Dutch Interactive Awards (DIA) open voor inschrijvingen
Op 26 mei worden voor de zevende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA). De deur staat open om te nomineren.
Op 26 mei worden voor de zevende keer de prijzen uitgereikt voor Nederlands beste interactieve werk tijdens de Dutch Interactive Awards (DIA). De deur staat open om te nomineren.
Het sociale platform Helpmee.nl wil makelaarssites verrijken met extra informatie. ERA Nederland gaat de dienst als eerste adopteren.
De zes beïnvloedingsprincipes van Cialdini zijn alom bekend. Van deze principes worden in fysieke winkels en webshops enorm veel gebruik gemaakt. Het gebruik van deze principes kan online een uitdaging vormen, want het gaat er niet alleen om welke principes je inzet, maar ook hoe kwalitatief je ze toepast. Sociale bewijskracht spant de kroon als het gaat om online persuasion, want het is ondenkbaar dat we meningen en gedragingen van anderen niet meenemen in onze koopbeslissing. Hoe zet je sociale bewijskracht overtuigend in?
Ieder merk voelt momenteel de druk om op social media aanwezig te zijn. Maar het aanmaken van een account is gemakkelijk. Het onderhouden van een account, daar wringt de schoen nog vaak. De postfrequentie op sociale platforms wisselt dan ook sterk. Welk platform aan kop gaat? Instagram.
Dit jaar wordt er in de VS meer uitgegeven aan display advertenties dan aan search. Dat is althans de verwachting van eMarketer. Die schat de markt voor display op 32,2 miljard dollar, een groei van 47 procent.
Takeda Nederland heeft LMP en Burst gekozen voor de ontwikkeling van een digitaal platform dat ondersteuning gaat bieden aan verschillende doelgroepen.
Zaterdag 9 januari was een spannend weekend voor menig websitebeheerder en zoekmachine optimalisatie specialist. De Google ranking van verschillende websites kende plotseling grote schommelingen, met duidelijke stijgingen en dalingen in het aantal bezoekers. Deze fluctuaties waren vervolgens een week later, in het weekend van zaterdag 16 januari, opnieuw waar te nemen.
Wat wil de klant? In theorie kunnen we al zijn gedragingen interpreteren en erop anticiperen, maar in de praktijk komt daar nog weinig van terecht. Bedrijven weten meestal niet hoe ze klantinformatie kunnen inzetten.
Adverteerders verliezen dit jaar wereldwijd naar schatting 7,2 miljard dollar aan advertentiefraude. Vooral geautomatiseerde advertentieverkoop is daar debet aan, zo blijkt uit een studie van de Association of National Advertisers (ANA) en White Ops.
Virtual Reality (VR) is niet langer alleen weggelegd voor bijvoorbeeld de gameconsole. Ook de webbrowser is inmiddels geschikt voor de driedimensionale wereld. Daarmee vindt VR zijn weg naar de gewone doorsnee website.
Facebook Ads is voor veel ondernemingen een belangrijk advertentiekanaal geworden. Het voordeel is namelijk dat er enorm veel data van iedere gebruiker bekend is waar op kan worden getarget, zoals: leeftijd, woonplaats, interesses, groepen, etc. Ondanks deze data is het de kunst om jouw specifieke doelgroep te vinden tussen de 1,49 miljard Facebookgebruikers wereldwijd (Q2 2015). Facebook Ads zijn namelijk zeer geschikt om de interactie met jouw doelgroep op te zoeken. Maar hoe bereik je juist die mensen die geïnteresseerd zijn in wat jij te vertellen hebt? In dit blog vind je de 4 interessantste opties van targeting in Facebook ads.
Meer dan een half miljoen LinkedIn gebruikers krijgen elk 16 dollar als onderdeel van een schikking met het sociale netwerk. Zo luidt in elk geval een voorstel dat aan een Californische rechter Lucy Koh is voorgelegd.
KLM heeft de samenwerking met Mirabeau voor drie jaar verlengd. Mirabeau helpt het luchtvaartbedrijf met de digitale strategie en design. De partners werken al tien jaar samen.
Ter afsluiting van het jaar analyseerden we een van de meest onderbelichte, maar persoonlijk ons favoriete, social media kanaal Instagram. De foto-app noemt haar eigen dienstverlening treffend: Capturing and sharing the world’s moments. Instagram maakt mobiele foto- en videosharing mogelijk en heeft hiermee, zeker in het buitenland, een gigantisch bereik. Met meer dan 1,8 miljoen Nederlandse profielen en meer dan 700.000 actieve gebruikers is Instagram voor menig Nederlands merk nog een onbenutte goudmijn.
Het Nederlandse advertentiebedrijf Yieldr ontloopt een last onder dwangsom van de Autoriteit Persoonsgegevens door zijn activiteiten naar het Verenigd Koninkrijk te verplaatsen. Dat zegt in elk geval de Autoriteit Persoonsgegevens. Yieldr houdt er een andere optiek op na.