More stories

Creatieve sector goed voor 285 duizend banen

De creatieve industrie heeft zich lang gekoesterd in gunstige groeicijfers voor wat betreft de ontwikkeling van banen, maar de crisis heeft ook hier huisgehouden: na jaren van groei van 2,5 procent per jaar krimpt de creatieve industrie nu met 0,1 procent. Dat blijkt uit de Monitor Creatieve Industrie 2014 die vandaag in Hilversum is gepresenteerd.

Creative

Komt Daisycon van zijn spamboete af?

Daisycon verwacht niet de megaboete te hoeven betalen die toezichthouder ACM nu definitief heeft opgelegd voor het versturen van spam. Het affiliatebedrijf hoopt zijn gelijk bij de rechter te halen en de boete van 810.000 euro van tafel te krijgen, onder meer met verwijzing naar de spamboetes van Digital Magazines, Rivièra Vastgoed en Mail Garage die recentelijk door het College van Beroep zijn ingetrokken. Maar zijn er eigenlijk wel overeenkomsten?

E-mailmarketing

(Emerce Engage) Je klanten in fans veranderen met neuromarketing

Veel organisaties richten zich op de consument waarvan ze denken dat die bewuste koopbeslissingen neemt. Maar uit verschillende onderzoeken blijkt dat ruim 95 procent van de beslissingen genomen worden door het onbewuste brein. Door inzicht te krijgen in deze onbewuste processen kunnen van klanten fans gemaakt worden. Vanuit die wetenschap is Zeeshan Khan eerder dit jaar zijn eigen bedrijf gestart, Funsumers. Hij vertelt er volgende week over op Emerce Engage.

Analytics

Daisycon breidt Belgische activiteiten uit

Daisycon, gespecialiseerd in performance based online marketing, gaat een strategische samenwerking aan met het Belgische online marketingbureau FairEtail. Met deze samenwerking anticipeert Daisycon op de verdere groei van de Belgische markt.

Marketing

Tuvalu Media in zee met Social1nfluencers

Tv-producent Tuvalu Media sluit een eerste samenwerking met YouTube-specialist Social1nfluencers en lanceert een videokanaal van Britt Dekker over paarden.

Contentmarketing

Wieden+Kennedy Amsterdam krijgt reclamedeal Netflix

Wieden+Kennedy in Amsterdam gaat de reclamebelangen behartigen voor Netflix, dat zijn Europese hoofdkantoor sinds kort in Nederland heeft.

Campagnes

‘Vodafone slechtste klachtenoplosser’

Het afgelopen jaar klaagden Nederlanders bij de site Klacht.nl het meest over mobiele telefonie aanbieders, koeriers- en postbedrijven en supermarkten. Van de bijna 100.000 klachten die binnen kwamen, gingen er 4.288 over de mobiele telefonie sector. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van de site.

Customer Service

Device fingerprinting valt ook onder de ‘Cookiewet’

De Werkgroep 29 (advies- en overlegorgaan van EU privacytoezichthouders) heeft recent een opinie gepubliceerd over device fingerprinten. In de markt werden namelijk signalen opgevangen dat deze techniek (of beter gezegd: verzameling technieken) gebruikt wordt om de wetgeving uit Richtlijn 2002/58/EC (“Cookie Richtlijn”) te omzeilen. Volgens de Werkgroep valt device fingerprinting ook onder de Cookie Richtlijn en is, tenzij de uitzondering van toepassing is, voorafgaande toestemming vereist voor het toepassen daarvan.

Legal

Publicis sloopt interne muren

Mediareus Publicis gaat opnieuw reorganiseren. Het bedrijf wil af van silo’s en presenteerde vorige week een plan waarbij klanten onbeperkt toegang krijgen tot kennis binnen de huidige dochtermaatschappijen.

Creative

Na Hadoop komt Spark?

2015 zou het jaar kunnen worden van Apache Spark. Bedrijven zullen de open source Big Data oplossing Hadoop wel eens aan de kant kunnen zetten. Dat verwachten insiders.

Analytics

(Emerce Engage) Lachende klanten blijven

Airbnb, Uber en Netflix deden het allemaal: ze zetten een complete industrie op zijn kop door nieuwe spelregels te introduceren. Hun geheim: de radicale focus op service. Die glimlach op je gezicht, wanneer je hun product gebruikt. Dat gevoel van ”Hoe heb ik het ooit anders kunnen doen..wauw!’. Vergeet de gimmicks, zegt Max Pianis van full service digital agency TamTam. Hij spreekt donderdag op Emerce Engage.

Customer Loyalty

Mindshare ontwikkelt trendtool met Google

Mediabureau Mindshare lanceert samen met Google een nieuwe dienst Search As Signal, waarmee trends kunnen worden bestudeerd. Het wordt de opvolger van een interne oplossing die de WPP-dochter voor Kleenex had ontwikkeld.

Analytics

Bannerfraude en viewability

Zowel tijdens het Amsterdamse ePerformance als bij de Londense Realtime Advertising Summit was bannerzichtbaarheid één van de meest voorkomende buzzwoorden. Wat is de aanleiding voor de toegenomen aandacht voor dit onderwerp?

Marketing

(Emerce Engage): VoordeelSparen.nl: de bron voor loyale lezers

In 2013 lanceerde uitgeverij Sanoma het eerste online loyaliteitsprogramma van de mediabranche: VoordeelSparen.nl. Lezers van Libelle, Margriet, Viva, Flair, Story en Zin konden vanaf dat moment gratis voordeelpunten sparen. Met de gespaarde voordeelpunten ontvangt de lezer of abonnee korting op tal van producten.

Customer Loyalty

Mobiele reclame groeit jaarlijks 38 procent

Mobiele reclamebestedingen zijn komende jaren de belangrijkste drijfveer achter de groei van de reclamebranche. De bestedingen groeien tot en met 2017 met gemiddeld 38 procent per jaar.

Marketing