More stories

Schrijven voor Mobiel: tien waardevolle Lessen

Lees jij veel op je smartphone? Ik gok van wel. Nieuws, blogs, e-books. Noem maar op. Maar notificaties van e-mail, Facebook en tal van andere apps leiden je al snel af. Herkenbaar? Lezen op een mobieltje heeft dan ook een geheel eigen dynamiek. Dit zijn de tien waardevolle lessen over schrijven voor mobiele gebruikers die ik in bijna twee jaar bloggen heb geleerd.

Contentmarketing

Chinees e-commercebedrijf Baozun naar de beurs

Opnieuw gaat een Chinees e-commercebedrijf naar de beurs. Baozun wil 200 miljoen dollar ophalen via een notering aan schermenbeurs Nasdaq.

B2B Digital

Het succes van user generated content voor B2B

Als verrijking van de customer experience dook een aantal jaren geleden een nieuw buzzwoord op: user generated content of co-creation. Hoewel de methode om het publiek te betrekken bij contentcreatie en invulling van een medium zo oud is als de weg naar Rome, weten marketeers er een nieuwe draai aan te geven door de co-creatie te combineren met nieuwe of sociale media.

Google bouwt datamanagementplatform

Google ontwikkelt een datamanagementplatform waarmee adverteerders ook data over hun eigen klanten, of andere bronnen, kunnen importeren en daarmee beter targeten.

Marketing

Mobielgeddon? Welnee, we gaan voor mobieltopia

Omdat steeds meer mensen via hun mobiel het internet gebruiken, willen wij onze gebruikers helpen door ervoor te zorgen dat als je op Google zoekt, je een website aantreft die niet alleen actueel en relevant is, maar ook goed leesbaar is en goed werkt. We hebben daarom webmasters aangemoedigd om ervoor te zorgen dat hun websites belemmeringen verwijderen zoals kleine lettertypes en een niet passende lay-out. Ik leg uit waarom.

Marketing

Omzetgroei Google vlakt af

De sterke dollar en de opkomst van mobiel internet zorgen ervoor dat Googles omzet afgelopen kwartaal ‘maar’ met twaalf procent steeg, weinig in vergelijking met afgelopen jaren. Het bedrijf voldoet niettemin aan de verwachtingen van analisten.

Marketing

Review L’Oréal Makeup Genius app: test en bestel direct

In juni werd tijdens het Cannes Film Festival de nieuwe virtuele app Makeup Genius geintroduceerd, ontwikkeld voor het make-up merk L’Oréal Paris. De verwachtingen waren hoog, de app zou er namelijk voor zorgen dat je nooit meer de verkeerde lippenstift zou kiezen. Het geeft vrouwen de mogelijkheid om te experimenteren met make-up en een nieuwe eigen look te creëren zonder hiervoor naar de winkel te hoeven. Naast het experimenteren met make-up maakt de bestelfunctionaliteit de app ook bijzonder.

Customer Experience

Sales Wildhitz naar BrandDeli

BrandDeli gaat de mediaexploitatie van online muziekzender Wildhitz verzorgen.

Online advertising

Tien belangrijke redenen om marketing te automatiseren

E-mailmarketing, leadgeneratie, paid searchcampagnes, social media, content marketing. Slechts een aantal van de kernactiviteiten op een gemiddelde marketingafdeling. Veel handmatig werk en een tijdrovende bezigheid. Kan dat niet geautomatiseerd?

Responsive design voor newbies (infographic)

Nog steeds niet helemaal helder wat responsive design precies is? Je hoeft je niet te schamen, want de term is nog geen vijf jaar oud. In 2010 heeft Ethan Marcotte hem voor het eerst laten vallen. Houd daarom deze infographic paraat voor de broodnodige basiskennis.

Marketing

The Media Exchange geeft reclameverkoop aan One Media Sales

Nederlands grootste salesapparaat voor radioreclame, One Media Sales, gaat adverteerders nu ook programmatic buying aanbieden. Op basis van gebruikers- en gedragsprofielen kunnen ze reclameruimte inkopen op digitale radio.

Marketing

Adwords: meer mogelijk, maar beperkt gebruikt

Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.

Online advertising

Facebook naar 1,25 miljard mobiele gebruikers

Facebook is de 1,44 miljard gebruikers gepasseerd. Daarvan gebruikt het grootste deel (namelijk 1,25 miljard) Facebook of zijn andere diensten mobiel. Dat blijkt uit de zojuist gepubliceerde kwartaalcijfers.

Facebook

Vibes maakt coupon van mobiele advertentie

Het Amerikaanse bedrijf Vibes heeft een nieuwe manier gevonden om mobiele advertenties om te zetten in digitale coupons. De advertenties kunnen worden bewaard en worden opgenomen in Apples Passbook of Google Wallet.

Customer Loyalty

L’Oreal begint met programmatic

L’Oreal steekt de tenen in het water met programmatic buying van online display. Televisie en print alleen zijn niet meer goed genoeg om het publiek van het modemerk te bereiken.