More stories

Infographic: de psychologie van Vind ik leuk

Bijna dagelijks drukken we op de Vind ik leuk-knop van Facebook. Ruim de helft van alle Facebook gebruikers plaatsen likes. Maar waarom doen we dat eigenlijk? Welke psychologie steekt daar achter? Volgens deze infographic van Quicksprout zijn er verschillende redenen, zoals empathie en zelfbevestiging.

Facebook

Shell en Unilever doen promotie Pathé Thuis

Pathé Thuis doet een promotiecampagne met Shell en Unilever om Nederlands aandacht te vestigen op de online videotheek.

Campagnes

XITE en H&M: interactief pashokje als auditieruimte

Met platte advertenties raak je de Millennial-generatie niet. Dus organiseerde muziekzender XITE samen met H&M: #xitezoektvj. Een zoektocht naar nieuw presenteertalent voor op festivals, met audities in H&M-winkels en via Instagram.

Campagnes

Gronings Crowdynews grossiert in social Tour-nieuws

De Groningse social nieuwsdienst Crowdynews publiceert speciaal voor de Tour de France een widget met daarin al het relevante nieuws uit de wielerronde, geoogst uit social media.

Social

Ed Peelen benoemd tot bijzonder hoogleraar Contentmarketing

Ed Peelen is benoemd tot bijzonder hoogleraar Content Marketing aan de Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de Universiteit van Amsterdam (UvA). De leerstoel is ingesteld vanwege de Stichting Leerstoel Customer Media.

Contentmarketing

Vimeo en Samsung kiezen voor eigen vorm van gesponsorde videocontent

Merken die een groot publiek hopen te vinden voor hun online commercials, kloppen al gauw aan bij YouTube – de plek voor videoadvertenties. Vimeo weigert tot op heden dit advertentiemodel in te zetten.

Native advertising

Nieuwe app KLM moet ‘ideale reispartner’ worden

KLM heeft zijn app voor iOS en Android vernieuwd. Die moet voortaan beter inspelen op de persoonlijke behoeften van passagiers.

Customer Service

Vrouwen bereik je via Facebook, Mannen via YouTube

Ruim 204 miljoen Amerikanen kijken dit jaar minstens maandelijks naar digitale videocontent. Maar niet elk kanaal geeft de kijkers wat ze zoeken. Wil je vrouwen bereiken? Maak dan gebruik van Facebook. Terwijl je mannen juist beter via YouTube kunt benaderen.

20 miljoen dollar voor native ad-tech Nativo

Het in native advertising gespecialiseerde Nativo heeft 20 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde onder leiding van Advance Vixeid Partners.

Marketing

Adidas naar één campagnemanagement-platform in 30 landen

Adidas wil zo persoonlijk mogelijk en dus relevant communiceren. Dat doet het sportmerk met één wereldwijd campagneplatform dat wordt gebruikt in inmiddels 30 landen. Natuurlijk zijn er grote culturele verschillen in het gebruik van mediakanalen, maar in de back end is de hele datastructuur van dezelfde opzet.

Analytics

Online platform voor de houthandel

WoodOnline lanceert een platform om hout en plaatmateriaal te kopen en te verkopen. Bij brancheorganisaties stond het vergroten van het digitale houtaanbod al langer op de agenda.

B2B Digital
Premium

Snakeware groeit tien procent

Internetbureau Snakeware groeide afgelopen half jaar ruim tien procent in termen van omzet van met vijf man in termen van personeel, of vijftien procent.

Web-design

Adblockers zijn nu te omzeilen door adverteerders en uitgevers

Adblockers zijn voor adverteerders, netwerken en uitgevers een steeds groter probleem. De programma’s waarmee online advertenties aan het zicht worden onttrokken, zorgen ervoor dat zij jaarlijks miljarden euro’s aan inkomsten mislopen. Hoe groot is dit probleem eigenlijk voor de Nederlandse markt? En is er een oplossing nu we de adblockers technisch gezien kunnen omzeilen?

Marketing

Sociale media worstelen met nepgebruikers

Zeker acht procent van de abonnees van Instagram zijn bots. Dat is althans de schatting van Italiaanse onderzoekers. Bij Facebook gaat het volgens eigen opgaven om 2 procent, bij Twitter om 5 procent.

Marketing

Yahoo test Google als motor van zoekmachine

Sinds kort is Yahoo niet meer exclusief gebonden aan Microsoft Bing als motor van zijn zoekmachine en daarom zijn testen zichtbaar van een samenwerking met Google.

Search