More stories

Baidu standaard zoekmachine voor Windows 10 in China

Niet Bing, maar Baidu wordt de standaard zoekmachine voor Microsoft Edge voor Windows 10 in China.

Marketing

DigitasLBi Amsterdam valt vier keer in de prijzen

Full service agency DigitasLBi Amsterdam heeft vier W3 Awards mee naar huis genomen: twee keer goud en twee keer zilver.

Web-design

Daniel Ropers over Elastic: ‘Wereldberoemd behalve in Nederland’

Het online ondernemerschap in Nederland bloeit en groeit, zegt LOEY Award voorzitter Daniel Ropers (Bol.com). Met de LOEY Award wordt online ondernemerschap in Nederland bevordert. De winnaar van 2015 is Steven Schuurman van Elastic. “Wereldberoemd behalve in Nederland”, vertelt Ropers.

Analytics

Tien Nederlandse tech-bedrijven dingen mee om plek in Watson partnerprogramma

IBM en Startupbootcamp hebben tien Nederlandse startups en tech-bedrijven genomineerd voor het zogenoemde Watson-partnerprogramma. Later vandaag pitchen de startups in B.Amsterdam hun innovatieve ideeën waarvoor ze Watson hebben ingezet.

Analytics

Adblocker Crystal gaat geld vragen aan adverteerders

Adblocker Crystal en AdBlock Plus gaan samenwerken. Dat betekent dat adverteerders tegen betaling toch advertenties kunnen doorlaten. Crystal is op dit moment de populairste adblocker in Nederland.

Marketing

Arent van ’t Spijker (Blinklane Consulting): ‘geen sneaky marketing meer’

‘Big Data betekent niet doen wat je altijd al deed, maar met meer data’, aldus Arent van ’t Spijker, auteur van The New Oil: using innovative business models to turn data into profit en keynotespreker op de DDMA Data Dag. Het vergt nieuwe productproposities, kijk maar naar Airbnb. Maar ook naar de energiebedrijven die nu zien dat je met verbruiksdata allerlei besparende diensten kunt maken voor bedrijven die zij liever zelf op de markt hadden gebracht. Het impliceert ook dat dat het traditionele gebruik van klantdata voor marketing drastisch gaat veranderen. Waar kunnen we niet meer omheen?

Analytics

Nieuwe CEO voor Affilinet

Christian Würst wordt de nieuwe CEO van Affilinet, het Europese affiliatenetwerk dat ook in Nederland actief is.

Online advertising

Advertentieplatform rekent in seconden

Het Amerikaanse adtechbedrijf Sled Mobile brengt voortaan geen geld voor impressies meer in rekening, maar voor het aantal seconden dat een advertentie wordt bekeken. Sled claimt een primeur met zijn cost-per-second (CPS) platform.

Marketing

Tv-reclame goed voor sitebezoek

Adverteren op televisie ter ondersteuning van online campagnes blijft verstandig. Dat concludeert het Video Advertising Bureau, waarin grote Amerikaanse netwerken als CBS, NBC en Fox zitten. 82 procent van alle call-to-action campagnes tonen een verband aan tussen tv-reclame en sitebezoek.

Online advertising

Nieuwsbrieven reisbranche meest geopend

Nieuwsbrieven van online reisaanbieders worden het meest gelezen, zo blijkt uit het Email Marketing Benchmark Report van Silverpop, dat zeventien branches vergeleek.

E-mailmarketing

Onderzoek: social media bepalen keuze aankomende studenten

De digitale ontwikkelingen hebben grote invloed op onze dagelijkse bezigheden. Maar ook op de manier waarop we onze toekomst kiezen. Zo blijken toekomstige studenten hun keuze voor een universiteit meer en meer te laten afhangen van sociale netwerken en online platforms.

Social

Emerce eDay: verhalenverteller

Shane Meeker werkt al zeventien jaar voor Procter & Gamble, de luis in de pels van het Nederlands-Britse Unilever. Tegenwoordig is hij als bedrijfshistoricus vooral verhalenverteller. Verhalen over merken als Olay en Pampers. Op Emerce eDay spreekt hij over StoryMythos, een serie door hemzelf ontwikkelde marketingprincipes ontleend aan onder meer Aristoles en Hollywood.

Creative

Partnerships zorgen voor betere loyaliteitsmarketing

De consument begrijpt dat zijn informatie waardevol is: deelt die zijn informatie met een organisatie dan wordt dit gezien als een transactie. In ruil daarvoor wordt korting of een aanbieding verwacht die werkelijk tot de verbeelding spreekt. Maar kan het ook anders?

Customer Loyalty

Europees hockeykampioen wordt internetondernemer

De keeper van het Nederlands hockeyelftal Jaap Stockmann lanceert vandaag zijn online reclamebedrijf AdsToSport. Dat helpt de sites van sportclubs en -bonden exploiteren met gerichte reclame. “We streven ernaar eind 2016 een miljoen euro uit te keren.”

Online advertising

Reclameuitgaven vallen lager uit

Carat (Dentsu Aegis) schat de wereldwijde uitgaven aan reclame voor 2015 lager in, maar digitaal blijft flink groeien.

Online advertising