More stories

Apple verwijdert omstreden adblocker

Apple heeft een adblocker Been Choice uit de App Store verwijderd die het eerst had goedgekeurd.

Marketing

De review als chantagemiddel

‘Als je mij geen korting geeft krijg je een negatieve review.’ ‘En ik wil best tegemoet komen aan je klacht, maar dan moet je wel je negatieve review verwijderen.’ Bedrijven en consumenten erkennen de impact van reviews en nemen dit mee in onderhandelingen om er zelf beter van te worden. In hoeverre vormt dit een bedreiging? En wat is er tegen te doen?

Social

Onderzoek: Pinterest is ideale winkelhulpje

Pinterest groeit fors in Nederland. En met die groei nemen ook de ecommerce kansen toe. Meer en meer wordt het platform ingezet tijdens aankoopbeslissingen. Het favoriete device daarbij? Uiteraard de mobiel.

Social

VVV lanceert nationale giftcard e-commerce

De VVV brengt op 19 oktober de VVV Giftcard, een nieuwe cadeaukaart, uit die is te besteden bij webwinkels. Op de dag van lancering doen direct al 130 webwinkels en hun psp’s mee.

Retail

De strijd om data van Google en Facebook: wat betekent dit voor de marketeer?

De droom van iedere marketeer: een volledig beeld van de customer journey. De data die daarbij moeten helpen, zijn voor een groot deel in het bezit van twee dominante marktspelers. Wat betekent dit voor de marketeer? En wat zou volgens Eduard Blacquière van OrangeValley hierop het antwoord moeten zijn?

Attributie

KLM experimenteert met flightfunden

KLM stelt haar social media kanalen ter beschikking van een zogenoemd FlightFunding experiment. Vandaag krijgt Juanita uit Schijndel 24 uur de kans om met behulp van haar social media vrienden bij KLM een vlucht naar haar familie in Canada te laten ‘flightfunden’.

Social

Nationaal e-mail onderzoek 2015: e-mail onmisbaar voor e-business

In 2015 zullen de online aankopen in Nederland zo’n 16,5 miljard euro bedragen, verwacht de Thuiswinkel.org. Dit is een stijging ten opzichte van 2014 met ruim 18 procent. Het Nationaal E-mail Onderzoek 2015, dat op 8 oktober is gelanceerd, maakt duidelijk dat e-mail in deze groeimarkt een belangrijke positie inneemt. Gemiddeld 72 procent van de Nederlanders laat zich door een reclamemail verleiden tot een online aankoop. E-mail is simpelweg onmisbaar voor de groeiende e-business.

E-mailmarketing

‘Facebook is werk, Instagram de kroeg’

Adverteerders moeten niet dezelfde campagnes draaien op Facebook en Instagram. Instagram vergt een lossere aanpak, en de visuele afbeeldingen vergen meer werk. Dat vertelden Japie Stoppelenburg en Marcel van der Heijden van a fried of mine gisteren op The Facebook Conference.

Creative

Nederlandse startups prefereren Facebook als advertentiemedium

Catawiki, BUX en RingCredible hebben veel aan Facebook als advertentiemedium, veel meer dan AdWords, zo vertelden deze bedrijven gisteren op The Facebook Conference in Amsterdam. Met name RingCredible boorde totaal nieuwe markten aan door op Facebook te adverteren.

Facebook

Nieuwe CEO voor Macromill

Scott Ernst neemt bij Macromill, het fusiebedrijf van het Nederlandse MetrixLab en het Japanse Macromill, de rol van CEO over van Han de Groot. De Groot zal aanblijven als bestuurslid en toezichthouder.

Marketing

GfK: ‘Loyalty is dood, convenience neemt het over’

Harde historische cijfers laten het zien: de tijd van de loyaltyprogramma’s is voorbij, evenals mensen die zich emotioneel binden aan merken en ketens. Convenience, daar draait het in de toekomst om.

Customer Loyalty

Nieuwe standaard voor snellere laadtijden

Google introduceert samen met een groep internetbedrijven en uitgevers een nieuwe standaard om mobiele webpagina’s sneller te maken.

Marketing

Maplin: YouTube als nieuw verkoopkanaal

Elektronicawinkelketen Maplin zet YouTube eigenlijk in voor betere klantenservice en vindbaarheid, maar merkt ondertussen dat het ook nieuwe klanten aantrekt.

Contentmarketing

Ziggo: personalisatie wordt speerpunt 2016

In 2016 richt Ziggo zich op personalisatie, vertelt Maarten Stramrood van Ziggo: “Personalisatie is altijd een balans tussen privacy en relevant zijn. Wij als sector moeten proberen die balans te vinden, anders krijg je te maken met wetgeving en politiek.”

Customer Experience

Slechte data-integratie funest voor crosschannel marketing

Slechte data-integratie is funest voor het succes van cross-channel campagnes. Maar weinig bedrijven hebben het overzicht, stelt Forrest Consulting vast in een studie die in opdracht van IgnitionOne werd uitgevoerd.

Analytics