More stories

Het geheim van een groeiend mailbestand

Het staat buiten kijf dat een groeiend mailbestand belangrijk is voor succesvolle mailcampagnes. Maar dat blijkt niet zonder slag of stoot te gaan. Een van de belangrijkste obstakels is het onvoldoende kunnen bieden van relevantie en waarde voor ontvangers, aldus 44 procent van de marketeers in een onderzoek van Ascend2.

E-mailmarketing

Google toont productbeoordelingen in Shopping

Productweergaves in zoekmachine Google Shopping krijgen binnenkort een nieuwe dimensie: de beoordelingen van individuele producten worden toegevoegd.

Marketing

‘Klantloyaliteitsprogramma’s gaan niet met de tijd mee’

Klantloyaliteitsprogramma’s van bedrijven zijn niet zijn meegegroeid met de snelle digitale ontwikkelingen en falen in het betrekken van consumenten bij hun merk. Dat concludeert Capgemini Consulting in een nieuw rapport Fixing the Cracks: Reinventing Loyalty Programs for the Digital Age.

Customer Loyalty

Twitter lanceert eigen livestream app

Twitter heeft vandaag Periscope gelanceerd, een livestream app die het eclatante succes van Meerkat moet vergeten. Het sociale netwerk heeft de startup nog maar kort geleden ingelijfd.

Marketing

Salesforce doet nog even niks met Big Data

Salesforce doet voorlopig niets met Big Data. Dat vertelde Parker Harris, de tweede man van het Amerikaanse bedrijf, vanmiddag op vragen van journalisten in Amsterdam. “Bedrijven zijn daar nog niet aan toe, ze willen eerder meer doen met de data die ze nu hebben.”

Analytics

L’Oréal Paris ontwikkelt App met Drogisterij.net

Drogisterij.net heeft samen met L’Oréal Paris een make-up app ontwikkeld: de allereerste, virtuele make-up tester in Nederland.

Customer Experience

Website-optimalisatie: het mysterie dat gebruiker heet

Wie de gebruikers van je website zijn en wat zij willen is in beginsel verborgen. Toch is er steeds meer informatie beschikbaar over wat gebruikers op jouw website doen. De beschikbare methodes om deze informatie aan het licht te brengen zijn zo divers dat het soms moeilijk is om te bepalen waar je moet beginnen. Dit artikel vertelt je wat je nodig hebt om je gebruikers beter te leren kennen en begrijpen.

Analytics

‘Persoonlijke marketing is met automation in aantocht’

Ook in de marketing vindt automatisering zijn weg. Aan de hand van gecombineerde databronnen wordt op de juiste momenten de juiste informatie getoond. Niet op basis van de informatie die binnen een specialisme voor handen is, maar door bijvoorbeeld digital advertising te koppelen aan het CRM-systeem. In potentie biedt het de mogelijkheid om op basis van de beschikbare klantkennis een klantreis op maat te bieden. Zelfs voor de grootste bedrijven blijft persoonlijke marketing nog toekomstmuziek, maar het is wel degelijk in aantocht.

Marketing

Consumentenbond in actie tegen dure 0900 nummers

Bedrijven mogen voor niet-klanten wel dure 0900-nummers hanteren. Deze prijzige 0900-nummers staan soms prominent op de website, terwijl het goedkopere klantenservicenummer een stuk moeilijker te vinden is. De Consumentenbond vindt dat dat anders moet.

Customer Service

Facebook ontketent adtech oorlog met Google

Facebook breidt de mogelijkheden van zijn geautomatiseerde video-advertentieplatform LiveRail uit met (mobiele) displayadvertenties die ook buiten Facebook kunnen worden getoond. Daarmee gaat het sociale netwerk de directe concurrentie aan met Google.

Marketing

Meerkat, voorbij de hype. Wat als…

De laatste dagen heb ik bij ons op de campus wat geëxperimenteerd met Meerkat. Het eerste wat me bij mijn experimenten opviel is dat je óf heel raar wordt aangekeken óf je hebt direct fans omdat je herkent wordt als Meerkatter. Op (internationale) blogs buitelt men over elkaar heen om hun mening te geven. Maar de app heeft me aan het denken gezet.

Marketing

Van Big Data naar Big Experiences

Met het analyseren van Big Data komen er nieuwe mogelijkheden beschikbaar om klantinzichten optimaal toe te passen in alle kanalen. Als marketeer ben je je daarvan bewust bij elke keuze in de strategie voor de klantbediening, on- en offline. Voor veel marketeers wordt 2015 dan ook het jaar van customer experience. We bekijken de uitdagingen die veel marketeers hebben bij het inzetten van Big Data voor experience marketing.

Customer Experience

T-Mobile: ‘Social selling werkt’

Tanarin Adams van T-Mobile US zette vorig jaar een social selling organisatie op als onderdeel van hun social marketing groep. “We transformeerden onze verkoopafdeling en leerden hen social in te zetten, zodat ze hun productiviteit konden verhogen en meer verkopen”, vertelt Adams.

Marketing

‘E-mailmarketing wordt real-time persoonlijke communicatie’

E-mailmarketing is als het werkpaard van de marketingmix. Waardevolle en onmisbare pk’s die niet langzaam van het toneel verdwijnen, maar evolueren in vorm en kracht. Een vorm bovendien die onderaan de streep voor de hoogste ROI zorgt. We spreken over de ontwikkelingen rondom e-mailmarketing met Michael Linthorst, CEO van Copernica.

E-mailmarketing

IKEA-viral in miljoenen de wereld over

Een fopfilmpje waarin IKEA zijn nieuwe ‘kunstcollectie’ op YouTube promoot genereerde in een week miljoenen views.

Marketing