More stories

LeadBoxer wil waardevolle B2B leads leveren

LeadBoxer is een jong Nederlands bedrijf dat zich volledig richt op het genereren van zakelijke klanten. Een dezer dagen werd hun nieuwe gelijknamige SaaS dienst officieel ten doop gehouden. Een gesprek met medeoprichter Wart Fransen.

B2B Digital

Twitter gaat tweets massaal aan adverteerders verkopen

Twitter wil meer verdienen met de verkoop van tweets aan adverteerders die daarmee gebruikersprofielen kunnen samenstellen. Dat vertelt directeur data Chris Moody van Twitter aan de Britse krant The Guardian.

Analytics

Jonge marketeers leven nog vaak in het stenen tijdperk

De technologische ontwikkelingen gaan vandaag razend snel. De inbreng van nieuwe softwaresystemen en IT is vaak zó revolutionair, dat hele bedrijfsprocessen (productie, distributie, sales) brutaal door elkaar worden geschud. Dat is net zo in marketing. Nieuwe technologische concepten tekenen totaal nieuwe perspectieven en mogelijkheden uit. Het is dan ook verbazingwekkend dat vele jonge marketeers vandaag nog in het stenen tijdperk lijken te zitten.

Marketing

Video en mobiel grootste groeiers in Nederlandse digitale advertentiemarkt

De totale digitale advertentiemarkt in Nederland is in 2014 met 11,3 procent toegenomen ten opzichte van 2013 en laat daarmee voor het eerst sinds 2011 weer een flinke groei zien. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study die Deloitte uitvoerde in opdracht van IAB Nederland, de brancheorganisatie voor digitale marketing.

Marketing

AppNexus neemt branchegenoot over

Het Newyorkse AppNexus heeft analyticsbedrijf Yieldex overgenomen voor 100 miljoen dollar. Die moet de reeds bestaande marktplaats voor geautomatiseerde advertentieverkoop versterken.

Marketing

Voice of the customer: de uitdagingen van klantinzicht

Met de toename van het aantal online beoordelingen en meningen van klanten op sociale media, is (bijna) iedere organisatie erop gebrand de klant centraal te stellen. Zogenoemde voice of the customer programma’s (VoC) moeten binnen de dialogue markerting de loyaliteit bevorderen en nieuwe inzichten bieden. Maar wat zijn daarin de belangrijke uitdagingen?

Dialogue Marketing

CNN, Reuters, FT en Guardian in geautomatiseerde advertentieverkoop

Vijf grote digitale uitgevers CNN International, Reuters, de Financial Times, The Economist en The Guardian gaan volgende maand een platform voor geautomatiseerde advertentieverkoop uitrollen onder de noemer Pangaea.

Marketing

Zes redenen waarom e-mails niet worden geopend (infographic)

De gemiddelde consument blikt nog geen twee seconden op een marketing e-mail, dus moet de eerste indruk meteen goed zijn. En dat is inderdaad nog niet zo simpel. Zogenoemde ‘open rates’ gaan 20 procent omhoog als je de mail persoonlijk aan de ontvanger richt, en aangezien het gros van de mails wordt geopend op mobiele apparaten is een zogenoemde responsive opmaak bijna verplicht geworden. Een checklijst van zes stappen die je absoluut niet mag vergeten.

E-mailmarketing

Mobiele weergave website wordt ranking factor

Na een reeks van updates zal het iedereen duidelijk zijn: Google gaat serieus aan de slag met het verbeteren van de mobiele zoekresultaten. Hoe kun je hier het beste mee omgaan?

Marketing

Netprofiler lanceert nieuwe feed management-systeem

Webwinkels in Nederland krijgen er een nieuw middel bij om hun assortiment eenvoudig en automatisch te voeren aan e-commercesites als Google Shopping, prijsvergelijkers, marktplaatsen en affiliatenetwerken.

Analytics

Facebook: betere resultaten met Multi-Product Ads

Recentelijk heeft Facebook een nieuwe vorm van adverteren geïntroduceerd; multiproduct advertenties. Advertenties waarbij de mogelijkheid geboden wordt meerdere afbeeldingen in één, dynamisch roulerende, carrousel te tonen. Elke afbeelding kan hierbij worden voorzien van een unieke beschrijving en bestemmingspagina.

Facebook

Canon Nederland wint B2B Marketing Award

Canon Nederland heeft gisteren tijdens het B2B Marketing Forum in DeFabrique te Utrecht de B2B Marketing Award uitgereikt gekregen.

B2B Digital

Apple Watch en e-mail: hoe blijf je relevant?

In Nederland zullen we nog even moeten wachten op de Apple Watch die vanaf 10 april 2015 al wel in Frankrijk, Engeland en Duitsland te koop zal zijn. Desalniettemin is het van groot belang dat Nederlandse e-mail marketeers nu al gaan onderzoeken wat de gevolgen van dit nieuwe gadget op responsive email templates zullen zijn.

E-mailmarketing

Videoplaza samen met TubeMogul in videoplatform

Ooyalas Videoplaza, een supply-side platform (SSP) gevestigd in Europa, is een samenwerking met het bedrijf TubeMogul aangegaan om een geautomatiseerde marktplaats voor video op te zetten.

Marketing

Een half miljoen klanten voor Adobe cloud

Adobe heeft ruim een half miljoen nieuwe abonnees kunnen verwelkomen voor zijn Creative Cloud in het afgelopen kwartaal. De winst in het eerste kwartaal van het nieuwe boekjaar steeg met 80 procent.

Creative