More stories

Treatwell wordt internationale naam van Wahanda

Het online boekingsplatform voor de beautybranche Wahanda voert een internationale rebranding door. Alle sites krijgen de naam van de Nederlandse dochter die het voor 34 miljoen euro kocht: Treatwell.

Online marketing
Premium

APG Groep tekent bij Mirabeau

APG Groep heeft een driejarig contract getekend met Mirabeau voor de ontwikkeling van user experience design.

Digital Agencies

De SEO checklist voor 2016 (infographic)

Het kan nog net: deze SEO checklist voor 2016. Wat moet je allemaal niet doen om de Google Goden gunstig te stemmen? Neil Patel zette de belangrijkste tips op een rij.

Search

De advertentie-ambities van Snapchat

De geruchten gingen al langer, maar werden afgelopen week nog eens bevestigd: Snapchap wil een belangrijke adtechspeler worden. Al een maand of zes is het bedrijf op het overnamepad. De belangstelling gaat vooral uit naar ‘programmatic’.

Premium

Nieuwe directie voor Fabrique

Fabrique heeft per 1 januari 2016 een nieuwe directie. Pieter Jongerius, Matthijs Klinkert en Erik van der Meer nemen de leiding van het ontwerpbureau over. Zij zullen de komende jaren ook de nieuwe koers verder gaan vormgeven.

Digital Agencies

Diesel adverteert op Pornhub, Tinder en Grindr

Het kledingmerk zal zijn nieuwe herfst- en zomercollectie ook, voor het eerst, adverteren op minder conventionele sites als Pornhub, Tinder en Grindr. Omdat het publiek daar zit en het merk ‘straat’ is, aldus artistiek directeur Nicola Formichetti.

Marketing

‘Microsoft koopt advertentienetwerk InMobi voor 2 miljard dollar’

Microsoft staat op het punt om het mobiele advertentienetwerk InMobi over te nemen voor 2 miljard dollar. Dat meldt de site SeekingAlpha.

Marketing

Apple sluit advertentienetwerk iAd voor ontwikkelaars op 30 juni

Apple heeft ontwikkelaars vrijdag laten weten dat het zes jaar oude advertentienetwerk iAd in zijn huidige vorm gaat verdwijnen. Het netwerk is nog tot 30 juni toegankelijk.

Marketing

Etos komt met eigen bonuskaart en app

Etos lanceert een eigen bonuskaart en app voor zijn winkels. Dat vertelt Etos topman Jan Derek Groenendaal aan het AD. De bonuskaart van Albert Heijn heeft als inspiratie gediend.

Customer Loyalty

63 miljoen venture capital voor App Annie

Het analyticsbedrijf voor mobiele apps App Annie heeft 63 miljoen dollar aan venture capital opgehaald.

Analytics

Verzekeraar a.s.r. zet data-analyse in voor klantverbetering

Verzekeraar a.s.r. gaat kennis van het Citizen Data Lab (Hogeschool Amsterdam) op het gebied van data-analyse inzetten om de klantbeleving te verbeteren. Hiervoor tekenden beide partijen onlangs een samenwerkingscontract.

Customer Experience

‘Open marktplaatsen cruciaal voor B2B online’

Open netwerken als Basware en Ariba zijn cruciaal voor de verdere ontwikkeling van B2B online. Dat zegt Forrester in een nieuw onderzoek, Vendor Landscape: B2B Business Networks.

B2B Digital

App Annie in metingen Apple TV

App Annie volgt voortaan ook gratis en betaalde apps in de Apple TV App Store. Ook Apple zelf heeft Apple TV opgenomen in zijn App Analytics software. Daarmee kunnen tvOS-ontwikkelaars onder meer de prestaties en het aantal downloads meten.

Analytics

Facebook, GfK, Tubemogul lid van IAB Europe

De brancheorganisatie voor de online media- en marketingsector in Europa, IAB Europe, krijgt er met Facebook, GfK, Krux, RadiumOne en TubeMogul een aantal grote, internationale spelers als nieuwe leden bij.

Marketing

Webshop geeft korting op V&D cadeaubonnen

De Eindhovense webshop 4Launch accepteert V&D-cadeaukaarten voor korting op aankopen. Dat gaat tot een waarde van maximaal 50 euro.

Customer Loyalty