More stories

Infographic: de duurste trefwoorden bij Bing

Een mooi inzichtje in de wereld van zoekwoorden, met dank aan WordStream datawetenschapper Mark Irvine. Voor welke trefwoorden bij Microsofts Bing wordt het meeste betaald? Dat blijkt vooral op het juridische en financiële vlak te liggen: woorden als advocaat, accounting en rijden onder invloed scoren hoog.

Marketing

Do Not Track staat uit in browser Spartan

Adverteerders kunnen weer enigszins ademhalen. Microsoft zal in zijn nieuwe browser, die nu nog Spartan heet, niet standaard Do Not Track activeren. Daarmee kunnen adverteerders sitebezoekers gewoon weer volgen.

Analytics

Pinterest vijf jaar oud: dit is wat je moet weten

Sociaal netwerk Pinterest is vijf jaar oud en zal later dit jaar ook met een marketing- en verkoopkantoor in Amsterdam neerstrijken. Pinterest? Was dat niet de Libelle onder de sociale netwerken? Niet meer, steeds meer mannen ontdekken het platform. En zo zijn er meer weetjes die het vermelden waard zijn.

Marketing

Max Mouwen vertrekt bij ING Nederland

De online en mobiele eindverantwoordelijke van ING in Nederland, Max Mouwen, verlaat de bank per eind juni.

Marketing

V&D betrekt klant bij nieuw winkelconcept

Het noodlijdende V&D heeft vandaag de website blijmet.vd.nl in gebruik genomen om haar miljoenen klanten te betrekken bij de totstandkoming van een nieuw winkelconcept, dat in de loop van dit jaar in drie van de 63 V&D warenhuizen aan de consumenten wordt getoond.

Dialogue Marketing

Weinig programmatic reclame wordt ‘slim’ ingekocht

Veruit de meeste online reclame die programmatic wordt ingekocht, wordt zonder ‘extra intelligentie’ verworven.

Click & collect: hoe retailer John Lewis lange wachtrijen oplost

Je kent het wel. Al het gemak van online bestellen, thuis laten bezorgen is geen optie vanwege je drukke baan en eenmaal bij de click & collect moet je aansluiten in een lange rij. Dat vond de Britse retailer John Lewis nu ook. Om het gemak van online shoppen ook tijdens het ophalen te hebben is er nu een innovatieve pilot gestart, zo meldt The Guardian.

Customer Experience

Geprogrammeerde inkoop mobiele advertenties nog bescheiden

Geautomatiseerde inkoop van advertenties is populair, maar mobiele marketeers maken er nog amper gebruik van. Dat blijkt uit een nieuwe studie van het Interactive Advertising Bureau (IAB).

Marketing

Facebook Messenger als verkoop- en servicekanaal

Terwijl steeds meer bedrijven WhatsApp omarmen als servicekanaal, zijn de Amerikaanse retailers Zulily en Everlane van plan om hiervoor Facebook Messenger te gebruiken.

Customer Service

Nederlander wil groter scherm, wat doen ontwerpers?

De gemiddelde gewenste schermgrootte van Nederlanders wat betreft smartphones ligt volgens onderzoek van Telecompaper op 4,4 inch. Elk jaar lijkt daar weer een paar millimeter bij te komen, want in 2013 gaven Nederlanders de voorkeur aan 4,3 inch. Moeten ontwerpers rekening houden met de schermvoorkeur van consumenten?

Marketing

Big Data B2B-bedrijven ‘niet op orde’

B2B-bedrijven gebruiken in toenemende mate Big Data, maar volgens nieuw onderzoek van Dun & Bradstreet NetProspex niet de juiste (marketing)data.

B2B Digital

Mercateo lanceert B2B-inkoopplatform in België

Internationaal opererende ondernemingen hebben voortaan de mogelijkheid om het inkoopplatform van Mercateo ook in te zetten voor hun vestigingen in België. Mercateo reageert daarmee naar eigen zeggen op de sterk stijgende vraag naar globale inkoopsystemen en –processen.

B2B Digital

LinkedIn maakt profielennetwerk slimmer

LinkedIn gaat meer intelligentie stoppen in zijn profielennetwerk. Het heeft daartoe voor een onbekend bedrag Refresh.io overgenomen, maker van een gelijknamige iOS-app.

B2B Digital

Programmatic buying in Nederland naar 144 miljoen euro

Adverteerders kochten in 2014 voor 143,5 miljoen euro reclameruimte in via geautomatiseerde inkoop. Dat is 39 procent meer dan het jaar ervoor. Programmatic buying groeit komende jaren met gemiddeld dertig procent.

Live streaming met Periscope of Meerkat. Wat kan je er als bedrijf mee?

De sensatie van SXSW dit jaar was de live streaming app Meerkat. En afgelopen week kwam Twitter met een tegenhanger: Periscope. Live streaming is hot. En dat is niet zo gek, want de timing is nu perfect dankzij 4G mobiel internet en steeds betere smartphones. Maar wat kan je daar als bedrijf eigenlijk mee?

Dialogue Marketing