More stories

Sites na Mobilegeddon mobielvriendelijker, maar niet geoptimaliseerd voor mobiel

De sites van de 3500 grootste AdWord-adverteerders zijn tussen het eerste en het tweede kwartaal mobielvriendelijker geworden als gevolg van Googles Mobilegeddon, maar ook echt geoptimaliseerd voor mobiel is maar een fractie. Zegt het bureau Moovweb.

Web-design

Gucci ontdekt het succes van Pinterest

In het wekelijkse IIZT Social War onderzoek kijken we deze keer naar het Pinterest account van Gucci. Een redelijk onbekend medium met een hoog bereik. 47% van de online consumenten in de VS deed een aankoop na een aanbeveling op Pinterest. En uit online onderzoek blijkt dat een Pinterest click 400% meer op brengt dan een Twitter click en 27% meer dan een Facebook click. Daarom behandelen we deze week de geheimen van Pinterest als social media kanaal.

Campagnes

Persgroep Nederland lanceert eigen trade desk

De Persgroep Nederland lanceert haar eigen trade desk onder de noemer ADoptimize. Op deze wijze kunnen adverteerders gebruikmaken van automatische advertentie-inkoop en hebben ze toegang tot het volledige netwerk van de Persgroep Nederland met 11 landelijke en 115 regionale nieuwssites op web en mobiel.

Nieuw management en naam voor GreyPOSSIBLE

Het managemantteam van het digitale creatieve bureau GreyPOSSIBLE wordt vervangen. Tegelijk wordt ook de naam veranderd.

Creative

Stichting gaat datarechten consumenten beschermen via licenties

Stichting Datarechten spoort consumenten aan om voor het gebruik hun persoonlijke gegevens een vergoeding te vragen aan commerciële partijen. De ontvangen licentievergoeding wordt dan in de vorm van royalty’s uitgekeerd.

Analytics

New York Times maakt mobiele advertenties meer ‘native’

De New York Times wil zijn mobiele advertenties meer ‘native’ maken, zodat ze minder irriteren. De krant neemt afscheid van interstitials, advertenties die het hele scherm innemen.

Native advertising

Datagedreven marketing en attributie blijven pijnpunt

Datagedreven marketing blijft voor veel organisaties een pijnpunt. Bedrijven weten én ervaren dat data en de juiste attributie zorgen voor beter op de consument afgestemde marketing, maar hebben moeite met de strategie en het kiezen van een model.

Attributie

Opnieuw in de kijker met 1-op-1 Dynamische Remarketing

Zet je remarketing al in binnen je search campagnes? Mooi. Maar je bent zeker niet de enige als je je nog afvraagt wat Dynamic Remarketing precies is en of het echt interessant is voor je bedrijf. Wat kun je ermee? En wegen de baten op tegen de kosten? Michel Vennema (Head of Analytics) gaf tijdens Digital Marketing Live namens Searchresult een kijkje in de wereld van dynamsiche remarketing advertenties. Ik vroeg hem wanneer we hier serieus naar moeten kijken.

Online advertising

Eerste gebruikers voor advertentie API Instagram

Salesforce en Brand Networks zullen als eerste gebruikmaken van de advertentie API die Instagram in juni heeft aangekondigd.

Online advertising

Twitter advertenties niet relevant genoeg

Twitter blijft populair. Zo zullen dit jaar meer dan 53,1 miljoen Amerikaanse internetgebruikers minstens maandelijks op hun Twitter-accounts te vinden zijn. Dat komt neer op bijna drie van de tien sociale netwerkers en iets meer dan een vijfde van alle Amerikaanse internetgebruikers. Een flink publiek voor wie zijn reclames wil slijten. Maar komen de ads wel aan?

Online advertising

Beveiligingsexperts: batterijstatus kan voor trackingdoeleinden worden gebruikt

Een team van Europese beveiligingsexperts waarschuwt dat de API voor batterijstatus op laptops of smartphones gebruikt kan worden om gebruikers […]

Analytics

LinkedIn spreekt zijn talen

LinkedIn wil zijn dienst in meerdere talen aanbieden en heeft nu ook Portugees als taal toegevoegd. Duits en Frans volgen dit najaar.

B2B Digital

Oprichter WeTransfer start internationale B2B-marktplaats

Bas Beerens, een van de intitiatiefnemers van bestandsuitwisseldienst WeTransfer, start vandaag WeMarket, naar eigen zeggen ’s werelds eerste members-only marktplaats waar zowel gerenommeerde merken alsook het midden- en kleinbedrijf actief kunnen handelen met distributeurs, groothandelaren, retailers en opkopers.

B2B Digital

Facebook draait omstreden advertentiebeleid terug

Facebook heeft het plan om minder mobiele data met adverteerders te delen laten vallen. Vanaf november zou Facebook geen apparaatspecifieke informatie meer leveren. Adverteerders en gamepartners waren daar sterk tegen gekant.

Analytics

De markt voor sociale logins (infographic)

Gigya heeft de markt voor sociale logins in kaart gebracht, en wel voor het tweede kwartaal van 2015. Sociale logins maken het aanmelden en inloggen van online diensten makkelijker doordat inlognaam en wachtwoord van bestaande diensten als Facebook en Google kunnen worden gebruikt. Facebook domineert twee derde van de markt, Google Plus pakt twintig procent.

Social