More stories

Tien opvallende Instagram advertenties; de do’s and don’ts

Sinds 1 oktober jl. kunnen we in Nederland adverteren op Instagram. In de afgelopen drie maanden zagen we heel wat verschillende sponsored postings in onze feed voorbijkomen. In dit artikel delen we tien opvallende Nederlandse advertenties en vertellen wat we er goed óf slecht aan vinden.

Social
Premium

Uitgesteld tv-kijken groeit 20 procent

Nederland is meer uitgesteld gaan tv-kijken. Het aandeel uitgesteld kijken als onderdeel van de totale kijktijd steeg van vijf naar 6,1 procent.

Analytics

Camarilla: de fotodeelapp alléén voor je inner circle

Camarilla is een private app voor het delen van foto’s. Oprichtster Constance Scholten vertelt: “Het is een app voor je inner circle. Je foto gaat naar maximaal vijftien personen. Alle reacties krijg je één op één, niemand leest mee behalve jijzelf.”

Social

Nieuw online boekingsysteem voor Floow

Floow Travel heeft een nieuw online boekingssysteem in gebruik genomen. Daarin zijn de reizen van zowel Floow Travel als Floow Dynamic opgenomen.

E-commerce platforms

ASO: Hoe houd je je app uit het app kerkhof?

ASO staat voor App store optimization. Er komen steeds meer apps, iets wat wij als nieuwsgierige ontwerpers alleen maar toe kunnen juichen. Het wordt daardoor alleen wel steeds lastiger om je app opgemerkt te krijgen bij je potentiële gebruikers. ASO biedt een oplossing.

Search

Eerste genomideerden voor Dutch Marketing Awards 2016

Fitmo, Deskbookers, TravelBird en Blendle behoren tot de kanshebbers voor de Dutch Marketing Awards 2016, die in maart wordt gehouden. Uit alle inzendingen heeft de jury een shortlist samengesteld voor de categorieën Marketing Launch of the Year, Marketing Next of the Year, Marketing Company of the Year en Internal Branding Company of the Year.

Marketing

Advertentietrends en voorspellingen voor 2016 (video)

Mediaocean inventariseerde vorig jaar op DMEXCO 15 in Keulen de advertentietrends voor 2016 en bewaarde ze voor deze collage. Trefwoorden zijn mobiel, convergentie, programmatic en de relevantie van content.

Online advertising

Tips voor het testen van je site (infographic)

A/B-testen zijn de beste manier om de gebruikersvriendelijkheid van je website te testen. Ook al ben je nog zo overtuigd van de werking van je site, gebruikers geven toch de doorslag. Deze infographic van Optimizely geeft tips voor het testen van media-, retail-, reis- en B2B sites.

Conversie

Infographic: de ultieme checklist voor sociale media

Print hem uit en hang hem aan de muur: deze checklist van One Blast Blog voor sociale media. Met de ideale beeldformaten voor de belangrijkste platforms, sneltoetsen voor de nodige tijdwinst en tips voor de allerbeste koppen.

Marketing

Facebook stopt met adserver LiveRail

Facebook stopt met het adserverproduct van LiveRail om meer aandacht te richten op zijn Audience Network, native advertising en video.

Online advertising

Warner in video programmatic

Warner Brothers gaat meer doen met geautomatiseerde advertentieverkoop. Het is een samenwerking aangegaan met het supply side platform Tremor Video voor de verkoop van advertenties op zijn diverse videosites.

Marketing

Eric Ariens (Strossle): ‘Adverteerders denken nog niet altijd redactioneel’

“Kijken, klikken, kopen”, in één sessie bestaat niet volgens Eric Ariëns van Strossle. “Marketeers zijn opgegroeid met de focus op conversie, maar je bouwt juist een relatie op. Het heeft alles te maken met hoe je denkt over je advertising.” Strossle biedt machine learning voor content recommendation in combinatie met native advertising.

Native advertising

Media Markt heeft 60.000 leden voor Media Markt Club

Een maand na de informele lancering heeft Media Markt met zijn Media Markt Club al 60.000 registraties binnengehaald. Met een lijst van meer dan 600.000 ontvangers van nieuwsbrieven verwacht de retailer een grote clubledenlijst op te bouwen. De officiële lancering is deze week.

Customer Loyalty

Mentos: van activatie naar loyaliteitsprogramma

Op zoek naar een invulling voor zijn volgende campagne, koos Mentos niet voor een activatie maar voor een loyaliteitsprogramma. Het spaarprogramma Mentos More werd afgelopen september gelanceerd. We praten met Carla Smeets, Brand Manager Mentos Benelux en Robert van Ginneken, product manager Mentos Benelux, over hun first learnings in het opzetten van een loyaliteitsprogramma.

Customer Loyalty

Aan de slag met cross device tracking: twee manieren

De vraag naar nauwkeurige cross device tracking (het meten van gebruikersgedrag over verschillende apparaten heen) wordt dan ook steeds groter. Wat is er op dit moment mogelijk en wat kunnen we in de toekomst verwachten?

Online marketing