt. Bezoekers van de luchthaven krijgen hiermee een persoonlijke navigatie-assistent.

Customer Experience

Ondernemingen steviger aan stuur energiehandel

Ondernemingen krijgen vanaf 1 februari 2016 voor het eerst de mogelijkheid om realtime op elk moment van de dag de in- en verkoop van hun energie zelf te bepalen. Dan gaat een handelsplatform van energiebedrijf DELTA en Saxo Markets, de institutionele tak van Saxo Bank, van start.

B2B Digital

Vijf manieren om webshop-bezoekers te laten inschrijven voor je e-mailmarketing

Mensen bezoeken je webshop en oriënteren zich daar op een mogelijke aankoop. Een deel van hen zal tot aankoop overgaan. Een ander deel, meestal het grootste deel, vervolgt de zoektocht via andere webshops. Zoekgedrag via internet vindt immers gefragmenteerd plaats. E-mailmarketing is de juiste oplossing om de interesse van de bezoekers aan je webshop na hun bezoek te behouden. Daar moeten zij zich dan natuurlijk wel voor aanmelden. Waar en wanneer vraag je een geïnteresseerde webshopbezoeker om zich in te schrijven voor je e-mailmarketing?

E-mailmarketing

Dirk van den Broek meet winkelroute klant met WiFi

Supermarkt Dirk van den Broek volgt de klantbewegingen in drie van zijn winkels met behulp van WiFi-tracking. Het onderzoek vindt plaats in Nieuwegein, Hoofddorp en Amsterdam.

Analytics

eBay Enterprise koopt specialist affiliate marketing

eBay Enterprise heeft voor een onbekend bedrag het Californische bedrijf AffiliateTraction overgenomen, een specialist op het gebied van affiliate marketing. Grote klanten zijn Skechers USA en American Apparel.

Marketing

SnappCar live in Denemarken en Zweden

De Scandinavische overnames van twee lokale autodeeldiensten worden verzilverd nu Snappcar.dk en Snappcar.se live zijn gegaan.

Online marketing

De wetenschap achter de effecten van personalisatie

De gepersonaliseerde dialoog krijgt als thema bijzonder veel aandacht. Maar is personalisatie wel zo effectief en wat is hiervoor de verklaring? De wetenschap achter dit ‘hete’ onderwerp.

Dialogue Marketing