’54 miljoen leden voor Amazon Prime’
Amazon Prime zou inmiddels 54 miljoen leden hebben. Dat is in elk geval de schatting van Consumer Intelligence Research Partners. Het ledental zou afgelopen jaar met 35 procent zijn gestegen.
Amazon Prime zou inmiddels 54 miljoen leden hebben. Dat is in elk geval de schatting van Consumer Intelligence Research Partners. Het ledental zou afgelopen jaar met 35 procent zijn gestegen.
Oracle stopt in september met zijn Java browser plugin. Chrome, Firefox, Edge en Safari laten de ondersteuning van zogenoemde NPAPI-webplugins definitief vallen, voor zover ze dat al niet hebben gedaan, en daardoor ziet Oracle geen brood meer in de verdere ontwikkeling ervan.
Facebook groeit wat minder hard dan in het verleden. Ten opzichte van het vorige kwartaal 2,58 procent naar anderhalf miljard gebruikers. De financiële resultaten over het vierde kwartaal waren echter beter dan verwacht, met 5,8 miljard dollar omzet en 0,79 dollar per aandeel. Facebook verdient steeds meer aan zijn gebruikers.
Met eerdere Google Penguin updates nog vers in het geheugen heerst al veel angst voor de komende verandering in het link-algoritme van Google. Ten dele is deze angst terecht, want als tot nu toe nog niet al je onnatuurlijke links waardeloos zijn geworden (of zelfs tot bestraffing hebben geleid) kan dat nu zeker nog gebeuren. Maar wat kunnen webmasters realistisch verwachten voor de Google-posities van hun sites.
2016 wordt het jaar dat mobiel hét reclame-instrument wordt. In het Verenigd Koninkrijk verwachten ze dat in 2016 het reclamebudget van mobiel het budget van televisiereclame overstijgt. Nederland volgt naar verwachting twee jaar later, maar met de volgende acht trends zal het dit jaar flinke sprongen nemen.
Alibaba lanceert een Big Data cloud voor de Chinese markt. Alibaba Cloud Computing (AliCloud) zal in eerste instantie zo’n twintig producten en diensten aanbieden. Daaronder ook visualisatie oplossingen.
Het Nederlandse Watermelon heeft een investering binnengehaald van 150.000 euro. De startup biedt een klantenservicetool aan, waarmee bedrijven makkelijk met klanten kunnen WhatsAppen.
Het wil nog niet echt lukken met marketing automation, zo blijkt uit een nieuwe studie van Openprise. Het bedrijf ondervroeg zeker 400 marketing- en verkoop professionals uit de VS. Tweederde gebruikt geen marketing automation platform (MAP). De rest gebruikt het maar in geringe mate.
Content heeft zich de afgelopen jaren bewezen als krachtig instrument om klanten binnen te halen en producten te verkopen. Context marketing is de logische volgende stap: leer de klant kennen en speel op hem in. Eigenlijk bestaat context marketing uit content + personalisatie en timing. Die transitie is niet zonder zijn uitdagingen.
Fanly – de Nederlandse startup in loyaliteitsmarketing – kondigde deze zomer aan in hoger tempo door te willen groeien. Het bedrijf haalde een half miljoen euro aan kapitaal op om met het platform consumenten te verbinden rondom spaarprogramma’s. Wat kunnen lokale ondernemingen en franchisers met loyaliteitsmarketing?
Internetbureau Snakeware komt met een nieuwe, eigenlijk vernieuwde, merkstrategie. Het in huis ontwikkelde concept legt de nadruk op het effect dat het werk van het bureau bewerkstelligt, “een ervaring”, in de woorden van mede-eigenaar Ate van der Meer.
De meer dan 2,5 miljoen adverteerders op Facebook kunnen nu ook hun native en gefilmde reclameberichen op het mobiele web gaan uitserveren.
Tijdens de laatste ‘Email Design Conference’ in Londen zijn een aantal onderwerpen belicht die ik graag onderstaand toelicht. Grote namen uit de e-mail design- en marketing wereld stonden dit jaar op het programma, zoals Mark Robbins, Kevin Mandeville, Alex Timlin en Elliot Ross. Stuk voor stuk gaven zij inspirerende presentaties, waar ik voor jullie de onderwerpen heb uitgehaald die mij het meest aanspraken.
Pinterest gaat zijn platform geschikt maken voor video-advertenties. Dat meldt Digiday die daarover met mediabureaus sprak. Het sociale netwerk volgt daarmee Twitter en Facebook, die al langer autoplay-video aanbieden.
In Google Analytics kun je gebruik maken van verschillende features zoals het instellen van custom dimensies, het bouwen van custom rapportages en het meten van verschillende events. Er zijn echter nog veel meer mogelijkheden in Google Analytics die waardevol kunnen zijn voor de ROI van je organisatie. In dit artikel bespreek ik twee features die onderbelicht zijn, maar die je helpen om direct aan de slag te gaan.